Omdat ik geen forumcategorie "Over het forum" heb kunnen ontdekken, start ik hier maar met deze titel. Juist als nieuwkomer heb je informatie nodig over hoe iets werkt en wat wel en niet mogelijk is, toch?
Als eerste liep ik bij mijn pogingen om me te registreren, tegen het probleem aan, dat ik steeds een foutmelding ontving dat niet alle velden zouden zijn ingevuld en het adresveld met mijn achternaam rood gekleurd was. Aan mijn achternaam ("van Katwijk") mankeerde echter ogenschijnlijk niets. Nergens kon ik een e-mailadres vinden om daarover een vraag te stellen. Op een gegeven moment bleek de oplossing te zijn om dan maar voor "Katwijk" te kiezen (kennelijk was de spatie in mijn naam een struikelblok). Helaas bleek het later ook niet mogelijk om mijn achternaam in m'n profiel te corrigeren. :(
Ik ga die rare registratie-validatie op de lijst zetten om te verbeteren.
Ik zie ook dat je je @freeler.nl adres in je profiel bij interesses geplaatst hebt, klopt dat? Als dat inderdaad een bug is, dan ga ik hier wat aan doen.
- Ariën - op 24/06/2021 13:33:37

Ik ga die rare registratie-validatie op de lijst zetten om te verbeteren.

Mooi (corrigeer je dan gelijk mijn achternaam?). Maar nog belangrijker is, volgens mij, om op de 'site' een makkelijk vindbaar e-mailcontactadres te plaatsen.
Ik zie ook dat je je @freeler.nl adres in je profiel bij interesses geplaatst hebt, klopt dat?

Nee, dat staat daar verkeerd. Heb dat inmiddels verwijderd maar wel m'n e-mailadres in m'n "biografie" vermeld (kk ben niet zo benauwd).
Nu ik je toch "aan de lijn" heb; wanneer ik tekst aanhaal zoals in deze reactie, verschijnt "Quote:" in het bericht naast dat het de desbetreffende actie uitvoert. Wat kan ik beter doen?

Onderaan staat een link naar het contactformulier.
Best een algemene plek onder 'Over PHPhulp' vind ik.

[size=xsmall]Toevoeging op 24/06/2021 14:11:42:[/size]

Hoe bedoel je dat met quoten?
- Ariën - op 24/06/2021 14:04:43

Ja, maar een contactformulier is minder gebruiksvriendelijk, dan bijvoorbeeld "[email protected]", toch?

Hoe bedoel ik wat?

[size=xsmall]Toevoeging op 24/06/2021 14:32:52:[/size]

Gerard Katwijk op 24/06/2021 14:27:43

[quote="- Ariën - op 24/06/2021 14:04:43"]

Ja, maar een contactformulier is minder gebruiksvriendelijk, dan bijvoorbeeld "[email protected]", toch?

Hoe bedoel ik wat?
[/quote]
Oh, ik denk dat ik het al begrijp. Dat "Quote:" is bedoeld om aan te geven, dat het daaropvolgende tekstdeel ook een aanhaling is. Maar omdat zo'n aanhaling ook al blijkt uit het kader daarom heen, dacht ik dat ik iets verkeerd deed. Vaak krijgt ook alleen de aangehaalde tekst een andere achtergrondkleur (grijs).

Quote is Engels voor citaat.
Daarmee kan je bepaalde delen van iemand anders tekst citeren. Een andere grijstint zou wel handig kunnen zijn.
- Ariën - op 24/06/2021 14:41:33

Daarmee kan je bepaalde delen van iemand anders tekst citeren.

Is mij bekend, maar omdat ik dat begrip citeerde, zette ik het tussen aanhalingstekens. Zelf zet ik niet-Nederlandse begrippen tussen enkele aanhalingstekens om verwarring met citaten uit te sluiten.

Een andere grijstint zou wel handig kunnen zijn.

Ik dacht meer in de richting van het een niet-gekleurde achtergrond voor de reactie, zodat de citaten opvallen door hun grijze achtergrondkleur binnen hun kader.

[size=xsmall]Toevoeging op 24/06/2021 14:54:59:[/size]

Gerard Katwijk op 24/06/2021 14:54:28

[quote="- Ariën - op 24/06/2021 14:41:33"]
Daarmee kan je bepaalde delen van iemand anders tekst citeren.

Is mij bekend, maar omdat ik dat begrip citeerde, zette ik het tussen aanhalingstekens. Zelf zet ik niet-Nederlandse begrippen tussen enkele aanhalingstekens om verwarring met citaten uit te sluiten.

Een andere grijstint zou wel handig kunnen zijn.

Ik dacht meer in de richting van een niet-gekleurde achtergrond voor de reactie, zodat de citaten opvallen door hun grijze achtergrondkleur binnen hun kader.

[/quote]

[size=xsmall]Toevoeging op 24/06/2021 15:07:39:[/size]

Oeps, m'n vingers jeuken, naarmate ik meer van dit forum zie. Nederlandse begrippen ontbreken op veel plaatsen waar dat geen enkel probleem zou geven en de Engelse gewoonte om geen woordsamenstellingen te gebruiken waar dat in het Nederlands gebruikelijk is, zijn de aanleiding. Niet dat ik een professionele Nederlandskundige ben, maar hier blijf ik struikelen over dergelijke zaken. ;)
N.b.
Eigenlijk wilde ik dit bericht naar de redactie ('moderators' voor Anglofielen) van het forum sturen, maar ook die mogelijkheid, zag ik niet (zo gauw).
Dit forum is prima voor feedback over de website. Moderators gaan meer over het beleid.

Zelf vind ik dat 'topic' wel duidelijk is. Maar ik zal het in het overleg meenemen. De verkeerde woordsamenstellingen zie ik graag in dit topic tegemoet, liefst met de URL erbij.
- Ariën - op 24/06/2021 15:14:16

Dit forum is prima voor feedback over de website. Moderators gaan meer over het beleid.

Zelf vind ik dat 'topic' wel duidelijk is. Maar ik zal het in het overleg meenemen. De verkeerde woordsamenstellingen zie ik graag in dit topic tegemoet, liefst met de URL erbij.

Er is een eenvoudig ezelsbruggetje. Een samenstelling heeft 1 klemtoon en twee aparte woorden hebben elk een klemtoon. Dus door een woord uit te spreken, hoor je dat.
Voorbeelden:
"Forumberichten" heeft 1 klemtoon (op "Fo"); dit is dus een samenstelling van de woorden "Forum" en "Berichten".
Bij "PHP-forum" wordt die samenstelling gekoppeld door een koppelstreepje omdat er anders lees-/spreekverwarring zou kunnen ontstaan.

Prima. Als je kan aangeven waar dergelijke woorden fout zijn geschreven, dan zet ik het op mijn lijst.

Reageren