Hallo,

Ik ben Jessy van Lieshout, ik ben 18 jaar oud en ik heb jullie hulp nodig bij een opdracht die ik gekregen heb.

Ik moet een knock-out gaan maken voor een tennisvereniging.

In de applicatie moet een functie komen die de winnaars van elke ronde automatisch doorzet naar de volgende ronde. Hierbij wordt willekeurig een tegenstander gekozen, dit voorkomt vriendjespolitiek. Dit moet zichtbaar worden in een knock-out systeem. De winnaar krijgt dan een kleur. De uitslagen van de wedstrijd worden handmatig door middel van een formulier in de database gezet. De spelers van de 1e ronde worden automatisch bepaald van de aanmeldingen. Dit moet aan de macht van 2 spelers zijn. Als in de eerste ronde geen macht van 2 is worden er in de 1e ronde minder spelers geplaatst waardoor het aantal spelers in de volgende ronde wel aan de macht van 2 is.

Dit betekent dat sommige spelers direct door gaan naar ronde 2.

Sommige aanmelders leveren zelf de aanmeldingen, deze xml files moeten geimporteerd worden door iemand die geen verstand heeft van programmeren.

Wie kan mij helpen bij deze uitdaging? Ik heb de hele dag gepuzzeld maar kom er niet uit.

Alvast bedankt,
Maddy
Je probeert een rij toe te voegen of te updaten waar de primary key leeg is of niet bestaat in de afhankelijke tabel.

mijn twee tabellen bestaan uit de volgende gegevens, ik heb het gevoel alsof hier iets fout gaat met de relaties.. maar zou niet zo goed weten wat.

speler:
s_id
s_naam
s_tussenvoegsel
s_achternaam
sch_id_fk

school:
sch_id
sch_naam
Ik denk dat je een Primairy Key mist.
ik ga het als volgt doen. het is de bedoeling dat de gebruiker nu een school kiest via een dropdonw. mijn vraag is nu hoe ik dit school id kan koppelen en of deze gekoppeld moet worden aan de school id fk.

dit is de code van de drop down:

<label> Selecteer een school </label>
          <select name="school_name" id="school_name">
          <?php foreach ($data as $row): ?>
            <option><?=$row["sch_id"]?> <?=$row["sch_naam"]?></option>
          <?php endforeach ?>
      </select>

Met het genereren van de dropdown is weinig mis. Je moet wel de relaties in je query goed leggen. Tevens zou je sch_id in de value van je option horen.
daar zit voor mij op dit moment het probleem. hoe kun je het nu voor elkaar krijgen dat de query compleet klopt en de foutmelding van de foreign key weggaat? die foutmelding komt dus door het feit dat de sch_id_fk gekoppeld moet zijn met sch_id in de query
Volgens mij mist er ergens een Primairy key één van je velden.

Is PDO een verplichting?
Ikzelf gebruik namelijk de object-georiënteerde versie van MySQLi, en deze is (persoonlijk gezien) makkelijker in gebruik. Uiteraard wel zolang je de invoer escaped met mysqli_real_escape_string().

Ja, jammer genoeg moeten wij dit zo doen. Met mijn database is volgens mijn mentor niks mis, volgens hem gaat het over de FK in de query. Zelf heb ik geen idee hoe ik dit op moet lossen.
Ik denk dat er een PK-key op één van je velden mist.
Controleer dat even na in phpMyAdmin, HeidiSQL, of wat je maar gebruikt om je database op te zetten.

Laat anders even een structuurdump van de bewuste tabellen zien (tussen code-tags)
Ik ben benieuwd hoe het afgelopen is, en tot hoever het gelukt is.

Reageren