has been blocked by CORS policy

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Database Developer

Functie omschrijving Voor een logistieke dienstverlener in omgeving Zuid Beijerland zijn wij op zoek naar versterking. Weet jij als geen ander systemen aan elkaar te koppelen en heb jij goede kennis van SQL en UML, lees dan snel verder! Jouw taken zien er als volgt uit: Je bent in deze rol voornamelijk verantwoordelijk voor het bouwen, implementeren en beheren van koppelingen tussen de bestaande systemen (zowel business 2 business als application 2 application). Daarnaast inventariseer je de wensen van in- en externe klanten, die je vervolgens samen met je collega's, vertaalt naar technische specificaties, die jullie zelf ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij werken als Senior Developer en werken aan een applicatie die duizenden marketingcampagnes automatisch aanstuurt? Dit is je kans! Kom werken voor onze opdrachtgever en in deze rol zul je veel vrijheid en verantwoordelijkheid krijgen om gezamenlijk de applicatie naar een hoger plan te tillen. Wat ga je verder doen: Optimaliseren, beheren en uitbreiden van onze applicatie; Het bouwen van aansluitingen op de systemen van partners middels API’s; Meedenken over de technische/ontwikkel-standaarden; Proactief verbeterpunten voorstellen. Bedrijfsprofiel Het is een organisatie die met een team van verschillende developers én marketeers

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van software. Daarnaast ben je voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Hieronder een kort overzicht van jouw takenpakket: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony Framework; Het schrijven van een schone en efficiënte codes; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klant; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het

Bekijk vacature »

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Full stack developer

Functie Binnen een ontzettend stimulerende werkomgeving kom jij te werken in een software team van 14 developers. Met ontzettend stimulerend bedoel ik een modern pand, wat voorzien is van alle nodige soft- en hardware, zodat jij jouw werk goed kan uitvoeren. Daarnaast zitten ze in een bos, waardoor je in een groene omgeving rustig kunt werken. Het team bestaat uit front end, back end en full stack developers. Jij krijgt dus de keuze hier waar jij jezelf het liefst op zou richten, maar de voorkeur gaat uit naar back end. Er wordt hier Scrum (agile) gewerkt in multidisciplinaire teams met

Bekijk vacature »

SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 13382 Introductie We is looking for a HANA Developer to work for our client. The candidate has to have an experience in building Data Intensive Applications (DIA’s). The role of a HANA Developer at ASML involves working on building Data Intensive Applications in an industrial/enterprise environment. The primary responsibility is to handle data from various sources and determine the best way to structure it for use by data analysts, who will run queries and algorithms against it for predictive and prescriptive analytics through machine learning. Wat verwachten we van jou?

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Traineeship Fullstack developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

The role of Lead C++ Developer As Lead C++ Developer at KUBUS you will be responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the desktop applications of BIMcollab, our platform for 3D model validation and issue management aimed at improving the quality of 3D building design models. Better 3D models lead to better buildings, thus contributing to the sustainability of the built environment with smarter use of materials, less waste and energy-efficient buildings. A good user experience is of paramount importance to us; we go for innovation and quality in our development. In your role as

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

As Lead Web Developer at KUBUS you are responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the web application and services of BIMcollab. In your role as lead developer you will naturally search for the optimum between the required implementation time, the performance of the application and a fast go-to-market of features, in line with our automated test and release train. Together with the other senior developers in your team you monitor the architecture of the application and you advise the product owner about necessary refactoring to improve the maintainability of the platform. Our development team

Bekijk vacature »

Java (Java EE) Developer

In het kort Werken als Java developer betekent werken aan complexe IT projecten bij onder meer een internationaal containeroverslag bedrijf. Zo sturen we apparaten en eindgebruikers aan d.m.v. onze custom-made software oplossing, die dagelijkse vele duizenden containers verwerkt. Denk aan systemen die volautomatische kranen aansturen en op afstand bedienen, de volledige afhandeling van containernummerherkenning bij het laden en lossen van zeeschepen of het tonen van instructies aan de chauffeurs van ruim 300 straddle carriers. En dat allemaal redundant, robuust en in een dynamische 24/7 omgeving! Jij versterkt ons ontwikkelteam en gaat aan de slag met oa. Java i.c.m. Spring (Boot),

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

OutSystems Developer

Dit ga je doen Het van scratch af aan ontwikkelen van applicaties met OutSystems; Het aanhaken bij diverse projecten binnen de organisatie; Schakelen met de business; Meedenken over de mogelijkheden van het platform binnen de organisatie. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap, bestaande uit standaard- en maatwerkapplicaties. De maatwerkapplicaties worden ontwikkeld door een inhouse development team. Het doel voor de komende periode is het verder vernieuwen en optimaliseren van het huidige applicatielandschap. Zo staat de organisatie aan

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Werner g

werner g

16/12/2021 15:39:04
Quote Anchor link
Via react native maak ik een app. De inloggegeven sla ik op bij de database van mijn webhosting. Hiervoor heb ik een api in php geschreven en die draait nu ook in productie bij hostnet. Als ik de app test (via google chrome) en de signup gegevens invul krijg ik deze foutmelding. De http heb ik onherkenbaar gemaakt.

