Ik ben op zoek naar een goed design boek, waarin uitgelegd wordt hoe je de graphics maakt voor een website.

Dus niet een boek over Photoshop wat uitlegt hoe je foto's bewerkt om ze uiteindelijk uit te printen, maar alleen om ze te bewerken voor gebruik op een website (dus mag wel een boek zijn over photoshop). Ook wel leuk is hoe je plaatjes vanaf scratch maakt (voor de headertjes en zo). Dit omdat het ik tutorials over photoshop maar bucht vindt over het algemeen.

Eventueel ook over algeheel ontwerp van een website, kleurgebruik dat soort dingen. Beetje theorie er achter. CSS hoeft niet persé trouwens.

Ow ja, en liefst ook niet té erg aan de prijs hè?
Als je met een bruine stift op reflecterend geel papier gaat werken, is het resultaat over het algemeen kut. Gebruik je bijvoorbeeld mooi wit papier, wordt het al beter! (of een zwarte stift)

Ik wil best naar de site van Apple of bijvoorbeeld MTV kijken, maar dan weet ik niet hóe ze het gemaakt hebben. Ik heb ook totaal geen idee hoe ik moet beginnen.
Die achtergrond van MTV (met die vlinders, vogels en bloemen) vind ik bijvoorbeeld best tof, maar hoe maak je zoiets in godsnaam?

Wat misschien wel leuk is om te weten is dat mtv.nl mambo gebruikt voor de website :)
Maar Mambo is een CMS-systeem toch? Ik heb nog nooit een open source CMS gebruikt, maar volgens mij kan je de grafische kant van een site niet met een CMS bepalen (wel de layout). Dat moet je toch echt met photoshop, illustrator, the Gimp, Paint of iets dergelijks doen.

Maar ik heb even gegoogled op Mambo, en dat CMS ziet er toch ook wel leuk uit. Wéér iets om me in te verdiepen :)

@Jelmer: Ik gebruik liever potloden, maar het is helemaal waar wat je zegt! ;)
Nog nooit met open source systeem gewerkt? Je weet niet wat je mist!

Persoonlijk schets ik over het algemeen met zo'n goedkope balpen, met het indrukknopje aan de bovenkant en het uitdrukknopje aan de zijkant, blauw en transperant. :-)
Dit is een aardige site om in je bookmarks te zetten: http://wellstyled.com/tools/colorscheme2/index-en.html

Verder kamp ik met hetzelfde "probleem", ik heb me daar echter een paar jaar geleden maar bij neergelegd, als ik nu iets moet ontwerpen wordt het netjes uitbesteed aan mensen die er wél kijk op hebben....laat mij maar programmeren ;)
joomla moet je hebben ej, core team van mambo is afgesplitst en joomla begonnen (joomla.org)
Nog nooit met open source systeem gewerkt? Je weet niet wat je mist!

Persoonlijk schets ik over het algemeen met zo'n goedkope balpen, met het indrukknopje aan de bovenkant en het uitdrukknopje aan de zijkant, blauw en transperant. :-)

Nope...nooit nodig gehad ook volgens mij :) Voor onderhoud maakte ik meestal zelf een klein cmsje; de klanten die ik tot nu toe heb gehad moest je ook niet teveel keuzemogelijkheden geven ;)

Ik heb me er ook nooit in verdiept of zo, dus wat je er allemaal precies mee kan zou ik niet eens weten. Maar ik zit zo eens die demo van joomla te bekijken, en dat ziet er erg netjes uit (beetje wat osCommerce is voor webshops?)

@Remco: thx voor de link, ziet er leuk uit (alleen jammer dat zwart en grijswaarden het niet lijken te doen, die heb ik juist nodig voor mijn huidige projectje). Ik ga me er trouwens niet bij neerleggen. Integendeel ;)
Kasper schreef op 18.12.2005 23:29
Ik ga me er trouwens niet bij neerleggen. Integendeel ;)

Ah je gaat je er juist wèl bij neerleggen?

;-)))
Jan Koehoorn schreef op 18.12.2005 23:33
Ik ga me er trouwens niet bij neerleggen. Integendeel ;)
Ah je gaat je er juist wèl bij neerleggen?

;-)))

AAH...Shit...integendeel integendeel bedoel ik. Ik zal me er niet bij neerleggen dat ik nooit zal kunnen designen. Integ...nee...ik bedoel...ooit zal ik het kunnen!
Geheh

(ik gebruik open source stuff zodat ik het wiel, de weblog, de wiki, de bugtracker (alhoewel, die heb ik zo ongeveer half herschreven) niet zelf hoef te maken.)

Reageren