Hoi,
ik rename met PHP een bepaald bestand (op mijn NAS). Dus bijv : <?php rename ("a".b","x.y") ?>;
Op de server gaat dat prima, ik zie de hernoemde file met de juiste hernoemde naam.
Als ik die file nu met de Windows-verkenner bekijk, ziet de filenaam er heel anders uit!
Heeft iemand een idee hoe dat komt en wat ik eraan kan doen?
Nee, mijn applicatie verwijdert alle spaties alvorens te renamen.
Er staat na de rename en het verwijderen van spaties wel nog een "lege ruimte" voor de punt van de extensie, kennelijk is dat geen spatie. Dus zoiets: a .b
De lege ruimte voor de punt is geen spatie!
mvg
1. Het lijkt inderdaad op 8.3-formaat maar in die 8 karakters zit niets meer van de oorspronkelijke naam!
De extensie is wel gelijk gebleven.
2. Zoals gezegd: op de NAS zelf is alles correct zichtbaar. Vanaf mijn laptop via de Windows-verkenner dus niet.
3. Experiment met SSH moet ik nog doen.
Misschien heeft er iemand ook een NAS, dan kan ik wel een bestand sturen om te testen?
Kun je een van de bestanden die niet goed gaat (of een voorbeeld bestand wat niet goed gaat) 1-op-1 op een fileshare uploaden? Dus precies zoals het word weggeschreven op de NAS uploaden.
Ik heb namelijk echt het vermoeden dat het een combinatie van instellingen tussen je NAS en je Windows machine is die niet zo 123 te reproduceren is op een ander systeem.