Door
Cees vdL
op 14-09-2020 17:04
gewijzigd op 14-09-2020 17:05
8.506 views
Beste members, met het studie boek HTML&CSS probeer ik het CSS script onder de knie te krijgen.
Het wil maar niet lukken om dat werkend te krijgen.
Ik heb als eerste oefening een heel simpel script overgenomen voor het gebruik van extern CSS.
Het hele CSS script blijft na de uitvoering als tekst verschijnen, dus iets is er fout.
Ik zal het hele voorbeeld volgens het boekwerk hieronder laten zien, de tekst is natuurlijk niet relevant.
Ook begrijp ik niet de <link> tag, die zou de browser moeten vertellen waar het bestand te vinden is.
Misschien kan mij iemand daar mee helpen?
Dan is het goed geïnstalleerd. In de directory /htdocs in je XAMPP-directory kan je jouw bestanden plaatsen. Net als bij een hosting. Omdat je lokaal werkt, is FTP niet nodig.
De huidige inhoud van die map kan je verhuizen naar een andere directory, bijv. 'demo'.
Hoi Arian,
toch nog problemen met de CSS toepassing. Nadat ik met de website zelf bezig was, heb ik in mijn URL even "Under Construction gezet.
Later heb ik nog eens met XAMPP Controle, Apache, MySQL modules geactiveerd, nog eens de vorige HTML/CSS oefening geprobeerd en weer werkt het niet. Ik zie wel de tekst in het Localhost venster, maar het CSS script werkt niet. Ik heb me suf gezocht en het hele HTML en CSS codes keer op keer gecontroleerd. Het ligt niet aan de Localhost, want via mijn eigen webserver zie ook alleen tekst. Hier nog eens de HTML code en de CSS code:
Ik heb de map samenstelling nu aan gepast: C:\xampp\htdocs\css. In "htdocs" staat ook de index.html
De link is: <link href="/css/styles.css" type="text/css" rel="stylesheet"/> , vanuit de root.
Je zou toch zeggen dat de css code nu aangesproken zal worden, jammer nee dus.
Met de code is niets mis.
Zet de bestanden eens op je pa3cvi server zodat anderen er een blik op kunnen werpen.
[size=xsmall]Toevoeging op 19/09/2020 19:46:18:[/size]
Even tussendoor.
Als ik het begin van dit topic lees, krijg ik de indruk dat ik met een kind te maken heb dat uit een boek leert hoe je een webpagina maakt en verder nog niet zoveel weet.