ik maak een login systeem alleen het werkt nog niet helemaal met de sessions....als je logint gebeurt er dit:

<?
// Als er geen error is dan gaan we inloggen
if(!$error)
{
session_start();
$_SESSION["log"] = true;
$_SESSION["naam"] = $gebruikersnaam;
echo ("U bent nu ingelogd als <b>$gebruikersnaam</b>. Klik <a href=\"index.php\">hier</a> om verder te gaan.");
}
}
?>

en dan bij waar je berichten kan posten:

<?
// Kijken of er door de gebruiker is ingelogged
if($_SESSION["log"] != true)
{
// Alle variabelen een waarde geven
$naam = "gast";

$sql = "INSERT INTO `berichten` (dag, tijd, naam, bericht, ipadres) VALUES ('" . $dag . "', '" . $tijd . "', '" . $naam . "', '" . $bericht . "', '" . $ipadres . "')";
mysql_query($sql) or die (mysql_error());
}
// Als er wel is ingelogged
elseif ($_SESSION["log"] == true)
{
$naam = $_SESSION["naam"];

$sql = "INSERT INTO `berichten` (dag, tijd, naam, bericht, ipadres) VALUES ('" . $dag . "', '" . $tijd . "', '" . $naam . "', '" . $bericht . "', '" . $ipadres . "')";
mysql_query($sql) or die (mysql_error());
}
?>

dus als er geen session is is de gebruiker dus niet geregistreerd en is zijn naam automatisch: gast. maar als er WEL een sessions is *dus $_SESSION["log"] = true* dan is de gebruiker dus wel ingelogt. maar nu wil ik doen dat de naam van de gebruiker dan het zelfde is als waarmee hij inlogt. dus:

$naam = $_SESSION["naam"];

alleen dit werkt niet....er word altijd gepost als 'gast' ook al ben je ingelogt....kan iemand mij helpen zodat je het met die sessies wel goed werkt.... Alvast bedankt,

Monnick
Tom schreef op 13.10.2005 17:13
ik gok dat het voor Sander staat ^^ of San Andreas :p

Als het voor San Andreas staat waarvoor is die The dan in zn naam? :P
Kdenk dat t een of andere char is uit een spel of film ofzo
Ik dacht eerst van Santa (de kerstman).
Daarna dacht ik aan een vrouw San (San the Lazy :))
Maar in zijn profiel staat dat SanThe een man is :D. Dus ik weet het niet meer :D
Ik hou het erop dat SanThe alles behalve lui is en daarbij wat ik nu de afgelopen maanden heb gezien aan antwoorden en remarks vind ik het meer een grote knuffel :-)

lissy schreef op 14.10.2005 15:06
Ik hou het erop dat SanThe alles behalve lui is en daarbij wat ik nu de afgelopen maanden heb gezien aan antwoorden en remarks vind ik het meer een grote knuffel :-)

Ik doelde op zijn bijnaam - Lazy - en niet op dat hij lui is. :)
Ik ben toch ook geen Banaan :(
DaeDaluz schreef op 14.10.2005 19:55
Ik ben toch ook geen Banaan :(

LOL
Maar staat dat ook ergens voor?
Gebrek aan fantasie :)
Tja... daar ontbreekt het bij mij niet aan dus don't ask me waar de banaan voor staat hahahahahahahaha ;-P

Reageren