In de scriptlib staan inmiddels wel zo'n 10 of meer inlogscripts. En ook een hele lading nieuwssystemen. Kan er niet iets komen, een motiverende tekst bij het toevoegen bijvoorbeeld, om vooral de scripts die niet echt een bijdrage zijn in de scriptlib te vermeiden? Dat inlogscript van vandaag/gisteren, dat is niet beter dan die die er al staan, is eigenlijk precies hetzelfde. Wat heeft het dan nog voor toegevoegde waarde?
Sorrie, ik erger me er soms een beetje aan dit soort kleinigheden.
Inderdaad het maken van categorien lijkt me al een hele verbetering :-)
Wat ik vind van scripts weren (je kan ook lezen kwalificeren) is dat je dan mensen niet meer stimuleert om wat te plaatsen.
Per slot van rekening zijn we allemaal ooit is begonnen en is het toch leuk om je eigen gemaakte script hier terug te zien.
Dan zijn er 10 of 100 inlogscripten dat geeft toch niet want er staat nu nergens van je script mag hier niet voorkomen :-) en je script moet uniek zijn o.i.d..
Zelf ben ik bezig met een verzamelplek voor scripts en mijn voorwaarde is dat het script MOET werken.
Ik weet wel dat er mensen zijn die bewust "bugs" in een script bouwen zodat je wel enige "kaas" van PHP moet hebben om het script draaiende te krijgen.
Mijn keus hierin is dat ik wil dat een script "draait" en wil je wel "bugs" erin stoppen dan niet het script bij mij posten.
Misschien dat er categoriën aangemaakt kunnen worden bijvoorbeeld: Login scripts, gastenboeken, fora, contact formulieren enzovoort.. Is dat een idee??
Oke, meer catagorieen dus.
En dat de scripts moeten werken vind ik ook een goed idee, als er bijvoorbeeld uit de reacties blijkt dat het script niet werkt (header fout ofzo) dat het script gewoon verwijdert wordt (Wel goed kijken of het niet de fout van de gebruiker is natuurlijk)
En ik zou ook graag datums bij de titels van de scripts hebbem, makkelijker te herkennen of dat het script is wat je zoekt, omdat je meestal wel ongeveer weet wanneer die gepost is. En bij tutorials ook.. Maar zoals ik al zei, is niet echt belangrijk voor de site, meer handig voor mezelf
Ja opzich natuurlijk wel.
Maar ik vind wel dat de hoofdcatagorieën ook moeten worden aangepast dan, want ik vind vaak onduidelijk waar ik welk soort script moet zoeken, zoals Beginners, daar kan van alles staan.
Misschien is er nog een tussenoplossing mogelijk. De scripts hoeven niet langs een admin, dus beginners kunnen gewoon posten, maar een lid van phphulp mag één keer een rating geven aan een script (b.v. op een schaal van 1 tot 10)
Als je zorgt dat je bij zoekresultaten of in een categorie op rating kunt sorteren, dan komen de beste scripts vanzelf bovendrijven.
Misschien ook een idee, geen idee of het reeds gezegd werd, maar je kan ook een "Archief" maken, waar scripts ouder dan een bepaalde tijd heen gaan... De oudere dus, met een kans dat ze niet meer "werken" op huidige -nieuwere- php versies. HTTP_POST_VARS crap etc, is gewoon POST. Dit werkt wel, maar is verouderd...
't is maar een idee :)