Stel ik heb een script.. ik noem maar wat bijv. :

<?php

// bepalen welke dag we zijn vandaag
$vandaag=date("w");

$dag=array("Zondag","Maandag","Dinsdag","Woensdag","Donderdag","Vrijdag","Zaterdag");

echo " Vandaag zijn we $dag[$vandaag]<br><br>\n";

$aantal_elementen=count($dag);

echo "Onze array \"\$dag\" bevat $aantal_elementen elementen, zijnde het aantal dagen van de week <br>\n";
?>

Hoe kan ik dat dan te zien krijgen in een browser?? ik wil graag kijken of hij het doet maar ik weeniet hoe ik het te zien krijg als ik hem bij Localhost open via WAMP5 dan staat er dat de pagina niet gevonden wordt .. kan iemand mij helpen? alvast bedankt!
Verschilt per programma dat je gebruikt...
Bij Xampp zie je dat namelijk niet... Pas als je de Control Panel opent...
Oja , ik heb geen apache.. ik gebruik het programma WAMP5 .. wat houdt apache precies in? ik ben newb :$
Apache stelt je in staat PHP te gebruiken...
WAMP5 si een verzameling van PHP met MySQL en PHPMyAdmin (gok ik)...

Dus zou moeten werkten, maar dan moet je wel de services aanzetten zoals michel zei.
In C:/Wamp/ staat waarschijnlijk het bestand: apache_start.exe (oid), die moet je starten, ook de mysql_start.exe (oid)moet gestart zijn...

Edit:
http://www.wampserver.com/en/presentation.php
Zie je screenshots van het programma... Daamee moet het toch lukken...
Oke heel erg bedankt ! :)
Groet
Apache en MySQL zijn gestart, het plaatje van WAMP5 is dus helemaal wit en alsnog vind hij de localhost niet.. wat klopt er waarschijnlijk niet??
Wat typ je in?
En wat komt er op je scherm?
Wat is de bstandsnaam?
In welke map staat dat bestand?

Sommige vragen al een keer gehad... Maar ff alles op een rijtje...
Uhmm..

http://localhost/wamp/www/hello.php
de bestandsnaam is hello.php (neem maar een voorbeeld..)
dat bestand staat bij C:\wamp\www
en er komt te staan :
De pagina kan niet worden weergegeven.
De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw browserinstellingen aanpassen.

etc.

Groet
Dan vindt hij hem ook niet.. :'(
Dan weet ik het ook niet meer :S

Reageren