Access to fetch at 'http//..........login.php' from origin 'http://localhost:*******' has been blocked by CORS policy: Response to preflight request doesn't pass access control check: Redirect is not allowed for a preflight request.

Als lake weet ik niet zo goed wat ik nu moet doen. Na een paar dagen zoeken via google krijg ik zoveel zoekresultaten/vragen/oplossingen dat ik 'door de bomen het bos niet meer zie'. Veel CORS foutmeldingen lijken op elkaar en antwoorden zijn vaak verschillend.

Oplossingen die ik zelf gevonden heb:
- Kan/moet ik CORS policy uitschakelen? volgens mij mag dat niet ivm beveiliging
- Moet ik nog een server in de frontend maken met node.js? Is dit voor mij van toepassing?
- Moet ik een CORS plugin installeren voor google Chrome? (volgens mij los ik het probleem hiermee niet op)
- In de file index.php moet ik het onderstaande zetten met een paar aanpassingen. (ik heb alleen db.php, signup.php en login.php)

header('Access-Control-Allow-Origin: *');
header('Access-Control-Allow-Methods: GET, POST, PATCH, PUT, DELETE, OPTIONS');
header('Access-Control-Allow-Headers: Origin, Content-Type, X-Auth-Token');

Hopelijk kan iemand mij hiermee verder helpen.

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 06:18:17

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/12/2021 15:42:47
Quote Anchor link
Als de doelhost jouw host is, dan kan je inderdaar CORS toestaan met de hostname van je Origin.
Zie ook: https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/HTTP/CORS

Dit kan je ook in .htaccess regelen

De developer-console van je browser kan je prima gebruiken om te kijken welke headers je terugkrijgt gestuurd bij een aanroep.

Werner g

werner g

16/12/2021 16:36:01
Quote Anchor link
Ik heb de info in de link doorgelezen maar dat is voor mij nog erg technisch. Hierdoor begrijp ik nog niet helemaal wat je bedoeld. De php scripts heb ik in de map httpdocs staan, ik zie geen .htaccess.

In DEVTOOLS staat ook deze error: "POST" http://.......login.php net::ERR_FAILED
Betekent dit dat ik POST moet toestaan?

Zou ik dan het onderstaande in login.php moeten zetten?

header('Access-Control-Allow-Methods: POST');

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/12/2021 16:39:52
Quote Anchor link
Als je jan-en-alleman een request wilt laten doen, dan kan je dat proberen.
Gewijzigd op 16/12/2021 16:42:17 door - Ariën -

Werner g

werner g

16/12/2021 17:03:14
Quote Anchor link
"Als je jan-en-alleman een request wilt laten doen"

Bedoel je hiermee dat dit ook een oplossing is voor een signin/registratie pagina van een app.
Of wil je hiermee aangeven dat de beveiliging van je database dan zo lek als een mandje is.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/12/2021 17:06:49
Quote Anchor link
Ga zelf eens na of www.randomdomeinvaniemand.nl ook een aanroep mag doen naar je scripts via een AJAX-request.

Verder heeft CORS niks te maken met je database.
Gewijzigd op 16/12/2021 17:07:44 door - Ariën -

Werner g

werner g

16/12/2021 17:20:52
Quote Anchor link
De reden dat ik deze vraag stel op dit forum is omdat ik geen kennis heb van php, ajax request, CORS etc. Ik probeer een app te ontwikkelen waarvoor ik een database nodig heb. React-native, Kotlin, java, python talen begrijp ik redelijk maar dit totaal niet.

"Ga zelf eens na of www.randomdomeinvaniemand.nl ook een aanroep mag doen naar je scripts via een AJAX-request."

Lijkt me niet, maar het zegt me ook niks. Zou je me willen helpen om het werkend te krijgen?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/12/2021 17:49:29
Quote Anchor link
Is het niet handig om zelf wat ervaring op te doen? Jij bent ook diegene die de app moet onderhouden en beslissingen moet nemen.

