Let's encrypt probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end Developer (HTML/CSS, Angular/React/Vue,

Functie Je zal aan de slag gaan in een klein, hecht team met front-end development experts die de ambitie delen mooi werk te leveren. Samen met hen zal je werken aan het gebruiksvriendelijk en interactief maken van complexe webapplicaties, websites en mobile apps. Je levert klanten wat ze nodig hebben terwijl je actief aan jezelf blijft werken met de ondersteuning vanuit je werkplek. Talen als Javascript programmeer jij vloeiend en je hebt kennis van frameworks als React en Angular. Je zou je het liefst nog veel meer ontwikkelen in verschillende front-end talen. Deze kennis deel je graag met je collega’s,

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP

Functie Wij zijn op zoek naar een PHP programmeur voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alblasserdam. Heb jij altijd al willen werken bij een bedrijf dat veilige netwerkverbindingen levert door middel van veilige oplossingen? Lees dan snel verder. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van geleverde software en webapplicaties. Tevens

Bekijk vacature »

Back-end Developer Java

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van een zelfgebouwde applicatie in Java, Spring Framework, SQL, HTML, CSS en Javascript; End-to-end beheer m.b.t. de applicatie en koppelen van applicaties binnen het landschap; Ontwikkelen van rapportages voor de interne organisatie; Ontwikkelen van aanvullende functionaliteiten m.b.t. de applicatie; Uitvoeren van testen en code reviews. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die medische gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit van de zorg in heel Nederland.

Bekijk vacature »

Medior Front end developer React

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor op de

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een Front-end (Angular) developer. Het it-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn dus op zoek naar professionals die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaan, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties aan de slag gaat. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI

Bekijk vacature »

Software developer (PHP) - Utrecht centrum

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Digitale Tovenaar Gezocht: Junior Low-code/No-code

Bedrijfsomschrijving Duik mee in een wereld vol innovatieve avonturen waar gegevens en technologie een magische symbiose aangaan! Al meer dan twee decennia lang zijn we de tovenaars achter de schermen die oplossingen creëren voor de meest complexe klantcontactvraagstukken en datagedreven software-uitdagingen. Bij ons draait het om de kracht van samenwerking en groei. We zijn een hechte vriendengroep die samen bergen verzet om elkaar én onze klanten te laten schitteren. Jouw succes is ons succes en we streven ernaar om elkaar naar nieuwe hoogten te tillen, niet voor even, maar voor altijd. We willen dat jij je helemaal thuis voelt in

Bekijk vacature »

Java developer Zorgsysteem

Dit ga je doen Werken aan het eigen gebouwde zorgsysteem; Verbeteringen maken en toepassen binnen de applicatie; Jij gaat werken aan de Back-end van de applicatie en sporadisch werk je mee aan de Front-end; Samenwerken met andere teams voor een optimaal resultaat; Jij kan 'clean' werken en high quality code schrijven; Jij werkt resultaatgericht. Hier ga je werken De organisatie houdt zich bezig met diverse applicaties met betrekking tot zorgregistratie. Dankzij hun systeem komt alle informatie, omtrent de zorg van een patiënt, op een overzichtelijke en toegankelijke manier samen in één systeem te staan. Op deze manier is deze informatie

Bekijk vacature »

Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12946 Introductie We are looking for a Java Developer! Our client is one of the most innovation companies located within the Netherlands. We provide high quality software in a high-tech and challenging market. Functieomschrijving The department is specialized in creating and developing high quality software for manufacturing automation in a high tech environment. We strive to provide our clients with high quality software and deliver state of the art solutions in a variety of ways. Creating software infrastructure using Java SE / EE Create applications to fine tune manufacturing processes

Bekijk vacature »

Back-end ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meebouwen aan diverse databasesystemen in een klein bedrijf met een platte organisatie? In een team van ruim 10 ontwikkelaars wordt er aan diverse ICT oplossingen gewerkt. Jouw taken hierbij zullen bestaan uit: Het onderhouden en door-ontwikkelen van bestaande databases. Denk hierbij aan schema verbeteringen en performance-tuning. Bij nieuwe ontwikkelingen ga jij ook bezig met het bouwen van het databaseschema. Omdat je in een klein team werkt zal je ook de C# routine verder uitbouwen en ontwikkelen. Ook kan je meedraaien in algemene refactory-, ontwikkel- of testwerkzaamheden. Je zal voornamelijk gebruik maken van de volgende technieken: .NET

