has been blocked by CORS policy

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front end developer binnen de consultancy

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

Als Back-End Web Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als Back-End Web Developer bij Coolblue? Als Back-End Web Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Als backend developer weet je de weg in PHP, kan je in Typescript een microservice op zetten of ben je bereid om dit te leren. Ook Web Backend Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen PHP

Bekijk vacature »

Front end developer React Sportgames

Functie Als Front end developer ga jij aan de slag bij een gave en bekende organisatie op het gebied van sportgames. Jij gaat aan de slag in een scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als scrumteam werken ze in drie wekelijkse sprints en begin je iedere ochtend met een stand-up. Als Front end developer werk jij bij deze organisatie voornamelijk met Javascript, html, css en React. Er wordt veel gebruikt gemaakt ook van C#, Docker en Kubernetes. Het team hecht veel waarde aan het leveren van hoogwaardige

Bekijk vacature »

No-Code Betty Blocks ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Wil jij de bedrijfsprocessen van klanten revolutionair digitaliseren en optimaliseren zonder beperkt te worden door programmeertalen? Kom werken bij een snelgroeiende en professionele organisatie met een gezonde dosis humor en veel vrijheid om jezelf te ontwikkelen. Als No-Code Betty Blocks ontwikkelaar werk je vanuit ons kantoor in het hart van Nederland, je thuiswerkplek of op locatie bij de klant. We faciliteren de juiste trainingen en ondersteuning zodat je een echte Betty Blocks expert wordt. Naast het werk zijn er bij ons bijzondere events, zoals een jaarlijkse zeildag, een zomerse barbecue en een knus kerstdiner om de grillige maanden door

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

As a Back-End Web Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a Back-End Web Developer at Coolblue? As a Back-End Web Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you also feel confident with setting up microservices in Typescript or are open to learning this. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing pure

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »

Medior front-end developer gezocht (€3.300 -

Functie Wat ga je doen? Jij als front-end developer gaat werken binnen de teams van/voor onze klant. Je werkt in een team met starters en ervaren ontwikkelaars met allemaal 1 overeenkomst; passie voor het vak. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en ga dan weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en jezelf dus snel ontwikkelen. Wat hebben we jou te bieden? • Uitdagende projecten bij mooie klanten (bij jou in de buurt, of binnenkort intern vanuit ons kantoor!) • Een jonge organisatie met talentvolle collega’s • Veel ruimte voor

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie The position we have for you As a .NET developer you will work for one of our customers active in the High Tech Industry. Our customers are mainly located in the Eindhoven area. We are very selective when it comes to the projects we accept and therefore only focus on innovative and complex projects. Because our customers are mainly specialized in machine construction, you often work close to the machines. Our team currently consists of Embedded engineers, IOT developers and Cloud engineers. We mainly work on Microsoft projects where WPF, UWP, .NET Core and Microsoft Azure are used. Eisen

Bekijk vacature »

Als PHP developer (Symfony) bijdragen aan betere z

Functie Als Medior/Senior PHP developer wordt er een mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed in een team kunt opereren waar kennis wordt gedeeld en er bijvoorbeeld codereviews plaatsvinden. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden geactualiseerd.

Bekijk vacature »

Traineeship Fullstack developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

PHP Laravel Ontwikkelaar

Functie omschrijving Weet jij alles over Laravel en krijg je energie van het developen van software hiermee? Laat het weten want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch voor klein bedrijf welke softwareoplossingen maakt voor hun klanten. Jouw taken hierbij: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Documentatie schrijven over applicaties. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein bedrijf. Er werken circa 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end

Bekijk vacature »

UX Writer (m/v/d)

