Het gaat mij om een interessant probleem van encryptie.
Ik ben benieuwd hoe men dit zou kunnen oplossen.
Ik moet dit niet echt maken, ik ben gewoon benieuwd hoe zo-iets in grote lijnen zou kunnen geregeld worden.

Ter info: Om te voorkomen dat 1 zaaddonor genetische aandoeningen doorgeeft aan te veel nakomelingen, wil men beperken hoe veel keer zijn zaad gebruikt wordt (In België max 6 kinderen per donor, dacht ik).

- Een donor wenst anoniem te blijven.
- Een ziekenhuis interesseert het niet om de echte identiteit te kennen, maar wil wel kunnen weten hoeveel kinderen de donor al heeft.
- Er zijn verschillende spermabanken, er zijn verschillende ziekenhuizen

Met anoniem bedoel ik dat, zelfs 30 jaar later, geen enkel document, geen enkele gehackte e-mail, of wat dan ook naar de donor kan leiden.

Dit is een probleem dat zich echt stelt. Ik weet niet of iemand dit al heeft opgelost.

Iemand een idee?
ozzie

>> Wel verbazend weinig data; als je denkt dat onze volledige genetische code allemaal op een DVD past.
Of wat dacht je van een USB stick van 256GB? Het DNA van 64 mensen zo in je broekzak :-) En dan over een jaar of 20 de eerst DNA printer op de markt... aiiii - See more at: http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/spermabank-anoniem-doneren/91375/last/#sthash.d89R8s6I.dpuf

Volgens mij klopt dit ook niet. Een mens heeft ~3.2E9 basenparen (bron), 2 bit per paar is dus 6.4E9 bit. Dat is 800 000 000 bytes, wat 800 mb is.
Dan past het zelfs (ongeveer) op een CD. Nog beter.
Donny Wie weet op 04/07/2013 16:11:14

Ik denk vanwege het feit dat ze niet later willen dat er een rij met kindjes aan de deur staat met de vraag of hij wel hun papa is.

Sommige ITers zijn misschien "wereldvreemd" kwa sexuele dingen, dat zijn denk degene die "next topic" of iets dergelijks roepen

Lol, ik ben niet eens IT'er ;)... denk dat ik meer ervaren ben in de 'sexuele dingen' van deze wereld dan gemiddeld persoon ;)
Marvin Houweling op 05/07/2013 11:41:58

Lol, ik ben niet eens IT'er ;)... denk dat ik meer ervaren ben in de 'sexuele dingen' van deze wereld dan gemiddeld persoon ;)

Ja joh, heb je zo'n grote p0rn0 collectie?
@ozzie: haha... zeer tevreden met me social life ;)

Reageren