De uitleg over CORS staat al helder beschreven in de link van Mozilla in dit topic. Met Origin kan je bepalen wie een request mag doen.
Gewijzigd op 16/12/2021 18:00:19 door - Ariën -

Werner g

werner g

17/12/2021 11:56:18
Quote Anchor link
Dat is inderdaad wel makkelijker. Ik heb de tekst naar het Nederlands vertaalt maar ik blijf nog wel met een aantal vragen zitten. Wanneer iets onder Simple Request valt begrijp ik niet helemaal maar dat heb ik voorlopig ook niet nodig. Klopt het dat ik de https van mijn client/app bij 'Access-Control-Allow-Origin' moet zetten. Moet ik dan een eigen proxy maken met bijv Heroku -> en de https van deze proxy bij 'Access-Control-Allow-Origin' zetten?
'http://localhost:******* lijkt me niet goed als ook andere gebruikers zich willen registeren.

header('Access-Control-Allow-Origin: https://MIJN proxy' ipv *);
header('Access-Control-Allow-Methods: POST);

Dit gaat over de registratie pagina.
Moet ik bij de inlogpagina (login.php) dit erbij zetten?
Access-Control-Allow-Credentials: true

Werner g

werner g

20/12/2021 14:32:30
Quote Anchor link
Ik heb geprobeerd:

header("Access-Control-Allow-Origin: http://localhost:19006";);
header("Access-Control-Allow-Origin: http://localhost:19002";);
header("Access-Control-Allow-Origin: http://localhost:21";); poort hostnet
header("Access-Control-Allow-Origin: mijnwebsite.nl/LoginRegister/login.php");

Volgens mij moet ik de poort bij http://localhost:... zetten.
Weet je waar ik die kan vinden? Ik dacht dat het de eerste twee zijn, maar ik krijg steeds dezelfde Cors foutmelding.

Ik heb nu dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
<?php
include('db.php');

header("Access-Control-Allow-Origin: http://localhost:19006");
header('Access-Control-Allow-Methods: GET, POST, OPTIONS');
header("Access-Control-Allow-Headers: Content-Type, Authorization");
header("Content-Type: application/json");

$UserEmail = $decodedData['Email'];
$UserPW = ($decodedData['Password']); //password is hashed

$SQL = "SELECT * FROM newuser WHERE UserEmail = '$UserEmail'";
$exeSQL = mysqli_query($conn, $SQL);
$checkEmail =  mysqli_num_rows($exeSQL);

if ($checkEmail != 0) {
    $arrayu = mysqli_fetch_array($exeSQL);
    if ($arrayu['UserPw'] != $UserPW) {
        $Message = "pw WRONG";
    }
else {
        $Message = "Success";
    }
}
else {
    $Message = "No account yet";
}

$response[] = array("Message" => $Message);
echo json_encode($response);[/code]

--------------------------------------------------------------------------------

[
code]import React, { Component } from 'react';
import { View, Pressable, Text, TextInput, TouchableOpacity, Button} from 'react-native';
import stylesin from '../../style';
import Feather from 'react-native-vector-icons/Feather';

export default class signin extends Component {
  constructor(props) {
    super(props);
    this.state = {
      email : '',
      password : '',
      check_textInputChange : false,
      secureTextEntry : true,
    };
  }

InsertRecord=()=>{
    var
Email = this.state.email;
    var
Password = this.state.password;

if ((Email.length==0) || (Password.length==0)){
      alert("Required Field Is Missing!!!");
    }
else{
      var
APIURL = **"http://mywebsite.nl/login.php"**;

var
headers = {
        'Accept' : 'application/json',
        'Content-Type' : 'application/json'
      };

var
Data ={
        Email: Email,
        Password: Password
      };

fetch(APIURL,{
        method: 'POST',
        headers: headers,
        body: JSON.stringify(Data)
      })
      .
then((Response)=>Response.json())
      .
then((Response)=>{
        alert(Response[0].Message)
        if (Response[0].Message == "Success") {
          console.log("true")
          this.props.navigation.navigate("HomeScreen");
        }

console.log(Data);
      })
      .
catch((error)=>{
        console.error("ERROR FOUND" + error);
      })
    }
  }

updateSecureTextEntry(){
    this.setState({
      ...
this.state,
      secureTextEntry: !this.state.secureTextEntry
    });
  }

render() {
    return (
      <
View style={stylesin.viewStyle}>
          <
View style={stylesin.action}>
            <
TextInput
              placeholder="Enter Email"
              placeholderTextColor="#ff0000"
              style={stylesin.textInput}
              onChangeText={email=>this.setState({email})}
              />
          <
/View>