UX Writer (m/v/d) Everything we do, starts with you. Together with you, we build the most human-centric fintech. We have the ambition to create the next. And - with Bertelsmann - a strong foundation to start from. Let’s make it new – for society and for yourself. Wij zijn op zoek naar een UX Writer (m/v/d) Fulltime - Op ons kantoor in Amsterdam of Heerenveen / deels vanuit huis Als UX Writer bij Riverty hou jij je bezig met onze strategie om daar te zijn waar onze gebruikers zijn en op de manier waarop zij ons nodig hebben, terwijl wij

Bekijk vacature »

Laravel PHP developer in een jong team

Bedrijfsomschrijving Als je op zoek bent naar een werkplek waar plezier en uitdaging hand in hand gaan, dan is dit bedrijf de juiste keuze voor jou. Hier kun je werken aan uitdagende projecten en krijg je als developer veel verantwoordelijkheid. Het bedrijf waardeert kwaliteit boven kwantiteit en richt zich op het ontwikkelen van hoogwaardige applicaties en websites waar klanten enthousiast over zijn. Dit bedrijf is vooruitstrevend en streeft naar het leveren van de best mogelijke resultaten voor hun klanten. Als medior PHP ontwikkelaar met 3 jaar ervaring ben jij de persoon die we zoeken. Je krijgt hier de kans om

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Werner g

werner g

16/12/2021 15:39:04
Quote Anchor link
Via react native maak ik een app. De inloggegeven sla ik op bij de database van mijn webhosting. Hiervoor heb ik een api in php geschreven en die draait nu ook in productie bij hostnet. Als ik de app test (via google chrome) en de signup gegevens invul krijg ik deze foutmelding. De http heb ik onherkenbaar gemaakt.

Access to fetch at 'http//..........login.php' from origin 'http://localhost:*******' has been blocked by CORS policy: Response to preflight request doesn't pass access control check: Redirect is not allowed for a preflight request.

Als lake weet ik niet zo goed wat ik nu moet doen. Na een paar dagen zoeken via google krijg ik zoveel zoekresultaten/vragen/oplossingen dat ik 'door de bomen het bos niet meer zie'. Veel CORS foutmeldingen lijken op elkaar en antwoorden zijn vaak verschillend.

Oplossingen die ik zelf gevonden heb:
- Kan/moet ik CORS policy uitschakelen? volgens mij mag dat niet ivm beveiliging
- Moet ik nog een server in de frontend maken met node.js? Is dit voor mij van toepassing?
- Moet ik een CORS plugin installeren voor google Chrome? (volgens mij los ik het probleem hiermee niet op)
- In de file index.php moet ik het onderstaande zetten met een paar aanpassingen. (ik heb alleen db.php, signup.php en login.php)

header('Access-Control-Allow-Origin: *');
header('Access-Control-Allow-Methods: GET, POST, PATCH, PUT, DELETE, OPTIONS');
header('Access-Control-Allow-Headers: Origin, Content-Type, X-Auth-Token');

Hopelijk kan iemand mij hiermee verder helpen.

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 04:14:45

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/12/2021 15:42:47
Quote Anchor link
Als de doelhost jouw host is, dan kan je inderdaar CORS toestaan met de hostname van je Origin.
Zie ook: https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/HTTP/CORS

Dit kan je ook in .htaccess regelen

De developer-console van je browser kan je prima gebruiken om te kijken welke headers je terugkrijgt gestuurd bij een aanroep.

Werner g

werner g

16/12/2021 16:36:01
Quote Anchor link
Ik heb de info in de link doorgelezen maar dat is voor mij nog erg technisch. Hierdoor begrijp ik nog niet helemaal wat je bedoeld. De php scripts heb ik in de map httpdocs staan, ik zie geen .htaccess.

In DEVTOOLS staat ook deze error: "POST" http://.......login.php net::ERR_FAILED
Betekent dit dat ik POST moet toestaan?

