foute link google

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Randstad B.V.- Freelance Senior Fullstack Develope

Startdatum: 01.05.2023 Richttarief: € 75,00 - €85,00 Duur van de opdracht: 1 jaar Uren per week: 40 Werkmodel: Hybride, dinsdag en donderdag aanwezig op kantoor in Diemen en meer wanneer dit nodig is. Functieomschrijving: De ideale kandidaat gaat onderdeel uitmaken van een junior team binnen het foundation domein. Vanuit het foundation domein werkt dit team samen met andere foundation teams en teams uit het online domein (professionals B2B en B2C) voor het bouwen en integreren van HRM functionaliteiten (verlof en benefits) in de persoonlijke portal van Interim Professionals. Er is meer backend werk dan frontend, maar kandidaat moet beiden leuk

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van de warehouses. Op dit moment wordt er nog gebruik

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een Front-end (Angular) developer. Het it-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn dus op zoek naar professionals die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaan, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties aan de slag gaat. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Binnen de functie van Front-end developer werk je mee aan uitdagende klantprojecten. In teamverband werk je aan de voorkant van onze state-of-the-art portaal oplossingen en apps. Dit alles gebeurt in een multidisciplinaire omgeving waarbij je de ruimte hebt om te sparren, je ideeën scherp te stellen, en waar je met de benodigde kennis en ervaring om je heen altijd terecht kunt bij je collega’s voor vragen en ondersteuning. Meestal werk je vanuit ons kantoor maar we bieden ook alle faciliteiten om thuis te kunnen werken. Voor sommige projecten ga je mee naar de klant, wellicht zelfs in het buitenland!

Bekijk vacature »

Microsoft Acess Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Software Developer, en komen de volgende kennisgebieden jou niet vreemd voor: MS Acces, C# & SQL? Vind jij het daarnaast leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een bijzondere branche? Lees dan snel verder! Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te

Bekijk vacature »

Lead Java Developer

Dit ga je doen Je taken bestaan onder andere uit: Het aansturen van een development team bestaande uit 8 collega's op technisch maar ook HR gebied; Het maken van strategische keuzes omtrent de (nieuw)bouw van deze applicatie; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java, Spring, Angular, REST); Reviewen van code en feedback geven op collega developers. Hier ga je werken Als Lead Software Developer ben je verantwoordelijk voor één van de vier Agile Java ontwikkelteams die bouwen aan technologie die duizenden instanties wereldwijd verbindt. Dit Agile team, data Jira en Confluence gebruikt en

Bekijk vacature »

Front-end Developer - React - Data Driven

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een snelgroeiende organisatie die een data-driven inspectieapp op de markt hebben gebracht die nu al een aantal jaar door verschillende organisaties wereldwijd gebruikt wordt. Er zijn zo'n 6 mensen werkzaam bij dit bedrijf en ze zijn nu vooral op zoek naar een sterke front-end developer die wil gaan werken aan nieuwbouw applicaties en de uitbouw van de huidige applicaties. De reden dat ze zoeken is omdat er veel werk op komst is en ze hier de juiste capaciteit voor willen hebben. Er heerst hier een hele prettige sfeer waarin respect en eerlijke communicatie belangrijk is. Ook

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je hier

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Onderdelen van jouw functie: Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jouw team van vier collega .NET developers is verantwoordelijk voor het bouwen van de ETL processen van jouw nieuwe werkgever. Op dit moment wordt de front-end gedaan door een extern team van professionals. Echter wilt jouw nieuwe werkgever graag intern deze kennis uitbreiden en heeft dan ook de ambitie om dit voor het eind van het jaar intern te gaan aanpakken. Dit betekend dat jij als .NET ontwikkelaar de ideale kans krijgt om jezelf samen met jouw collega’s te ontwikkelen als full stack developer. Als .NET ontwikkelaar werk jij bij deze gave werkgever met C# .NET, SQL, JavaScript, REST

Bekijk vacature »

Back end developer Digital Agency

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Front-end PHP Developer

Dit ga je doen Bouwen van de frontend van een nieuwe applicaties; Verbeteren van de user experience; Opstellen van een style guide; Schakelen met collega developers over de te bouwen oplossing; Je speelt een belangrijke rol in het neerzetten van het nieuwe systeem; Werken met o.a. Symfony 6, API Platform, Twig, Javascript, Redis Automatiseren van processen; Koppelen van verschillende functionaliteiten; Unit tests, integration tests, end-to-end tests; In de toekomst ga je nog werken aan andere projecten. Hier ga je werken Voor onze vaste opdrachtgever in de regio Breda zijn wij op zoek naar een Frontend Developer. Het betreft een organisatie

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »
DirkJan Heinen

DirkJan Heinen

14/12/2008 04:39:00
Quote Anchor link
Beste phphulpers,

ik heb sinds kort een nieuwe website online gezet waar ik dus ook andere links gebruik.. nu staat er een link in google wie niet meer klopt.
die link gaat gewoon naar een 404 pagina.. nu stond er op zon website dat het een week kon duren voordat google daar achter kwam, en de link zou update.
Nu het is inmiddels al 2 maand later en vind het nu toch echt nodig om er wat aan te doen..
want bij google.nl sta ik met een 404 pagina (wel boven aan als je zoekt op heinen design maar) maar bij google.com al op de 2e pagina terwijl ik eerder bij beide boven aan stond...

wat kan ik doen?

mvg. Dirkjan Heinen

PHP hulp

PHP hulp

16/07/2025 07:41:39

Loran DP

Loran DP

14/12/2008 08:35:00
Quote Anchor link
Zorg gewoon at je je eigen error pagina hebt die precies het zelfde is als je index pagina

DirkJan Heinen

DirkJan Heinen

14/12/2008 09:12:00
Quote Anchor link
is dat de enige oplossing?

zou ik met htaccess zon redirect kunnen maken of ziet google dat dan ook als een foute pagina? (waardoor ik zak)

Eddy E

Eddy E

14/12/2008 09:29:00
Quote Anchor link
Inderdaad op die link een pagina maken.
Met behulp van PHP een 400-error (header()!!!) en daarna met header() doorsturen naar de betreffende pagina/index.