<
View style={stylesin.action}>
            <
TextInput
              placeholder="Enter Password"
              placeholderTextColor="#ff0000"
              style={stylesin.textInput}
              secureTextEntry={this.state.secureTextEntry ? true : false}
              onChangeText={password=>this.setState({password})}
              />
                <
TouchableOpacity
                  onPress={this.updateSecureTextEntry.bind(this)}>
                  {
this.state.secureTextEntry ?
                  <
Feather
                  name="eye-off"
                  color="grey"
                  size={20}
                  />
                :  
                  <
Feather
                  name="eye"
                  color="black"
                  size={20}
                  />
                }
                <
/TouchableOpacity>  
          <
/View>

{
/* Button */}

<
View style={stylesin.loginButtonSection}>    
                  <
Pressable
                    style={stylesin.loginButton}
                    onPress={()=>{
                      this.InsertRecord()
                    }}
                    >
                      <
Text style={stylesin.text}>Sign In</Text>
                  <
/Pressable>
                <
/View>

<
View style={stylesin.loginButtonSection}>
                  <
Pressable
                    style={stylesin.loginButton}
                    onPress={()=>{
                      // this.InsertRecord()
                    }}
                    >
                      <
Text style={stylesin.text}>Create new Account</Text>
                    <
/Pressable>
                  <
/View>
      <
/View>
    );
  }
}[
/code]
Gewijzigd op 20/12/2021 14:33:38 door werner g

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/12/2021 15:11:18
Quote Anchor link
Als een gebruiker via een app direct connectie zoekt, dan moet je normaliter elke host toestaan.

Welke poorten zoek je dan precies? En weet je zeker dat je wel 'localhost' wilt? Of doe je dat vanwege je proxy?

En waarom poort 21 van FTP? Die doet niks met HTTP-requests hoor.
Gewijzigd op 20/12/2021 15:13:55 door - Ariën -

Werner g

werner g

21/12/2021 09:51:43
Quote Anchor link
Als een gebruiker via een app direct connectie zoekt, dan moet je normaliter elke host toestaan.

Dat klopt inderdaad, maar dan zou ik moeten kiezen voor:
header("Access-Control-Allow-Origin: *");
Maar dan kan iedereen toegang krijgen tot de database, toch ook buiten de app? Dat is ook niet de bedoeling ivm veiligheid.

Welke poorten zoek je dan precies? En weet je zeker dat je wel 'localhost' wilt? Of doe je dat vanwege je proxy?

Eigenlijk wou ik geen localhost maar dat werd aanbevolen, waarom begrijp ik ook niet echt.

IEn waarom poort 21 van FTP? Die doet niks met HTTP-requests hoor.

Dat had ik hier inderdaad niet moeten zetten, dat was een laatste poging omdat ik er niet meer uitkwam.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/12/2021 09:59:47
Quote Anchor link
CORS heeft niks met databases te maken. Ik neem aan dat je credentials daarvan in je API zitten, en niet in je app?

Ik heb het idee dat je maar een beetje aanrommelt, zonder te weten wat je doet. Dat lijkt mij erg gevaarlijk, los van CORS.

CORS is meer een drempel dan een echte beveiliging. Je kan er mee bepalen welke externe sites jouw scripts mogen aanroepen. Als iemand het los via bijv. wget of cURL aanroept, dan kan dat gewoon.
Gewijzigd op 21/12/2021 10:06:31 door - Ariën -

Werner g

werner g

21/12/2021 10:02:08
Quote Anchor link
De credentials zitten inderdaad in mijn api en niet in mijn app.

De reden dat ik het vraag is dat ik een goed beveiligde en werkende oplossing zoek.
Los van dit onderwerp heeft het weinig te maken met "erg gevaarlijk", het overige is alleen het schrijven van een app.
Gewijzigd op 21/12/2021 11:02:28 door werner g

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/12/2021 10:08:02
Quote Anchor link
Zie mijn edit hierboven.
Dat schept meer duidelijkheid over CORS.

Verder help ik iedereen graag hoor. :-)
Gewijzigd op 21/12/2021 10:12:48 door - Ariën -

Werner g

werner g

21/12/2021 13:58:49
Quote Anchor link
Fijn dat je me toch wilt helpen. Ik denk dat ik nu begrijp welke stappen ik moet volgen om het werkend te krijgen. Curl heb ik gedownload, werkt in opdrachtprompt en volg nu de instructies hieronder.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
How to avoid the CORS preflight

The code in the question triggers a CORS preflight���since it sends an Authorization header.

https://developer.mozilla.org/docs/Web/HTTP/Access_control_CORS#Preflighted_requests

Even without that, the Content-Type: application/json header will also trigger a preflight.

