Tjonge jonge jonge...
Moet me nog flink inlezen, zo te zien.
Kom van een hoster die cPanel gebruikte en ben nu (Xenat is overgenomen door goedkopewebhost) aan de bedelstaf met DirectAdmin (DA), dat is een middeleeuws adminpanel, vergeleken met cPanel althans.
Mijn nieuwe webhoster heeft mij, net als dat dat hier aan de orde is, geadviseerd om te updaten naar (minimaal) 7.2. Mijn website en gekoppelde forum draaien op 5.6.
In DA kun je dit gemakkelijk aanpassen, hierna ging alles op zwart! Support heeft een kleine aanpassing in de code geschreven en toen leek alles in orde. Maar nu slaat m'n forum (phpBB 3.0.14) op hol.
Helaas ben ik een redelijke leek op dit gebied terwijl ik mijn website en mijn forum wel dagelijks nodig heb.
Omdat DA nauwelijks mogelijkheden biedt heb ik via https://installatron.com/owncloud geprobeerd om owncloud te installeren. Dat lukt niet maar ik kreeg wel direct een fatale foutmelding:
"There was an uncatched exception: Access denied for user '***_wb1'@'localhost' (using password: YES) in line (51) of (/framework/class.database.php)"
Na php 5.6 komt 7.0 t/m 7.3 en die geven allemaal problemen. Wat is dat toch vervelend, tot vandaag nooit noemenswaardige problemen gehad en nu is mijn website gemigreerd bij een nieuwe hoster en de problemen stapelen zich op en ik moet (kennelijk) in de php-universiteit duiken.
Ik heb wel eens een paar dingen gedaan met php (FileZilla) maar weet er onvoldoende van om dit soort dingen te tackelen. Ben benieuwd of jullie mij op weg kunnen duwen?
[size=xsmall]Toevoeging op 18/08/2019 00:04:43:[/size]
Als ik de php naar 7.2 zet dan geeft mijn forum, na het plaatsen van een reactie de volgende melding:
[Uw bericht bevat te weinig tekens.]
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 696: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Misschien is hier iets aan te doen?
4.288 views