Bezoekers merken er niets van en Google wel.

Eddy E

Eddy E

14/12/2008 09:30:00
Quote Anchor link
Inderdaad op die link een pagina maken.
Met behulp van PHP een 400-error (header()!!!) en daarna met header() doorsturen naar de betreffende pagina/index.

Bezoekers merken er niets van en Google wel.

Dus:
Op http://www.heinendesign.com/page/Showcase/ (daar stuurt Google je heen) plaats je (als je dit met .htaccess deed) een pagina die bovenstaand verhaal laat gebeuren!

Joren de Wit

Joren de Wit

14/12/2008 11:39:00
Quote Anchor link
@Eddy: nee geef geen 400 http error, dat staat voor een Bad Request en dat is het niet!

@Heinen: ik zou een htaccess redirect op je oude url zetten en de gebruiker met een 301 http status doorsturen, een permanent redirect. Het mooie is dat google deze 301 status ook ziet en automatisch e.e.a. zal aanpassen.

In een .htaccess:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
Redirect 301 page/Showcase/ http://jouwsite.nl/juiste/url

14/12/2008 12:23:00

Joren de Wit

Joren de Wit

14/12/2008 12:27:00
Quote Anchor link
@Mathijs: dat is een minder slimme aanpak. Je instrueert google zo namelijk niet dat er een andere url is met dezelfde content. Met een 301 header doe je dat wel...

Niek Weevers

Niek Weevers

14/12/2008 13:35:00
Quote Anchor link
Inderdaad, Blanche heeft gelijk. Met .htaccess een 301 meegeven is het beste.
Zoek je site op google met 'site:heinendesign' en kijk welke oude pagina's nog geindexeerd zijn en los deze op met je htaccess

DirkJan Heinen

DirkJan Heinen

15/12/2008 02:01:00
Quote Anchor link
nou het is me gelukt dat hij hem mooi door stuurt naar de home pagina en dat heb ik nu ook bij een aantal andere oude pagina's maar nu heb ik ook zulk soort dingen in google staan
/page/Showcase/ID/26/

ik heb geen zin om een stuk of 50 regels in mijn htaccess te zetten met allemaal andere ID's

hoe kan ik dat doen? want nu krijg ik dus iets als
/heinendesign.html/ID/26/

mvg. Dirkjan Heinen
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door DirkJan Heinen

Joren de Wit

Joren de Wit

15/12/2008 10:15:00
Quote Anchor link
Met mod-rewrite is het ook mogelijk om gebruikers direct door te sturen en een 301 header mee te geven. Bovendien heb je dan de mogelijkheid om een regex te gebruiken om de urls te matchen:
Code (php)
1
RewriteRule ^page/Showcase/(.+)$ juiste/url/$1 [L,R=301]

Ik ga er vanuit dat je weet hoe mod-rewrite werkt? Zo niet, dan kun je natuurlijk altijd een kijkje nemen in deze mod-rewrite tutorial.

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

15/12/2008 10:58:00
Quote Anchor link
Voor een website die ik recentelijk vernieuwd heb, heb ik de volgende aanpak gebruikt:

- De website had een 'oude structuur', wat zo veel wil zeggen als mappen op de server, met daarin index.php, contact.php, etc;
- De website is vernieuwd naar mod_rewrtie;
- Hierdoor is bijvoorbeeld het bestand /nieuws/archief.php gewijzigd naar /archief/;
- In Google stonden de verwijzingen naar de oude pagina's. Die heb ik allemaal opgezocht m.b.v. de zoekoptie: 'site:website.nl';
- Alles wat niet klopte heb ik in m'n .htaccess erbij gezet:

Code (php)
1
2
RewriteRule ^vervallenPagina/?$ doorsturen.php [L]
RewriteRule ^nieuws/archief.php?$ doorsturen.php?l=archief/ [L]

- In /doorsturen.php heb ik de volgende code gebruikt:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
include("includes/config.php");

if(isset($_GET['l'])) {
    header("Location: /".$_GET['l'],TRUE,301);
}

else {
    header("Location: /",TRUE,301);
}

?>

Deze genereert sowieso een 301 met permanente redirect waardoor Google z'n cache aanpast. Verder wordt de bezoeker (en Google) gelijk doorgestuurd naar de locatie die meegegeven is, of de root van de site.

Joren de Wit

Joren de Wit

15/12/2008 11:44:00
Quote Anchor link
Quote:
In /doorsturen.php heb ik de volgende code gebruikt:
Dat had je ook al direct in je RewriteRule kunnen doen, door de R=301 flag mee te geven ;-)

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

15/12/2008 12:27:00
Quote Anchor link
Blanche schreef op 15.12.2008 11:44:
Dat had je ook al direct in je RewriteRule kunnen doen, door de R=301 flag mee te geven ;-)
Da's waar.. :)

Maar is het bij die van jou ook zo dat het adres in de balk van de browser gewijzigd wordt? Dat was in ieder geval wel nodig bij mijn project (ivm deeplinking).

Joren de Wit

Joren de Wit

15/12/2008 12:31:00
Quote Anchor link
Jazeker, de R flag zorgt voor een zichtbare redirect waarbij de url in de adresbalk dus verandert...

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

15/12/2008 14:05:00
Quote Anchor link
Ok... dan moet je die van jou hebben :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.