ik ben bang dat ik naar die logs kan fluiten :( Ik had neostrada vrijdag al een mail gestuurd over de invalid security token, ik heb nog steeds niks gehoord. Wel inmiddels de dns veranderd omdat ik over wilde, en nu kan ik niet eens meer cpanel.jcremers.com bereiken. Wat een afgang is dat geworden, blij dat ik daar wel weg ben.
Ik heb me aangemeld daaro, het was nogal een rommelige bedoening, de eerste mail die ik kreeg was van iemand die tenslotte tegen me zei niet bij de club aangesloten te zijn. Ook zat een tabel zo vol met testwaardes dat het script het vertikte, prima als je wil testen maar laat dan wel even wat horen. Ik kan het niet direct aanraden.
Maar wel nog in gesprek met iemand hierover
$bots = array('bot', 'crawler', 'spider', 'The Knowledge AI', 'Datanyze', 'python');
$agent = isset($_SERVER['HTTP_USER_AGENT']) ? $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] : NULL;
if ($agent)
foreach ($bots as $a)
if (stristr($agent, $a))
exit;
Hij zegt, en heeft daar ook een video van laten zien, dat hij met de 'burp proxy' tool een kwetsbaarheid vaststelt, hij kan sleep() commando's in de agent zetten, ik laat het hier niet zien vanwege voor de hand liggende reden, maar hij stelt dus voor een functie zoals deze te gebruiken.
function check_agent($var)
{
$var=preg_replace("/[^A-Za-z0-9\., _\n]/i", "", $var);
return $var;
}
Je kunt alles in de User-Agent zetten. Het zou geen kwaad moeten kunnen als je er goed mee om gaat.
Wat is het probleem als er een "sleep()" commando in de User-Agent staat? Doe je iets "geks" hiermee waardoor deze waarde uiteindelijk in PHP/JavaScript/shell uitgevoerd wordt?
Ik ben geen beveiligingsonderzoeker. Dat is juist het probleem met een dergelijke site, ze kunnen je vanalles vertellen. Daarom vraag ik een second opinion.
Hij kwam met een vreemd voorbeeld van die burp tool, waar sql bijzit, ziet ook niet echt zinnig uit:
Dat is voor als je de HTTP REFERER en/of UA string communiceert met een database, bijvoorbeeld voor logging of statistieken, en als je geen prepared statements gebruikt en je escape't zelf niet goed (kortom: je weet niet goed wat je doet), dan kan zoiets gebruikt worden voor een (D)DoS-aanval.
Ok!
De hackers hadden mn hele public_html leeggehaald, dat wil volgens mij niet met ddos.
Ze kennen je code niet heh, ze testen alleen maar, user agent noch referer wordt gebruikt in queries, alleen voor botjes weren zoals boven.