Zou ik dan het onderstaande in login.php moeten zetten?

header('Access-Control-Allow-Methods: POST');

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/12/2021 16:39:52
Quote Anchor link
Als je jan-en-alleman een request wilt laten doen, dan kan je dat proberen.
Gewijzigd op 16/12/2021 16:42:17 door - Ariën -

Werner g

werner g

16/12/2021 17:03:14
Quote Anchor link
"Als je jan-en-alleman een request wilt laten doen"

Bedoel je hiermee dat dit ook een oplossing is voor een signin/registratie pagina van een app.
Of wil je hiermee aangeven dat de beveiliging van je database dan zo lek als een mandje is.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/12/2021 17:06:49
Quote Anchor link
Ga zelf eens na of www.randomdomeinvaniemand.nl ook een aanroep mag doen naar je scripts via een AJAX-request.

Verder heeft CORS niks te maken met je database.
Gewijzigd op 16/12/2021 17:07:44 door - Ariën -

Werner g

werner g

16/12/2021 17:20:52
Quote Anchor link
De reden dat ik deze vraag stel op dit forum is omdat ik geen kennis heb van php, ajax request, CORS etc. Ik probeer een app te ontwikkelen waarvoor ik een database nodig heb. React-native, Kotlin, java, python talen begrijp ik redelijk maar dit totaal niet.

"Ga zelf eens na of www.randomdomeinvaniemand.nl ook een aanroep mag doen naar je scripts via een AJAX-request."

Lijkt me niet, maar het zegt me ook niks. Zou je me willen helpen om het werkend te krijgen?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/12/2021 17:49:29
Quote Anchor link
Is het niet handig om zelf wat ervaring op te doen? Jij bent ook diegene die de app moet onderhouden en beslissingen moet nemen.

De uitleg over CORS staat al helder beschreven in de link van Mozilla in dit topic. Met Origin kan je bepalen wie een request mag doen.
Gewijzigd op 16/12/2021 18:00:19 door - Ariën -

Werner g

werner g

17/12/2021 11:56:18
Quote Anchor link
Dat is inderdaad wel makkelijker. Ik heb de tekst naar het Nederlands vertaalt maar ik blijf nog wel met een aantal vragen zitten. Wanneer iets onder Simple Request valt begrijp ik niet helemaal maar dat heb ik voorlopig ook niet nodig. Klopt het dat ik de https van mijn client/app bij 'Access-Control-Allow-Origin' moet zetten. Moet ik dan een eigen proxy maken met bijv Heroku -> en de https van deze proxy bij 'Access-Control-Allow-Origin' zetten?
'http://localhost:******* lijkt me niet goed als ook andere gebruikers zich willen registeren.

header('Access-Control-Allow-Origin: https://MIJN proxy' ipv *);
header('Access-Control-Allow-Methods: POST);

Dit gaat over de registratie pagina.
Moet ik bij de inlogpagina (login.php) dit erbij zetten?
Access-Control-Allow-Credentials: true

Werner g

werner g

20/12/2021 14:32:30
Quote Anchor link
Ik heb geprobeerd:

header("Access-Control-Allow-Origin: http://localhost:19006";);
header("Access-Control-Allow-Origin: http://localhost:19002";);
header("Access-Control-Allow-Origin: http://localhost:21";); poort hostnet
header("Access-Control-Allow-Origin: mijnwebsite.nl/LoginRegister/login.php");

Volgens mij moet ik de poort bij http://localhost:... zetten.
Weet je waar ik die kan vinden? Ik dacht dat het de eerste twee zijn, maar ik krijg steeds dezelfde Cors foutmelding.

