Door
Cees vdL
op 14-09-2020 17:04
gewijzigd op 14-09-2020 17:05
8.508 views
Beste members, met het studie boek HTML&CSS probeer ik het CSS script onder de knie te krijgen.
Het wil maar niet lukken om dat werkend te krijgen.
Ik heb als eerste oefening een heel simpel script overgenomen voor het gebruik van extern CSS.
Het hele CSS script blijft na de uitvoering als tekst verschijnen, dus iets is er fout.
Ik zal het hele voorbeeld volgens het boekwerk hieronder laten zien, de tekst is natuurlijk niet relevant.
Ook begrijp ik niet de <link> tag, die zou de browser moeten vertellen waar het bestand te vinden is.
Misschien kan mij iemand daar mee helpen?
Om onverklaarbare reden had het css bestand de extensie css.css mee gekregen.
Heb dat gecorrigeerd en nu werkt het wel.
Toch jammer dat je alleen via je eigen website kunt kijken of de code werkt. Binnen de editor kan ik dat niet zien.
XAMPP, lijkt me wel wat complex om deze te gebruiken, zou wel ideaal zijn.
Nou tot zover erg bedankt voor allen die mij geholpen hebben.
XAMPP is niet complex hoor.
Een kwestie van installeren, Apache in het Control Panel aanzetten en via http://localhost kan je jouw pagina's en PHP-scripts uitvoeren. Deze plaats je in /htdocs.
Platte HTML-pagina's kun je prima direct in je browser openen, maar wanneer dingen complexer worden of wanneer je extra toeters en bellen wilt in de vorm van een server-side scriptingtaal (bijvoorbeeld PHP) en/of een database in de achtergrond dan is een lokaal webservertje toch handiger. Ook zorgt dit waarschijnlijk voor een betere "simulatie" voor wanneer je dingen live zet.
Idealiter lijkt jouw (lokale) ontwikkelwebserver zoveel mogelijk op de live webserver zodat je niet voor de onaangename verrassing komt te staan dat je alles lokaal succesvol hebt getest, en dan blijkt nadat je alles live hebt gezet dat er een heleboel dingen niet kloppen.
Ik heb toch nog een vraag aan Arian.
Zou jij wat gedetailleerder kunnen beschrijven hoe ik de local webserver aan de praat krijg. Ik zie het Controle Panel inmiddels voor mij, met de diverse modules als opties. Hoe nu verder?
Sorry Ariën, maar voor jou vanzelf sprekend, de twee modules staan geactiveerd, maar de stap naar: "via http://localhost" begrijp ik niet. Lijkt een beetje op : "een domme meer kan vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden", grapje.