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

De rol van Lead C++ Developer Als Lead C++ developer bij KUBUS word je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de desktop applicaties van BIMcollab, ons platform voor 3D model-validatie en issue-management bedoeld om de kwaliteit van 3D design-modellen voor gebouwen te verbeteren. Betere 3D modellen leiden tot betere gebouwen, dus zo draag je bij aan verduurzaming van de gebouwde omgeving met slimmer gebruik van materialen, minder verspilling en energie-efficiënte gebouwen. Een goede gebruikerservaring staat bij ons hoog in het vaandel; we gaan in onze ontwikkeling voor innovatie en kwaliteit. In je rol als

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg waar jij de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je gaat projecten vanaf het begin tot het eind begeleiden. Je sluit aan bij meetings met klanten om hun processen in kaart te brengen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Medior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Je ontwikkelt innovatieve, maatschappelijk belangrijke applicaties; Je implementeert nieuwe features; Je gaat in gesprek met eindgebruikers en designers om de applicaties continu te finetunen; Je draait mee in een professionele Agile/Scrum omgeving. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de omgeving van Amsterdam. Ze staan zeer goed bekend in de markt door hun innovatieve dienstverlening op IT gebied en hun gepassioneerde werknemers. Voor hun inspanningen op het gebied van IT hebben ze meerdere prijzen gewonnen! Onze klant is onderdeel van een Corporate werkgever en heeft zelf 300 mensen in dienst. Om

Bekijk vacature »
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

03/12/2023 18:14:22
Quote Anchor link
Wil een SSL certificaat instellen voor een domein, waarvan de a-records geredirect zijn naar mijn server wat ook met ping te zien is.

[domein.com] acme: error: 403 :: urn:ietf:params:acme:error:unauthorized :: 2a06:2ec0:1::153: Invalid response from http://domein/.well-known/acme-challenge/U3AQbZuvjBI7N80ZHQE3BAN0vsZtK32UK8IY6XlmHjU: 404
[www.domein] acme: error: 403 :: urn:ietf:params:acme:error:unauthorized :: 2a06:2ec0:1::153: Invalid response from http://www.domein/.well-known/acme-challenge/cMVW-CYRKDVhiYTplm-rB3YpEctEJPilJs3S_DGlkEY: 404
Certificate generation failed.

Wat kan hier nu fout zijn?
geen problemen met andere dominene.
 
PHP hulp

PHP hulp

27/07/2024 15:34:25
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

03/12/2023 18:32:57
Quote Anchor link
Heb je geen "catch-all" in je .htaccess? Plaats anders zelf even een test.txt bestandje in die .well-known directory, en kijk of je 'm via de browser ook weer uit kunt lezen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/12/2023 18:33:42
Quote Anchor link
Blijkbaar is die challenge niet aangemaakt in je .well-known map.
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

03/12/2023 21:31:01
Quote Anchor link
in public_html staat index.html er staat verder geen andere mappen.
Heb geen catch all, heb .well-known aangemaakt etc, en weer de lets encrypt via DA gedaan.
krijg exact hetzelfde
Gewijzigd op 03/12/2023 21:33:06 door Daniel van Seggelen
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/12/2023 21:44:03
Quote Anchor link
/.well-known staat niet in de /public_html van DA, maar volgens mij in /var/www/.

Dus kijk eens of een handmatig aangemaakt bestand in die directory gewoon te bekijken is in de browser.
 
Ivo P

Ivo P

03/12/2023 21:44:13
Quote Anchor link
en is er geen .htaccess bestand aanwezig?

Als toch: wat staat daar in?
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

03/12/2023 21:48:59
Quote Anchor link
in /var/www/ staat hij niet, en het is een lege site, dus er staat nog geen htacccess in
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/12/2023 21:51:44
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

04/12/2023 04:19:14
Quote Anchor link
op deze manier maakt hij geen nieuwe file aan:

echo "test" >> /var/www/html/.well-known/acme-challenge/test.txt

Moet er gewoon echo "test" in een bestand test.txt komen?

dan maak ik die gewoon aan.

