Beste mensen,

Ik gebruik onderstaande code om de mails in een mail_inbox te zetten in onze database.
Dat verloopt best prima alleen van sommige sites wil hij niet de normale mail adres halen maar komt het binnen onder name als: "[email protected]" <[email protected]>

Nu zou ik graag willen dat het binnenkomt als [email protected] en niet als "[email protected]" <[email protected]>

code:

$body_data = trim($email['htmlBody']) ==""?$email['plainBody']: $email['htmlBody']; 
		$waktu = date("Y-m-d H:i:s",$email['headers']->udate);
		$sql = "INSERT INTO `mail_inbox`( `subject`, `email_sender`, `name`, `is_register`, `email_receiver`, `data`, `times`,`web_id`,`vim`) VALUES (
		'".$db->escape_string($email['headers']->subject)."',
		'".$db->escape_string($from)."',
		'".$db->escape_string($email['headers']->fromaddress)."',
		'".$is_register."',
		'".$db->escape_string($to)."',
		'".$db->escape_string($body_data)."',
		'".$db->escape_string($waktu)."',".$sid.",".$vim.")";

Kan iemand helpen svp? Het gaat om het deel name waar dus "[email protected]" <[email protected]> opgeslagen gaat worden maar dat willen we graag als [email protected] zien komen.

Mijn dank is groot!
Wat doet mailTo()?
Dat is geen standaard functie namelijk. En werkt het mailen nu?

Waarom zou je vertraging in de mail willen?
Die doet de mails verzenden en dat werkt nu ook prima, die loopt via function :-)

Alleen nu wanneer ik de mails na 5 minuten wil laten lopen met sleep dan komen de berichten ook wat later achter elkaar stromen, kan dit niet anders?
Sleep houdt je PHP-proces open. Niet echt aan te bevelen. Maar waarom wil je vertraging in de mail?

Je zou elke mail met een unieke identifier kunnen plaatsen in de database, en een tijd. En elke minuut een cronjob uitvoeren voor de mails van vijf minuten oud.

Maar waarom wil je vertraging? Uit welk oogpunt?
Nu ja, wanneer een klant reactie stuurt is het nogal 'nep' dat klant automatisch gelijk een reactie krijgt, vandaar dat we die wat willen uitstellen
Ik kan er niet echt in zien waarom het 'nep' eruit zou zien? :-)
Een directe autoreply lijkt mij gewoon gewenst.
In ons geval moet het niet een directe autoreply zijn maar uitstellen van een bericht maar met sleep dan gaat het niet werken want dan komt het ook niet in de database
sleep() lijkt mij ook niet de bedoeling.
Zie ook mijn bericht van gisteren om 21:55

Reageren