Hoi,
ik rename met PHP een bepaald bestand (op mijn NAS). Dus bijv : <?php rename ("a".b","x.y") ?>;
Op de server gaat dat prima, ik zie de hernoemde file met de juiste hernoemde naam.
Als ik die file nu met de Windows-verkenner bekijk, ziet de filenaam er heel anders uit!
Heeft iemand een idee hoe dat komt en wat ik eraan kan doen?
Ik vermoed dat het een voorbeeldje was Ariën, vandaar dat ik om de daadwerkelijke filenames vraag.
rename() is een vrij straight-forward functie (ook qua implementatie "onder de motorkap") dus het probleem kán bijna nergens anders zitten dan in de daadwerkelijke filenames.
ik rename (met PHP) bijv. een pdf-file naar een andere naam:
bijv.
<?php
$a="ABC_01.pdf";
$b="XYZ_01_02.pdf";
rename ($a,$b);
?>
Op de NAS ziet het er prima uit. Maar als ik vanaf mijn pc diezelfde hernoemde file met de Windows-verkenner bekijk (openen kan gewoon) dan is de filenaam abacadabra....
Omdat dit in een loop met een groot aantal bestanden gebeurt, herken je de files niet meer vanwege de vreemde namen.
Enig idee?
mvg
Ach, soms kom je net op het forum al er een vraag gesteld word. Toeval dus :)
En inderdaad, welk resultaat krijg je te zien?
Copy-paste of plaats een screenshot, een letterlijk voorbeeld kunnen we veel meer mee dan iets vaags als "abracadabra"
Bekijken van de hernoemde filenaam op de NAS ziet er goed uit.
Maar met de Windows-verkenner bekeken (vanaf de pc) zie ik bijv als resultaat: "T9MCGF~W.PDF"
Via welke methode koppelt je Windows machine aan die NAS? SMB/CIFS, WebDAV, NFS?
Als ik dat zo zie lijkt mij dat het ergens in het genetwerkte bestandssysteem niet goed gaat tussen tekencoderingen.