Ik wil graag dat als ik mijn scherm sluit php een bestand verwijderd. Dat kan dus zoL

unlink("bestand")

maar is er dan niet iets wat ik op deze manier kan doen:

if(en dan dat hij het pas doet als het vester is gesloten)

{
unlink("bestand")
}

Weet iemand een functie of zo die ik bij "if" kan zetten?
doe maar wat Bas zegt, dat is de enige goede oplossing

gewoon in elke pagina een stukje code zetten dat automatisch de huidige tijd in de database gooit
is de tijd meer dan 10min geleden dan bestand weggooien en rij uit de database deleten
ik lees de sessdion tutorial wel ff
Maar, ik heb geen mysql database, kan die manier van bas kreleger dan wel?

zoja, hoe?
Want ik wil eigenlijk een soort van inlog systeem maken, als de gebruikersnaam goed is wil ik dat hij een bestand aanmaakt en dat dan verwijderd als hij weg gaat, dus als hij het venster sluit. Ik gebruik een iframe dus het hoeft geen links te dorstaan of zo.

Maar je kan toch met cookies een cookie maken die voor een bepaalde tijd blijft of eeuwig, maar hoe maak je dan een cookie die verwijderd wordt als het venster sluit. Ik wil het niet met javascript doen. Want anders kan ik het wel met cookies doen, want die worden dan automatisch verwijderd bij het sluiten van het scherm.
de manier van Bas kan ook prima zonder database, ik zou gewoon een aparte map maken met schrijfrechten waar je gewoon per ip een bestandje aanmaakt en bij elk bezoek aan de pagina touch(); gebruiken
maar om ervoor te zorgen dat de bestanden ook weer verwijderd worden moet je of een cronjob zetten of in elk bestand opnieuw laten controleren welke bestanden oud zijn

sessiecookies worden automatisch verwijdert op het moment dat je je browser sluit
hiervoor moet je maar even kijken naar session_start();
ik zal wel even bij dat sessioncookie kijken want van dat daarboven snap ik niets
Ik snap het nog steeds niet, ik heb de tutorial sessions in php4 of zo iets doorgelezen maar ik snap het nog steeds niet
volgens mij wel niet al te veilig, een inlog te maken zonder database, gewoon het juiste bestandje op je server vinden en je bent al half binnen...
Ow, ik snap nu hoe je een sessie moet maken, ik heb(denk ik) een vrij simpel login systeem, als de gebruikersnaam goed is wordt er een session aangemaakt met de gebruikersnaam:

$_session['user'] = $_POST['gebruikersnaam']

Dit doet hij pas als het wachtwoord van de gebruiker en zo goed is, maar hoe kan ik dan later doen dat hij de pagina pas weergeeft als de sessie bestaat en de juiste inhoud heeft.

Ik doe nu dit maar dat werkt niet echt

if(isset($_SESSION[$_GEST['user']))

De url van de pagina is dan

pagina.php?user=gebruikersnaam

de gebruikersnaam wordt dan met $_post meegegeven aan de pagina.

Alleen dit werkt niet, wil iemand me helpen?
gewoon op elke pagina zoiets als dit zetten
[pseudocode]
<?
if(isset($_SESSION['user'])){
if($_SESSION['user'] == $username && $_SESSION['password'] == md5($password)){
echo 'je bent ingelogd';
}
}
?>
[/pseudocode]

Reageren