Ik heb het bij al mijn andere domeinen nooit gehad, maar die zijn direct via transip aangemaakt. Deze is van een klant die de a-records heeft geredirect.

Verder werkt dit ook niet als ik een test aanmaak:

https://www.domein.com/.well-known/acme-challenge/test.txt

In /etc/httpd/conf/extra/httpd-alias.conf

staat:
Alias /.well-known/acme-challenge /var/www/html/ .well-known/acme-challenge.

In het bericht staat ook :

acme: Could not find solver for: tls-alpn-01


heeft iets met de DNS validation te maken?

Dit is het hele bericht dat ik krijg:

Quote:
2023/12/04 04:33:12 [INFO] [domein.com, www.domein.com] acme: Obtaining SAN certificate
2023/12/04 04:33:13 [INFO] [domein.com] AuthURL: https://acme-v02.api.letsencrypt.org/acme/authz-v3/290193103716
2023/12/04 04:33:13 [INFO] [www.domein.com] AuthURL: https://acme-v02.api.letsencrypt.org/acme/authz-v3/290193103726
2023/12/04 04:33:13 [INFO] [domein.com] acme: Could not find solver for: tls-alpn-01
2023/12/04 04:33:13 [INFO] [domein.com] acme: use http-01 solver
2023/12/04 04:33:13 [INFO] [www.domein.com] acme: Could not find solver for: tls-alpn-01
2023/12/04 04:33:13 [INFO] [www.domein.com] acme: use http-01 solver
2023/12/04 04:33:13 [INFO] [domein.com] acme: Trying to solve HTTP-01
2023/12/04 04:33:20 [INFO] [www.domein.com] acme: Trying to solve HTTP-01
2023/12/04 04:33:23 [INFO] Deactivating auth: https://acme-v02.api.letsencrypt.org/acme/authz-v3/290193103716
2023/12/04 04:33:23 [INFO] Deactivating auth: https://acme-v02.api.letsencrypt.org/acme/authz-v3/290193103726
2023/12/04 04:33:24 Could not obtain certificates:
error: one or more domains had a problem:
[domein.com] acme: error: 403 :: urn:ietf:params:acme:error:unauthorized :: 2a06:2ec0:1::153: Invalid response from http://domein.com/.well-known/acme-challenge/VTOatpQIYB9KYqFGcxD_KyBOh9pKijOBWbGvicQt6AY: 404
[www.domein.com] acme: error: 403 :: urn:ietf:params:acme:error:unauthorized :: 2a06:2ec0:1::153: Invalid response from http://www.domein.com/.well-known/acme-challenge/ZT3mV12Y2xMHQamtyw4w1Oz7aJz3qSKj3BnuO_pjBbc: 404
Certificate generation failed.

Gewijzigd op 04/12/2023 04:44:46 door Daniel van Seggelen
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/12/2023 09:07:10
Quote Anchor link
Onder welke user voer je die test uit?
Gewijzigd op 04/12/2023 09:07:25 door - Ariën -
 
Ivo P

Ivo P

04/12/2023 11:10:08
Quote Anchor link
Daniel van Seggelen op 04/12/2023 04:19:14:
In /etc/httpd/conf/extra/httpd-alias.conf

staat:
Alias /.well-known/acme-challenge /var/www/html/ .well-known/acme-challenge.


Inclusief die spatie?
En waarom staat er geen domeinnaam in het tweede path? Of heb je dat er (slordig) uitgeknipt?
En staat die in dit geval in de document-root (public_html)?

Met die Aliassen kun je rare dingen bereiken / hoop onduidelijkheid creëren omdat zaken niet op de plek staan die je verwacht.
Gewijzigd op 04/12/2023 11:58:43 door - Ariën -
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/12/2023 12:01:31
Quote Anchor link
Maar dat is iets van DirectAdmin. Misschien is die alias een compatibiliteitsdingetje na een verandering?
Ik ga er vanuit dat Daniel hier niks mee heeft aangepast. En als je het veranderd, dan zullen de packages van DirectAdmin mogelijk niet meer werken. Misschien wel na een reinstall daarvan, maar blijf er liever van af is mijn advies.

Ander advies voor Daniel is om Lets Encrypt eens opnieuw te builden.
 
