Tjonge jonge jonge...

Moet me nog flink inlezen, zo te zien.

Kom van een hoster die cPanel gebruikte en ben nu (Xenat is overgenomen door goedkopewebhost) aan de bedelstaf met DirectAdmin (DA), dat is een middeleeuws adminpanel, vergeleken met cPanel althans.

Mijn nieuwe webhoster heeft mij, net als dat dat hier aan de orde is, geadviseerd om te updaten naar (minimaal) 7.2. Mijn website en gekoppelde forum draaien op 5.6.

In DA kun je dit gemakkelijk aanpassen, hierna ging alles op zwart! Support heeft een kleine aanpassing in de code geschreven en toen leek alles in orde. Maar nu slaat m'n forum (phpBB 3.0.14) op hol.

Helaas ben ik een redelijke leek op dit gebied terwijl ik mijn website en mijn forum wel dagelijks nodig heb.

Omdat DA nauwelijks mogelijkheden biedt heb ik via https://installatron.com/owncloud geprobeerd om owncloud te installeren. Dat lukt niet maar ik kreeg wel direct een fatale foutmelding:

"There was an uncatched exception: Access denied for user '***_wb1'@'localhost' (using password: YES) in line (51) of (/framework/class.database.php)"

Na php 5.6 komt 7.0 t/m 7.3 en die geven allemaal problemen. Wat is dat toch vervelend, tot vandaag nooit noemenswaardige problemen gehad en nu is mijn website gemigreerd bij een nieuwe hoster en de problemen stapelen zich op en ik moet (kennelijk) in de php-universiteit duiken.

Ik heb wel eens een paar dingen gedaan met php (FileZilla) maar weet er onvoldoende van om dit soort dingen te tackelen. Ben benieuwd of jullie mij op weg kunnen duwen?

[size=xsmall]Toevoeging op 18/08/2019 00:04:43:[/size]

Als ik de php naar 7.2 zet dan geeft mijn forum, na het plaatsen van een reactie de volgende melding:

[Uw bericht bevat te weinig tekens.]

[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 696: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead

Misschien is hier iets aan te doen?
Ja dat begrijp ik, maar ik ben in php bezig geweest, kan mij niet heugen dat ik in onderhoud was toen ik 3 (!) backups heb gemaakt. Het is me wel een gedoe hoor!

[size=xsmall]Toevoeging op 18/08/2019 16:29:55:[/size]

Maar ik kreeg bij het inloggen een melding dat ik de install-directory moest verwijderen, dat lijkt te werken.
Dat zijn details die gebruikers niet hoeven te weten, en jij dus enkel bij het inloggen ziet. ;-)
Ik raad aan om een threadje bij phpbb.nl te starten, mocht je dat nog niet gedaan hebben. Daar weten ze meer van phpBb dan hier.

Koppel je wel je antwoord oplossing hier terug?
Zeker, ik blijf phphulp in de gaten houden, php blijft noodzakelijk. Eigenlijk net als DOS, dat is nooit helemaal weg.
Logisch, zonder PHP zal het forum nooit draaien. Maar dat is gewoon op de server van je hosting geinstalleerd. ;-)
Ja voor jou is het gewoon Ariën, voor mij is het allemaal nog helemaal niet zo gewoon. ;)
haha zelde probleem hier
uhm mijn eigen probleem is opgelost mede dankzij phphulp.nl
dus ik heb wat tijd over om een ander te helpen
indien je hulp wilt uiteraard :P
1: wat is de link van je site?
2: zet in de index.php of in een andere file die veel wordt opgevraagt een
ini_set('display_errors', 1);
ini_set('display_startup_errors', 1);
error_reporting(E_ALL);

[size=xsmall]Toevoeging op 18/08/2019 20:05:04:[/size]

dan kan ik ff meekijken naar alle errors die gefixt moeten worden
- Ariën - op 18/08/2019 16:52:44

Koppel je wel je antwoord oplossing hier terug?

Ik heb nog een keer een update gedaan van m'n database, dat ging goed. Ik heb het forum geïnstalleerd in een /forum_2 directory zodat ik het naast het bestaande (php 5.6) laat draaien en artikelen en informatie kan overzetten.

Het inlogprobleem is nu opgelost, ik weet niet precies hoe en waarom. Ik heb wel een taalpakket geüpload vanaf phpbb.nl, ik heb daar ook een account genomen zodat ik in m'n moerstaal kan zoeken en vragen.

Reageren