Persoonlijk zou ik voor de donkere modus geen aan/uit-knop maken: dit is namelijke een systeembrede voorkeursinstelling van de gebruiker die een app liefst automatisch moet overnemen. Geen knop dus.
Het is bovendien iets dat je oplost met CSS, niet met PHP of JavaScript. Je hoeft helemaal geen apart CSS-stylesheet te laden, want het kan automatisch met een prefers-color-scheme media query. Nog steeds geen knop dus en ook geen checkbox, geen cookie, geen toeters en geen bellen.
'Weergave 'is niet echt een duidelijke naam, vind ik. 'nightmode' lijkt mij beter, waarbij je een cookie zet, en daarop controleert. Nu moeten je bezoekers verplicht de get-waarde in de URL hebben voor de effectiviteit. Onhandig ;-)
Maar waarom alles in PHP definiëren terwijl CSS behoorlijk krachtig is?
Of je prefers-color-scheme moet volgen is iets wat je uit moet zoeken onder je bezoekersgedrag.
Ikzelf heb Android Chrome op de systeem-standaard staan, en tot nu toe weet ik niet of die CSS-functie ernaar kijkt. Ik zie in ieder geval weinig sites die mij standaard een donkere layout geven.
[size=xsmall]Toevoeging op 20/05/2021 09:18:10:[/size]