Hi,

Iemand heeft geprobeerd om mij te hacken. Dit van dit gedeeltelijke IP xx.xx.xx.xx en volgende login
105 OR 1=1
Indien dit hier iemand zou zijn, en dit is geen verwijt nog een betichting, gelieve je kenbaar te maken.
Ik zou graag hebben dat iemand mij zegt waar er eventueel zwakke of open plekken zijn echter niet zonder mij op voorhand te waarschuwen.

Nogmaals! Ik beticht niemand gezien ik jullie helemaal niet ken behalve de login en dat ik hier al veel hulp heb gehad. Zelf probeer ik dit ook te doen maar de meesten zijn hier wel slimmer dan ik:)

De enige reden waarom ik dit hier vraag is omdat dit het enige forum is in NL waar ik mee werk.
Gelieve me dus te vergeven, niet met vergif, mocht iemand zich aangevallen voelen.

Jan

Xx.xx.xx.xx is van ziggo.nl

Is dit niet gewoon sql-injection?
Ergens de mysql* real_escape vergeten te gebruiken?
- SanThe - op 23/06/2019 10:46:10
Ergens de mysql* real_escape vergeten te gebruiken?

Dat is het hem juist, het gebruik van real_escape_string() alleen is niet genoeg (interne link).

real_escape_string() escapet niets als er niets te escapen valt.

Nog een keer:
real_escape_string() escapet niets als er niets te escapen valt.

real_escape_string() laat OR 1=1 compleet ongemoeid.

Nogmaals, ten overvloede:
[color=#ff0000]real_escape_string() is alleen veilig in combinatie met quotes.[/color]

Ik weet overigens niet of je een gapend gat waardoor iemand naar binnen wandelt echt kunt beschouwen als "hacken".

edit: en als dit voor paniek zorgt dan zou ik je afraden om bij tijd en wijlen eens door je accesslog te spitten, wat daar af en toe voorbij komt... :). Komt er op neer dat er continu "aan de poort wordt gevoeld" om te zien of je lekken hebt (doorgaans standaard aanvalspatronen op populaire pakketten zoals WordPress).

Het is daarom zaak dat je een aantal fundamentele zaken omtrent code-veiligheid snapt en ook toe kunt passen op eigen code.

Bonus Ending:
"Iemand heeft geprobeerd om mij te hacken. Dit van dit gedeeltelijke IP xx.xx.xx.xx en volgende login
105 OR 1=1
Indien dit hier iemand zou zijn, en dit is geen verwijt nog een betichting, gelieve je kenbaar te maken."

Ik volg 'm even niet. Heb je hier op het forum een oproep gedaan om jouw site te laten testen op kwetsbaarheid? Zo niet, waarom zou dit dan iemand van het forum moeten zijn? Er vinden op servers en websites vaak duizenden aanvallen per dag plaats. Mensen die proberen via SSH binnen te komen, SQL injection, enz. Waarom zou die ene specifieke aanval van iemand van dit forum moeten komen?

"De enige reden waarom ik dit hier vraag is omdat dit het enige forum is in NL waar ik mee werk."

Euh ... hackaanvallen komen uit alle landen in de wereld. Dat je er nu toevallig eentje treft uit Nederland (wat ook nog eens via een proxy zou kunnen lopen) lijkt me niet meer dan toeval.
Hi,

Niemand heeft gezet dat het gelukt was :)
realescape heeft wel gewerkt.
En ja hoor mogelijks was het via een proxy.
En verder, het ip is geblokkeerd voor alle inlogs

Jan
Jan R op 23/06/2019 16:57:37
realescape heeft wel gewerkt.

Laat de desbetreffende query hier eens zien dan, en leg ons eens uit waarom deze veilig is of zou zijn.
Enkel de niet gelukte pogingen worden gelogd.
De loginpoging ip en tijdstip worden in een log opgeslagen. Daar heb ik dan ook gezien dat er een poging is geweest. De username zou een e-mail moeten zijn en was dus 105 or 1=1
maar hoe ziet je query er dan uit?
"Enkel de niet gelukte pogingen worden gelogd."

Worden ze gelogd omdat de combinatie gebruikersnaam/wachtwoord niet klopt?
Ozzie PHP op 24/06/2019 02:32:54

"Enkel de niet gelukte pogingen worden gelogd."

Worden ze gelogd omdat de combinatie gebruikersnaam/wachtwoord niet klopt?

Inderdaad. dan zie ik ook wie of waarom. enorm veel proberen in te loggen met een oud e-mailadres of hun naam. Moderen browsers zien toch dat het geen e-mail is.(input type="email")
Niet het wachtwoord!
Maar wil je dat wij je query nog controleren?

Reageren