Ik heb een vraag.
Ik vul een selectbox met gegevens uit een db door middel van sql.
Nu maak ik een keuze uit een van de items uit de selectbox en die waarde vang ik op via een functie.
De regel van de selectbox is.:
<script>
function updateBottomValue(selectedvalue) {
document.getElementById("selectedValue").innerHTML=selectedvalue;
}
</script>
Het ID nummer wat gekozen item uit de database heeft gehaald word dan getoond in deze code.:
<span id="selectedValue"></span>
Nu zou ik graag willen, of het kan en hoe het moet zou ik niet weten, zodra een keuze uit de selectbox word gemaakt de gegevens van het geselecteerde item uit de db gehaald worden zodat ik die kan gebruiken in bv een label of zo.
Zou mij iemand op weg willen helpen, ik heb namelijk geen idee of dit wel kan, zonder dat ik een submit button gebruik.
Uh ja lol, dat is net niet wat ik weet , hoe dat moet.
Welke kant uit maakt mij niet zoveel uit , als het maar mogelijk is en hoe ik het moet doen en uiteraard is het wel mogelijk.
tis inderdaad een probeer setje want als het niet mogelijk is , ga ik dat ook niet doen denk ik.
Kun je eigenlijk in java, of iets dergelijks wel een sql command uitvoeren , net zoals je dat doet in php?
Ik weet niet of je weet dat Java en Javascript twee verschillende dingen zijn, die je niet met elkaar kan vergelijken. Maar ik vermoed dat je JavaScript bedoelt? In dat geval: Nee, JavaScript is clientside en wordt door de browsers uitgevoerd.
(Met NodeJS zou het kunnen, maar dan moet je een NodeJS server draaien.)
Ik denk dat ik het bijna heb, echter zit ik nog even met een klein probleempje.
Echter dit wil ik morgen nog even zelf proberen en lukt het mij niet zal ik hem hier even neerzetten waar ik nog in vast hang dan.
[size=xsmall]Toevoeging op 14/03/2019 14:32:40:[/size]
Ik ben weer terug zoals aangeven.
Het uitlezen van de waarde die ik nodig heb als een product uit de lijst geladen word is gelukt, echter zit ik nog met een klein probleempje.
Ik heb al van alles geprobeerd, maar ik zal het wel uiteraard over het hoofd zien.
Het is mijn bedoeling dat als het input veld word ingevuld dat gelijk word gecontroleerd of het geen wat ik invul ook binnen mijn grenzen zit.
Om dit te kunnen doen heb ik het voorbeeld geprobeerd die op deze link te vinden is.
Echter als ik iets fout invul blijft het rood, maar zodra ik het geen intyp wat er staat word hij groen, dat is goed , echter als ik dan weer iets fout intyp gebeurd niks meer.
Nu kan ik mij voorstellen dat hij dit doet omdat het in (document).ready(function() staat, maar zet ik dit in a onchange van de input field doet hij dit hetzelfde.
Kan mij iemand helpen hoe het wel kan? dus als ik iets fouts intyp dat het rood blijft en als het goed is groen is, maar als weer iets fout is weer rood word, wat het voorbeeld dus niet meer doet.
Ikzelf ben geen voorstander om direct PHP te voeren aan JavaScript. Ikzelf zet het liever in een JS-variabele op mijn site, en voer die variabele dan aan het javascriptje. Zo kan je die ook netjes verwerken in een .js file.
Ikzelf ben geen voorstander om direct PHP te voeren aan JavaScript. Ikzelf zet het liever in een JS-variabele op mijn site, en voer die variabele dan aan het javascriptje. Zo kan je die ook netjes verwerken in een .js file.
Ja dat kan ik mij enigszins wel begrijpen.
Dit is voor mij nog de enigste hindernis die ik moet afhandelen en dan ben ik klaar.
De code werkt super zo , ook elke item die ik kies uit de dropdown passen zich de waarde gelijk aan in bv
<div class="col-sm-4" id="emp_RColorbMin"></div>
Echter om die waarde dan ook te gebruiken in bv de controle of in een inputfield een waarde tussen de min en max invalt lukt mij niet.
Hoe de code echter gemaakt zou moeten dat ik dit kan gebruiken, zou voor mij niets uit maken , als ik het maar krijg opgevangen en kan gebruiken zodat ik eindelijk dat stuk krijg afgerond, ben al dik een week ermee bezig en begin aardig mijn haren hierdoor nu uit te trekken.