hi uhm een stomme vraag hoor en ik weet dit is geen normale scripting manier

ik heb een pagina met een upload script
in dit script zitten includes die verwijzen naar een aantal classes en functies

nu wil ik een _GET gebruiken (die netjes in de adresbalk staat)
in die classes / functies gaan gebruiken....

alles dat ik doe werkt niet met betrekking tot _GET
een _POST er heen sturen werkt wel maar dan moet iemand dus eerst steeds op submit drukken om de informatie door te sturen terwijl dit gewoon in de adressbalk staat

nou weet ik dat er iets is zoals globals enz
echter heb ik daar geen verstand van :(

iemand een ideetje?

bedoeling is dus dat ik bv in de functie gewoon $id kan oproepen en dat deze dan ook werkt
$_GET is al een global, dus die werkt overal.
lol dus niet :@

kijk uhm hoe moet ik dit uitleggen ......
link in de adressbalk is
admin.php?page=uploadnew2&tab=dames&id=79#upload

in de pagina waar het omdraait heb ik
alles al geprobeerd
$_GET['id']
$_REQUEST['id']

een post sturen werkt echter wel maar ik wil niet steeds op submit willen drukken

Dan is de URL niet (meer) juist. Want volgens de PHP-manual moet dit altijd werken: Of je nu in een class of functie zit...
dat zou kunnen maar hoe krijg ik dus die info daarheen?

ik heb het script doorgekeken en het blijkt dat mijn upload script een .js bevat.
deze linkt in de .js weer door naar een .php file in hierin wordt een andere php geinclude waar ik dus de info in wilt hebben
moet ik sessions gebruiken ofzo of is er een andere manier?
Ik neem aan dat via JavaScript een aanroep (via AJAX) wordt gedaan naar een PHP-script, die de upload regelt.
In dat geval moet je ook de waarde van de $_GET meegeven aan dat script. Het is namelijk een onafhankelijke asynchrone request, en dan bestaat die $_GET namelijk niet.
Laat anders een wat code zien, het blijft zo koffiedik kijken...
Hoe zie je relevante code eruit die het uploadscript aanroept? En welk script doet dat uploaden?
uhm alle code is relevant :P
maar de info die ik nodig hebt moet in
'upload_dir' => dirname($this->get_server_var('SCRIPT_FILENAME')).'/files/',
'upload_url' => $this->get_full_url().'/files/',

regel 51, 52

die files moet bv een id worden
@Sylvester vader

We willen je best helpen, maar we hebben geen glazen bol. Verwijzen naar scripts waarin jij iets hebt aangepast heeft geen zin. We willen graag zien wat je gedaan hebt. Alleen dan kunnen we er iets zinvols over zeggen. Dus plaats even wat (relevante) code. Dat praat een stuk makkelijker.

Reageren