Ik wil graag dat als ik mijn scherm sluit php een bestand verwijderd. Dat kan dus zoL

unlink("bestand")

maar is er dan niet iets wat ik op deze manier kan doen:

if(en dan dat hij het pas doet als het vester is gesloten)

{
unlink("bestand")
}

Weet iemand een functie of zo die ik bij "if" kan zetten?
Via JavaScript is het:
<body onUnload=" hier je code ">

In PHP weet ik het niet, maar denk niet dat het in PHP kan aangezien dat serverside is ...
zet een location.href naar een php-bestand in die onunload en dan zet je in dit php bestand unlink("bestand");
en dan moet het volgens mij wel lukken (niet zeker)
Dat met javascript weet ik, alleen ik snap je niet helemaal veewee, ik moet dus een link maken die naar een bestand gaat dat het verwijderd, maar dat wil ik juist niet, ik wil gewoon dat als ik op het kruisje klik hij een ander bestand verwijderd.
stom dat php geen event systeem heeft of zo.
of heeft php dat wel?
Volgens mij niet ho0r PHP is serverside en genereerd dynamische HTML paginas, niets meer, niets minder ...
sessions worden verwijderd als de browser dichtgaat
misschien kan je in het bestand dat je wilt verwijderen gebruik maken van die session variabelen; als die niet gezet is word het automatisch gedelete ofzo... (gewoon een rare suggestie...)
Maar hoe wil je dat checken dan?
De sessie worden door PHP geset, dat gebeurd dus voordat je je HTML pagina te zien krijgt.
Als je je browser sluit kan PHP op zichzelf geen script meer uitvoeren.
in that way...
Je kunt het ook anders doen.. Via php sessie id of zelf een iets aanmaken waarmee je elke bezoeker kunt tracken.. Wat ze doen, wanneer etc. Als er dan bijv. 5 of 10 minuten geen klik meer is geweest (dit check je door de bezoekers die op je website komen en zo het scriptje aanspreken), dan unlink() je dat bestandje..

Via javascript is het zeer onveilig want als het bestandje verwijderd MOET worden, en er anders bijv. nare dingen kunnen gebeuren en de bezoeker weet dat, dan kan die bezoeker javascript uitzetten en dan werkt het niet meer..

Reageren