Ik heb nu dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
<?php
include('db.php');

header("Access-Control-Allow-Origin: http://localhost:19006");
header('Access-Control-Allow-Methods: GET, POST, OPTIONS');
header("Access-Control-Allow-Headers: Content-Type, Authorization");
header("Content-Type: application/json");

$UserEmail = $decodedData['Email'];
$UserPW = ($decodedData['Password']); //password is hashed

$SQL = "SELECT * FROM newuser WHERE UserEmail = '$UserEmail'";
$exeSQL = mysqli_query($conn, $SQL);
$checkEmail =  mysqli_num_rows($exeSQL);

if ($checkEmail != 0) {
    $arrayu = mysqli_fetch_array($exeSQL);
    if ($arrayu['UserPw'] != $UserPW) {
        $Message = "pw WRONG";
    }
else {
        $Message = "Success";
    }
}
else {
    $Message = "No account yet";
}

$response[] = array("Message" => $Message);
echo json_encode($response);[/code]

--------------------------------------------------------------------------------

[
code]import React, { Component } from 'react';
import { View, Pressable, Text, TextInput, TouchableOpacity, Button} from 'react-native';
import stylesin from '../../style';
import Feather from 'react-native-vector-icons/Feather';

export default class signin extends Component {
  constructor(props) {
    super(props);
    this.state = {
      email : '',
      password : '',
      check_textInputChange : false,
      secureTextEntry : true,
    };
  }

InsertRecord=()=>{
    var
Email = this.state.email;
    var
Password = this.state.password;

if ((Email.length==0) || (Password.length==0)){
      alert("Required Field Is Missing!!!");
    }
else{
      var
APIURL = **"http://mywebsite.nl/login.php"**;

var
headers = {
        'Accept' : 'application/json',
        'Content-Type' : 'application/json'
      };

var
Data ={
        Email: Email,
        Password: Password
      };

fetch(APIURL,{
        method: 'POST',
        headers: headers,
        body: JSON.stringify(Data)
      })
      .
then((Response)=>Response.json())
      .
then((Response)=>{
        alert(Response[0].Message)
        if (Response[0].Message == "Success") {
          console.log("true")
          this.props.navigation.navigate("HomeScreen");
        }

console.log(Data);
      })
      .
catch((error)=>{
        console.error("ERROR FOUND" + error);
      })
    }
  }

updateSecureTextEntry(){
    this.setState({
      ...
this.state,
      secureTextEntry: !this.state.secureTextEntry
    });
  }

render() {
    return (
      <
View style={stylesin.viewStyle}>
          <
View style={stylesin.action}>
            <
TextInput
              placeholder="Enter Email"
              placeholderTextColor="#ff0000"
              style={stylesin.textInput}
              onChangeText={email=>this.setState({email})}
              />
          <
/View>

<
View style={stylesin.action}>
            <
TextInput
              placeholder="Enter Password"
              placeholderTextColor="#ff0000"
              style={stylesin.textInput}
              secureTextEntry={this.state.secureTextEntry ? true : false}
              onChangeText={password=>this.setState({password})}
              />
                <
TouchableOpacity
                  onPress={this.updateSecureTextEntry.bind(this)}>
                  {
this.state.secureTextEntry ?
                  <
Feather
                  name="eye-off"
                  color="grey"
                  size={20}
                  />
                :  
                  <
Feather
                  name="eye"
                  color="black"
                  size={20}
                  />
                }
                <
/TouchableOpacity>  
          <
/View>

{
/* Button */}

<
View style={stylesin.loginButtonSection}>    
                  <
Pressable
                    style={stylesin.loginButton}
                    onPress={()=>{
                      this.InsertRecord()
                    }}
                    >
                      <
Text style={stylesin.text}>Sign In</Text>
                  <
/Pressable>
                <
/View>

<
View style={stylesin.loginButtonSection}>
                  <
Pressable
                    style={stylesin.loginButton}
                    onPress={()=>{
                      // this.InsertRecord()
                    }}
                    >
                      <
Text style={stylesin.text}>Create new Account</Text>
                    <
/Pressable>
                  <
/View>
      <
/View>
    );
  }
}[
/code]
Gewijzigd op 20/12/2021 14:33:38 door werner g

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/12/2021 15:11:18
Quote Anchor link
Als een gebruiker via een app direct connectie zoekt, dan moet je normaliter elke host toestaan.

