Hallo,

Ik wil in een gpx file gaan lezen vanaf een bepaalde plaats(vb waar telkens <wpt begint) , daar maak ik dan een file van fread($fopen, 3800); met deze grootte, daarna moet er terug gezocht worden naar <wpt om terug een file van 3800 van te maken.

Ziet iemand dit zitten om hier een klein voorbeeld van te geven ?
Als je wil kan ik altijd de gpx aan iemand laten geworden.(blijkbaar kan ik hier geen file doorsturen)

Met dank op voorhand
Vanuit Groundspeak wat van Geocaching is.
Wat Surfoo heeft sluit er goed op aan, lijkt me.

Maar anders is SimpleXML de oplossing in plaats van met holbewonerstechniek een xml uitelkaar trekken met basic PHP-functies en (ranzige) expressies.
waarom leest php de > tekens niet met fgets ?
Waarom wil je dat op die manier?
Niet altijd hoeft alles op een logge brute manier, terwijl je PHP genoeg gereedschappen heeft.
Alvast bedankt, maar er wordt niet geantwoord op mijn vraag .

bedankt
Ik ben benieuwd waarom je dit op die manier wilt doen?
Het is een XML-file, en ikzelf gebruik al jaren SimpleXML om XML-feeds uit te lezen.

Waarom wil je dit niet horen dan? Waarom zou je als een holbewoner met reguliere expressies willen werken?
Hetgeen ik wil is bepaalde gegevens uit de gpx halen waar het begint met <wpt en ook waar het begint met <name> enz..

Nu ik wil het op een andere manier doen, maar leg het dan duidelijk uit hoe AUB?

Maar waarom? Wil je grote kans hebben dat het straks fout gaat als er een namespace wordt aangebracht?
Als je wilt weten hoe reguliere expressies werken, kan je beter een ander voorbeeld gebruiken.

Je hebt met SimpleXML het ideale gereedschap die ervoor zorgt dat het haast niet fout kan gaan. Als je het zelf gaat doen met blote handen en door het wiel opnieuw uit gaat vinden, dan heb je zeker kans dat het ooit eens fout gaat. En je wilt toch geen fouten aanleren?
Jullie praten een beetje langs elkaar heen :-) Ik kom heel even tussenbeide.

Ariën heeft (vermoedelijk) de juiste tool, maar Berta heeft geen idee hoe die te gebruiken.

Dus ...

1) Berta: geef aub nog eenmaal aan wat (welke informatie) je probeert te verkrijgen uit het bestand.

2) Ariën: geef nadat Berta heeft geantwoord aub een voorbeeldje van hoe je dit met SimpleXML zou kunnen doen.

Volgens mij moet het op die manier lukken :-)
Ik wil de informatie die een cache bevat opslaan in mijn database.
de cache begint bij <wpt en eindigt bij </wpt> enkele gegevens die daar tussen zitten wil ik gaan opslaan, en dan verder doen naar 2de cache enz... tot einde gpx file deze kan soms honderden cachen bevatten.

Anders moet je me eens uitleggen hoe een andere manier werkt ??

Reageren