What ���preflight��� means: before the browser tries the POST in the code in the question, it first sends an OPTIONS request to the server, to determine if the server is opting-in to receiving a cross-origin POST that has Authorization and Content-Type: application/json headers.

It works pretty well with a small curl script - I get my data.

To properly test with curl, you must emulate the preflight OPTIONS the browser sends:

curl -i -X OPTIONS -H "Origin: http://127.0.0.1:3000" \
    -H 'Access-Control-Request-Method: POST' \
    -H 'Access-Control-Request-Headers: Content-Type, Authorization' \
    "https://the.sign_in.url"
���with https://the.sign_in.url replaced by whatever your actual sign_in URL is.

The response the browser needs from that OPTIONS request must have headers like this:

Access-Control-Allow-Origin:  http://127.0.0.1:3000
Access-Control-Allow-Methods: POST
Access-Control-Allow-Headers: Content-Type, Authorization
If the OPTIONS response doesn���t include those headers, the browser will stop right there and never attempt to send the POST request. Also, the HTTP status code for the response must be a 2xx���typically 200 or 204. If it���s any other status code, the browser will stop right there.

The server in the question responds to the OPTIONS request with a 501 status code, which apparently means it���s trying to indicate it doesn���t implement support for OPTIONS requests. Other servers typically respond with a 405 ���Method not allowed��� status code in this case.

So you���ll never be able to make POST requests directly to that server from your frontend JavaScript code if the server responds to that OPTIONS request with a 405 or 501 or anything other than a 200 or 204 or if doesn���t respond with those necessary response headers.

The way to avoid triggering a preflight for the case in the question would be:

if the server didn���t require an Authorization request header but instead, e.g., relied on authentication data embedded in the body of the POST request or as a query param
if the server didn���t require the POST body to have a Content-Type: application/json media type but instead accepted the POST body as application/x-www-form-urlencoded with a parameter named json (or whatever) whose value is the JSON data
Gewijzigd op 23/12/2021 11:55:15 door werner g

Werner g

werner g

23/12/2021 11:54:36
Quote Anchor link
De curl in chrome is:
curl "http://gastgarant.nl/LoginRegister/login.php" ^
-X "OPTIONS" ^
-H "Connection: keep-alive" ^
-H "Accept: */*" ^
-H "Access-Control-Request-Method: POST" ^
-H "Access-Control-Request-Headers: content-type" ^
-H "Origin: http://localhost:19006"; ^

In mijn login.php heb ik dit staan:

Zou ik dan het onderstaande aan moeten passen?

En dit
application/x-www-form-urlencoded with a parameter named json (or whatever) verwerken in mijn signin.js script?
Gewijzigd op 23/12/2021 12:12:23 door werner g

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/12/2021 13:05:58
Quote Anchor link
Maar met welke reden sta je alleen localhost toe? Zit je achter een proxy?

Werner g

werner g

23/12/2021 13:36:32
Quote Anchor link
Nee ik werk vanaf thuis met een laptop. Maar eerder vroeg ik of dit juist was:

jou reactie: Als je jan-en-alleman een request wilt laten doen, dan kan je dat proberen.
mijn reactie: Bedoel je hiermee dat dit ook een oplossing is voor een signin/registratie pagina van een app. Of wil je hiermee aangeven dat de beveiliging van je database dan zo lek als een mandje is.
jou reactie: Ga zelf eens na of www.randomdomeinvaniemand.nl ook een aanroep mag doen naar je scripts via een AJAX-request.
etc.....

Ik ga ervan uit dat * sowieso niet goed is omdat dan iedereen toegang heeft.
Moet ik dan een Loopback-adres + 19006 gebruiken? Maar dat is toch hetzelfde als localhost?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/12/2021 14:26:32
Quote Anchor link
Gaat het om een app? Die maakt requests van verschillende hostnames.

Of gaat het om een site? Die draait op één hostname.

Verder is CORS een drempel, en geen waterdichte beveiliging. Als de beveiliging in je script die extern aangeroepen wordt goed beveiligd is, dan is het toch ook prima? Zelf zou ik het in sommige gevallen ongewenst vinden als een API-request met data door een externe site uitgelezen wordt. Die afweging moet je zelf maken.
Gewijzigd op 23/12/2021 14:33:22 door - Ariën -

Werner g

werner g

23/12/2021 14:42:54
Quote Anchor link
Het gaat inderdaad om een app. Zou je de voorgaande berichten ook willen lezen en aan willen geven wat ik precies moet doen. Stap voor stap. Ik ben loop hier nu al ruim 2 weken op vast en ik kom niks verder.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.