Welke poorten zoek je dan precies? En weet je zeker dat je wel 'localhost' wilt? Of doe je dat vanwege je proxy?

En waarom poort 21 van FTP? Die doet niks met HTTP-requests hoor.
Gewijzigd op 20/12/2021 15:13:55 door - Ariën -

Werner g

werner g

21/12/2021 09:51:43
Quote Anchor link
Als een gebruiker via een app direct connectie zoekt, dan moet je normaliter elke host toestaan.

Dat klopt inderdaad, maar dan zou ik moeten kiezen voor:
header("Access-Control-Allow-Origin: *");
Maar dan kan iedereen toegang krijgen tot de database, toch ook buiten de app? Dat is ook niet de bedoeling ivm veiligheid.

Welke poorten zoek je dan precies? En weet je zeker dat je wel 'localhost' wilt? Of doe je dat vanwege je proxy?

Eigenlijk wou ik geen localhost maar dat werd aanbevolen, waarom begrijp ik ook niet echt.

IEn waarom poort 21 van FTP? Die doet niks met HTTP-requests hoor.

Dat had ik hier inderdaad niet moeten zetten, dat was een laatste poging omdat ik er niet meer uitkwam.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/12/2021 09:59:47
Quote Anchor link
CORS heeft niks met databases te maken. Ik neem aan dat je credentials daarvan in je API zitten, en niet in je app?

Ik heb het idee dat je maar een beetje aanrommelt, zonder te weten wat je doet. Dat lijkt mij erg gevaarlijk, los van CORS.

CORS is meer een drempel dan een echte beveiliging. Je kan er mee bepalen welke externe sites jouw scripts mogen aanroepen. Als iemand het los via bijv. wget of cURL aanroept, dan kan dat gewoon.
Gewijzigd op 21/12/2021 10:06:31 door - Ariën -

Werner g

werner g

21/12/2021 10:02:08
Quote Anchor link
De credentials zitten inderdaad in mijn api en niet in mijn app.

De reden dat ik het vraag is dat ik een goed beveiligde en werkende oplossing zoek.
Los van dit onderwerp heeft het weinig te maken met "erg gevaarlijk", het overige is alleen het schrijven van een app.
Gewijzigd op 21/12/2021 11:02:28 door werner g

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/12/2021 10:08:02
Quote Anchor link
Zie mijn edit hierboven.
Dat schept meer duidelijkheid over CORS.

Verder help ik iedereen graag hoor. :-)
Gewijzigd op 21/12/2021 10:12:48 door - Ariën -

Werner g

werner g

21/12/2021 13:58:49
Quote Anchor link
Fijn dat je me toch wilt helpen. Ik denk dat ik nu begrijp welke stappen ik moet volgen om het werkend te krijgen. Curl heb ik gedownload, werkt in opdrachtprompt en volg nu de instructies hieronder.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
How to avoid the CORS preflight

The code in the question triggers a CORS preflight���since it sends an Authorization header.

https://developer.mozilla.org/docs/Web/HTTP/Access_control_CORS#Preflighted_requests

Even without that, the Content-Type: application/json header will also trigger a preflight.

What ���preflight��� means: before the browser tries the POST in the code in the question, it first sends an OPTIONS request to the server, to determine if the server is opting-in to receiving a cross-origin POST that has Authorization and Content-Type: application/json headers.

It works pretty well with a small curl script - I get my data.

To properly test with curl, you must emulate the preflight OPTIONS the browser sends:

curl -i -X OPTIONS -H "Origin: http://127.0.0.1:3000" \
    -H 'Access-Control-Request-Method: POST' \
    -H 'Access-Control-Request-Headers: Content-Type, Authorization' \
    "https://the.sign_in.url"
���with https://the.sign_in.url replaced by whatever your actual sign_in URL is.

