Hoi allemaal,

Ik heb een best wel stom probleem. Mijn laptop ging niet meer aan dus moest het opnieuw installeren (met behoud van bestanden).

Wamp met al mijn projecten staat er nog op alleen deed het het niet. Om localhost/ te laten werken moest ik iets van een microsoft c++ bestand installeren, dat werkte. Alleen toen ging ik naar localhost/phpmyadmin en kreeg toen deze error
 mysqli_real_connect(): (HY000/2002): Kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd.
.

Ook zag ik dat er maar 1 van de 3 wamp services actief was (waarschijnlijk localhost/ zelf).

Weet iemand hoe ik dit weer kan oplossen?

Stel ik wil een hele nieuwe verse wamp installatie, is er dan een mogelijkheid om door de bestanden te graven en een specifiek database .sql bestand terug te vinden(heb die juist nodig voor een project waar ik aan werkte). Als dat mogelijk is, kan ik mijn huidige project met zijn bijbehorende database overzetten naar een verse wamp installatie.

Ik hoor graag van jullie wat de beste oplossing is, en eventueel hoe ik zonder localhost/phpmyadmin open heb staan, hoe ik bij de database bestanden kan komen.
Je hebt het vast nog wel ergens in een php script staan?
Goed dat je het zegt, dacht ik echt niet aan haha!
Oke ik weet zeker dat het wachtwoord en de gebruikersnaam kloppen. Maar krijg nog steeds deze error bij het uitvoeren van het commando om een dump van een sql bestand te maken:
mysqldump: Got error: 2003: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061) when trying to connect

Ik denk echt dat het gewoon de toegang niet laat vanwege iets met firewall.
Laten we eerst eens kijken of de service wel draait.

Kun je het volgende proberen in te typen?

services.msc

[size=xsmall]Toevoeging op 22/03/2020 17:58:22:[/size]

Als het goed is krijg je een overzicht van alle services. Is mysql actief?
Jorn Reed op 22/03/2020 17:54:40

Oke ik weet zeker dat het wachtwoord en de gebruikersnaam kloppen. Maar krijg nog steeds deze error bij het uitvoeren van het commando om een dump van een sql bestand te maken:
mysqldump: Got error: 2003: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061) when trying to connect

Ik denk echt dat het gewoon de toegang niet laat vanwege iets met firewall.

De foutmelding is vrij duidelijk: je kunt niet verbinden met de mysql-server.
er staat niets over user X mag niet inloggen.
Het gaat al fout voordat je ook maar een usernamen aanbiedt aan mysql.

Dus ofwel draait mysql niet, ofwel zit een firewall dwars.
Maar aangezien je localhost werkt, is de firewall minder voor de hand liggend.

phpMyAdmin heeft ook geen service. Het is niet meer dan een uitgebouwde PHP-applicatie waarmee je volgens jouw rechten die MySQL je geeft op je user je database(s) en MySQL kan beheren.

Reageren