Ad Fundum

Ad Fundum

04/12/2023 14:23:37
Quote Anchor link
Volgens mij ben je al te ver als je je eigen challenge uitvoer zit te schrijven.
De challenge ontvang je juist via ACME, en die moet je in de map zetten om Let's Encrypt te laten merken dat de domeinnaam bij de webserver hoort.

Van welke ACME-client maak je gebruik?
Je kunt gewoon certbot gebruiken voor het beheren van certificaten?
Je installeert die tool op je systeem, je geeft aan voor welke domeinen wat voor een SSL-certificaat moet komen en de tool regelt alles, inclusief de periodieke vernieuwing.
Misschien wil je alleen nog de configuratie van de webserver om de zoveel tijd reloaden om de certificaten te activeren.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/12/2023 14:42:35
Quote Anchor link
@Ad: het gaat zo te zien niet om een self-bouw server, maar om DirectAdmin.
Dus de vraag is of je Daniel helpt met het ongevraagd maken van een fork van DirectAdmin. :-P

Mijn beste advies in deze situatie: Ga Lets Encrypt re-builden.

En ja, Directadmin is best afwijkend als het om beheer gaat vergeleken met een zelf gebouwde server. Het werkt best heerlijk, maar er zijn zeker punten waar ik het niet over eens ben, maar het is wel een voordeel voor mensen die niet heel erg bekend zijn met Linux.

Als ik veel tijd over zou hebben had ik liever zelf wat gebouwd dan dat ik DirectAdmin gebruikte.
Gewijzigd op 04/12/2023 14:46:11 door - Ariën -
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

04/12/2023 17:07:49
Quote Anchor link
@Ivo

"Inclusief die spatie?"

ja exact zo overgenomen.

"En waarom staat er geen domeinnaam in het tweede path"
staat domein.com als voorbeeld

Ok, ik zal lets encrypt opnieuw builden

Toevoeging op 04/12/2023 17:16:52:

Hij is geupdate en opnieuw gebuild.

zelfde probleem.
Raar want met alle andere domeinen, is er totaal geen probleem, die ik direct via transip gekopepld heb, maar deze die via a-records geridirect zijn, krijgt alleen dit probleem.
 
Ad Fundum

Ad Fundum

06/12/2023 09:05:52
Quote Anchor link
- Ariën - op 04/12/2023 14:42:35:
@Ad: het gaat zo te zien niet om een self-bouw server, maar om DirectAdmin.
Dus de vraag is of je Daniel helpt met het ongevraagd maken van een fork van DirectAdmin. :-P

Mijn beste advies in deze situatie: Ga Lets Encrypt re-builden.

En ja, Directadmin is best afwijkend als het om beheer gaat vergeleken met een zelf gebouwde server. Het werkt best heerlijk, maar er zijn zeker punten waar ik het niet over eens ben, maar het is wel een voordeel voor mensen die niet heel erg bekend zijn met Linux.

Als ik veel tijd over zou hebben had ik liever zelf wat gebouwd dan dat ik DirectAdmin gebruikte.

Owh, DirectAdmin! Ja, dat had Daniel even niet genoemd. Dat is voor mij wel 10 jaar geleden dat ik dat voor het laatst gebruikte. Daar wil ik geen verstand van hebben :-)

Off-topic: ik hoorde dat vaste IP(v4, v6) nummers tegenwoordig een zeldzaamheid zijn voor particulieren? Dan kun je helemaal niet meer makkelijk zelf thuis wat hosten?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/12/2023 09:39:18
Quote Anchor link
In zijn tweede post had hij Direct Admin nog genoemd als DA. ;)

Iedereen die een internetaansluiting thuis heeft, heeft een ipv4 adres. En dan kan je ook thuis hosten. Sommige providers gebruiken een bepaalde techniek (CGNAT?) om IPv4 adressen te delen in deze tijd van schaarste. Dan kan je niet thuis hosten. Met IPv6 heb je meer dan voldoende adressen voor al je apparatuur en hoef je bij wijze van spreken niet meer te portforwarden.

Maar DirectAdmin werkt voor zover ik weet alleen op netwerkinterfaces met die met IPv4 een extern IP gebruiken, en dus geen lokaal IP. Dus op een thuisnetwerk zal DA niet werken. Maar ik ben benieuwd hoe deze licentiecontrole met IPv6 gaat.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.