The response the browser needs from that OPTIONS request must have headers like this:

Access-Control-Allow-Origin:  http://127.0.0.1:3000
Access-Control-Allow-Methods: POST
Access-Control-Allow-Headers: Content-Type, Authorization
If the OPTIONS response doesn���t include those headers, the browser will stop right there and never attempt to send the POST request. Also, the HTTP status code for the response must be a 2xx���typically 200 or 204. If it���s any other status code, the browser will stop right there.

The server in the question responds to the OPTIONS request with a 501 status code, which apparently means it���s trying to indicate it doesn���t implement support for OPTIONS requests. Other servers typically respond with a 405 ���Method not allowed��� status code in this case.

So you���ll never be able to make POST requests directly to that server from your frontend JavaScript code if the server responds to that OPTIONS request with a 405 or 501 or anything other than a 200 or 204 or if doesn���t respond with those necessary response headers.

The way to avoid triggering a preflight for the case in the question would be:

if the server didn���t require an Authorization request header but instead, e.g., relied on authentication data embedded in the body of the POST request or as a query param
if the server didn���t require the POST body to have a Content-Type: application/json media type but instead accepted the POST body as application/x-www-form-urlencoded with a parameter named json (or whatever) whose value is the JSON data
Gewijzigd op 23/12/2021 11:55:15 door werner g

Werner g

werner g

23/12/2021 11:54:36
Quote Anchor link
De curl in chrome is:
curl "http://gastgarant.nl/LoginRegister/login.php" ^
-X "OPTIONS" ^
-H "Connection: keep-alive" ^
-H "Accept: */*" ^
-H "Access-Control-Request-Method: POST" ^
-H "Access-Control-Request-Headers: content-type" ^
-H "Origin: http://localhost:19006"; ^

In mijn login.php heb ik dit staan:

Zou ik dan het onderstaande aan moeten passen?

En dit
application/x-www-form-urlencoded with a parameter named json (or whatever) verwerken in mijn signin.js script?
Gewijzigd op 23/12/2021 12:12:23 door werner g

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/12/2021 13:05:58
Quote Anchor link
Maar met welke reden sta je alleen localhost toe? Zit je achter een proxy?

Werner g

werner g

23/12/2021 13:36:32
Quote Anchor link
Nee ik werk vanaf thuis met een laptop. Maar eerder vroeg ik of dit juist was:

jou reactie: Als je jan-en-alleman een request wilt laten doen, dan kan je dat proberen.
mijn reactie: Bedoel je hiermee dat dit ook een oplossing is voor een signin/registratie pagina van een app. Of wil je hiermee aangeven dat de beveiliging van je database dan zo lek als een mandje is.
jou reactie: Ga zelf eens na of www.randomdomeinvaniemand.nl ook een aanroep mag doen naar je scripts via een AJAX-request.
etc.....

Ik ga ervan uit dat * sowieso niet goed is omdat dan iedereen toegang heeft.
Moet ik dan een Loopback-adres + 19006 gebruiken? Maar dat is toch hetzelfde als localhost?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/12/2021 14:26:32
Quote Anchor link
Gaat het om een app? Die maakt requests van verschillende hostnames.

Of gaat het om een site? Die draait op één hostname.

Verder is CORS een drempel, en geen waterdichte beveiliging. Als de beveiliging in je script die extern aangeroepen wordt goed beveiligd is, dan is het toch ook prima? Zelf zou ik het in sommige gevallen ongewenst vinden als een API-request met data door een externe site uitgelezen wordt. Die afweging moet je zelf maken.
Gewijzigd op 23/12/2021 14:33:22 door - Ariën -

Werner g

werner g

23/12/2021 14:42:54
Quote Anchor link
Het gaat inderdaad om een app. Zou je de voorgaande berichten ook willen lezen en aan willen geven wat ik precies moet doen. Stap voor stap. Ik ben loop hier nu al ruim 2 weken op vast en ik kom niks verder.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.