hi uhm een stomme vraag hoor en ik weet dit is geen normale scripting manier
ik heb een pagina met een upload script
in dit script zitten includes die verwijzen naar een aantal classes en functies
nu wil ik een _GET gebruiken (die netjes in de adresbalk staat)
in die classes / functies gaan gebruiken....
alles dat ik doe werkt niet met betrekking tot _GET
een _POST er heen sturen werkt wel maar dan moet iemand dus eerst steeds op submit drukken om de informatie door te sturen terwijl dit gewoon in de adressbalk staat
nou weet ik dat er iets is zoals globals enz
echter heb ik daar geen verstand van :(
iemand een ideetje?
bedoeling is dus dat ik bv in de functie gewoon $id kan oproepen en dat deze dan ook werkt
Als je jouw CustomUploadHandler nou in CustomUploadHandler.php zet, en die na de andere includeert. Dan heb je een schoon script waarin je een beter overzicht hebt. Met UploadHandler.php (ervanuitgaande dat dat het +/- 1500 regel-tellende script is) hoef je niks te doen!
lol je snapt hem niet of ik snap de manier van coding niet
maar ik moet linksom of rechtsom
de regel
'upload_dir' => dirname($this->get_server_var('SCRIPT_FILENAME')).'/files/',
en
'upload_url' => $this->get_full_url().'/files/',
in UploadHandler.php
aanpassen naar bv
'upload_dir' => dirname($this->get_server_var('SCRIPT_FILENAME')).'/$_GET[id]/',
en
'upload_url' => $this->get_full_url().'/$_GET[id]/',
[size=xsmall]Toevoeging op 12/08/2019 17:23:14:[/size]
een extra file aanmaken kan wel maar dan verandert er nogsteeds nix
ik heb dan alleen een extra file erbij
En als je de UploadHandler aan wilt passen, kan je dit doen via de CustomUploadHandler.
Je maakt daar dan een method of property aan, die de waarde overschrijft.
je kan wel vrolijk in UploadHandler.php gaan klooien, maar wat als je de boel wilt updaten? Dan moet je alles weer gaat doorspitten en reversen. Met een extended-class die je al gebruikt, voorkom je dat! Maar het zal mij niks verbazen dat je zelf al de uploaddirectory kan overschrijven. Een fatsoenlijk uploadscript biedt hier al mogelijkheden voor omdat zulke dingen vaak anders zijn per website.
ik update dat soort dingen meestal niet ik maak altijd een goed werkent script en zet er dan een hele sterke beveiliging voor voor eventuele hackers
als iets werkt dan werkt het :P
8 jaar heeft het gedraait maar me server update wel en ik moest over naar php 7 en nu heb ik dus all deze problemen :P
ik had in me vorige versie van dit upload script een hele omweg gemaakt om gegevens te krijgen die ik nodig had ongveer 5000 regels al dan niet meer alleen vanwege die stomme GET
ik wil dat dat keer gelijk goed hebben maar blikt net als de vorige keer bijna onmogelijk
ik ben nu die dingen wat jij zei aan het aanpassen
met een test van
$upload_handler = new CustomUploadHandler(array(
'upload_dir' => ''.dirname($this->get_server_var('SCRIPT_FILENAME')).'/lol',
'upload_url' => ''.$this->get_full_url().'/lol'
));
maar dan moet ik nogsteeds hier die id inkrijgen dus probleem is zelfde volgens mij maar ik zal het ff testen