Hallo,

Ik ben Jessy van Lieshout, ik ben 18 jaar oud en ik heb jullie hulp nodig bij een opdracht die ik gekregen heb.

Ik moet een knock-out gaan maken voor een tennisvereniging.

In de applicatie moet een functie komen die de winnaars van elke ronde automatisch doorzet naar de volgende ronde. Hierbij wordt willekeurig een tegenstander gekozen, dit voorkomt vriendjespolitiek. Dit moet zichtbaar worden in een knock-out systeem. De winnaar krijgt dan een kleur. De uitslagen van de wedstrijd worden handmatig door middel van een formulier in de database gezet. De spelers van de 1e ronde worden automatisch bepaald van de aanmeldingen. Dit moet aan de macht van 2 spelers zijn. Als in de eerste ronde geen macht van 2 is worden er in de 1e ronde minder spelers geplaatst waardoor het aantal spelers in de volgende ronde wel aan de macht van 2 is.

Dit betekent dat sommige spelers direct door gaan naar ronde 2.

Sommige aanmelders leveren zelf de aanmeldingen, deze xml files moeten geimporteerd worden door iemand die geen verstand heeft van programmeren.

Wie kan mij helpen bij deze uitdaging? Ik heb de hele dag gepuzzeld maar kom er niet uit.

Alvast bedankt,
Maddy
op dit moment is het mij gelukt om de xml bestanden in te laten lezen.
Fijn om te horen :-)
ik heb nu alleen een volgende vraag.

school

sch_id
sch_naam

speler

s_id
s_naam
s_tussenvoegsel
s_achternaam
sch_id_fk

bij speler en naam staan allebei een foreign key. ik wil graag de school verwijderen, dit gaat helaas niet als er een speler aangekoppeld zit. hoe kun je dit voor elkaar krijgen?

Maar moet de speler dan bewaard blijven voor overzichten? In dat geval zou ik adviseren om de school te markeren als 'verwijderd' via een extra veld.
het is zeg maar de bedoeling dat wanneer een gebruiker een school verwijderd alle gegevens van de speler mee gaan

Ik wil even een kleine update geven, tot nu toe heb ik mijn programmeer examen gehaald. Iedereen bedankt voor de goede hulp!
Fijn om te horen dat het gelukt is. Veel succes verder!

Reageren