Hallo allemaal,

Ik heb een php bestand met daar in een gegenereerde lijst. Het bevat veen x aantal regels vanuit een database tabel(1).
Iedere regel bevat een form. En op dat form heb ik een hidden id. Die gebruik ik om een record te kunnen selecteren.
Maar op ieder form heb ik ook een drop-down veld/lijst. Deze is gegenereerd uit een andere database tabel(2). De id daarvan wil ik opslaan in tabel(1).

Hiervoor wil ik een MySQLi commando gebruiken met het SQL statement UPDATE.

Maar mijn vraag is nu, hoe kan ik query direct starten als ik mijn keuze heb gemaakt in de dropdown. Ik wil dan eigenlijk geen ander knopje hoeven in te drukken.

ALvast vriendelijk bedankt.

Frits van Leeuwen
Het is geen gevoelige informatie, maar de link deel ik niet graag in het openbaar.
Dan moet je het beperken tot wat nodig is. Of upload het elders?
Ik dacht dat het misschien makkelijker zou zijn.
Wat is een testcase link? Is dat wat ik je eigenlijk al wilde geven?
Hoe kan ik testen of dat ajax iets doet?
Het is gewoon een link naar je pagina met het probleem. Ik handel dit niet via PM af, want er zijn meerdere mensen die hier in een topic willen helpen. Het is geen 1-op-1 support.

Om te testen of AJAX iets doet, is gebruik te maken van de netwerk-tab van de browser. Als je AJAX-request wordt uitgevoerd, dan zie je die URL daar verschijnen, met een tabblad met daarin wat de request is, en wat je als response terug krijgt van je AJAX-script.

Zo ziet als voorbeeld de AJAX-request van mijn eigen site eruit die elke 30 seconden de actuele vertrekdata van de treinen ophaalt.
[img]https://i.ibb.co/6PbZrw2/afbeelding.png[/img]
station_departures.php wordt opgevraagd, en de uitvoer is uiteindelijk een lap HTML met daarin de actuele vertrektijden. Dit komt uit de debugtool van Firefox. Met Edge heb ik geen ervaring maar het zal niet veel afwijken, vermoed ik.
Oke, ik snap het verschil wel tussen PM en openbaar. Ik ga de link wel aanpassen als het werkt. Ik denk dat je me sneller kunt helpen als dat je me allerlei vragen steld waar ik misschien niet alles van begrijp.

https://geschenkenlaantje.nl/necessary_packaging.php

Ik was ondertussen ook doorgegaan met zoeken op internet, maar nog geen resultaat.
Je AJAX-request wordt prima uitgevoerd als ik een keuze maak in de bovenste selectbox. Ik zie opmerkelijk wel je site als return-waarde. Moet er nog iets zichtbaar gebeuren als er een keuze is gemaakt?

[img]https://i.ibb.co/wz0b88L/afbeelding.png[/img]

De bedoeling is dat als ik de keuze heb gemaakt, dat er een SQL UPDATE gedaan wordt, zodat als ik de pagina refresh, Ik de ingevulde wardes nog steeds zie.
AJAX heeft niks te maken met het handmatig verversen van je site. Maar als een UPDATE query uitvoert, dan is dat het enige wat je moet doen. En natuurlijk enige foutafhandeling.
Maar zoals je ziet, heb ik geen knop om te bevestigen.
Dus ik wil dat het direct gebeurt als de keuze is gemaakt.

Maar voor vanavond is het even genoeg geweest. Ik ga mijn bed maar eens opzoeken.

Fijne avond
Dan moet je zorgen dat je direct een UPDATE-query uitvoert in dat script.

Reageren