ik maak een login systeem alleen het werkt nog niet helemaal met de sessions....als je logint gebeurt er dit:
<?
// Als er geen error is dan gaan we inloggen
if(!$error)
{
session_start();
$_SESSION["log"] = true;
$_SESSION["naam"] = $gebruikersnaam;
echo ("U bent nu ingelogd als <b>$gebruikersnaam</b>. Klik <a href=\"index.php\">hier</a> om verder te gaan.");
}
}
?>
en dan bij waar je berichten kan posten:
<?
// Kijken of er door de gebruiker is ingelogged
if($_SESSION["log"] != true)
{
// Alle variabelen een waarde geven
$naam = "gast";
$sql = "INSERT INTO `berichten` (dag, tijd, naam, bericht, ipadres) VALUES ('" . $dag . "', '" . $tijd . "', '" . $naam . "', '" . $bericht . "', '" . $ipadres . "')";
mysql_query($sql) or die (mysql_error());
}
// Als er wel is ingelogged
elseif ($_SESSION["log"] == true)
{
$naam = $_SESSION["naam"];
$sql = "INSERT INTO `berichten` (dag, tijd, naam, bericht, ipadres) VALUES ('" . $dag . "', '" . $tijd . "', '" . $naam . "', '" . $bericht . "', '" . $ipadres . "')";
mysql_query($sql) or die (mysql_error());
}
?>
dus als er geen session is is de gebruiker dus niet geregistreerd en is zijn naam automatisch: gast. maar als er WEL een sessions is *dus $_SESSION["log"] = true* dan is de gebruiker dus wel ingelogt. maar nu wil ik doen dat de naam van de gebruiker dan het zelfde is als waarmee hij inlogt. dus:
$naam = $_SESSION["naam"];
alleen dit werkt niet....er word altijd gepost als 'gast' ook al ben je ingelogt....kan iemand mij helpen zodat je het met die sessies wel goed werkt.... Alvast bedankt,
Monnick
975 views