Om de heftige discussie hier te verplaatsen naar hier :)

Is dus de stelling:
Tabellen dienen alleen voor data, niet voor layout

Ik ben het ermee eens. Met divides kan je perfect je pagina's indelen, dat hoeft dus niet met tabellen. Bovendien hebben bepaalde apparaten en browsers er ook problemen mee.
helemaal mee eens :)

CSS is ook nog eens makkelijker aan te passen. Met tables moet je rekening moet houden met allerlei verschillende cols en rows (rowspan, colspan... -.-) .
Als jij mij uitlegt hoe het in godsnaam moet met divs, en als me dat bevalt.
Ben ik het met je eens :P
Onzin, layouts gaan ook prima met tabellen. Ze zijn dr misschien in de ijstijd niet voor bedoeld, en de puristen zullen het niet waarderen.

Maar ik ontwerp mijn pagina's niet voor puristen. Voor het functionele gebruik van de websites zijn tabellen prima toepasbaar en een fantastisch systeem.

CSS werkt natuurlijk prima, en natuurlijk is het mooier, en natuurlijk is het beter.

Maar wat maakt het uit eindelijk aan het eind van de dag beter?

Voor hoeveel mensen maakt het gebruik van tabellen het leven zwaar?

Maakt het niet gebruiken van tabellen voor layouts de wereld beter?
@Jorik: Klik

Bovendien vindt ik divs nog lekkerder werken ook.

Voor de +/- 37 miljoen blinden op deze wereld

Jazeker. Alle kleine beetjes helpen. Als je dit namelijk als argument gebruikt, dan kun je ook de helft van het wetboek negeren, want als je de wet niet overtreedt, dan maakt het ook niet de wereld beter. Zo kan ik nog wel een paar miljoen voorbeelden bedenken.

Ik zeg overigens niet dat je geen tabellen moet of mag gebruiken, maar er zijn daadwerkelijk aardige argumenten om divs te gebruiken.
Hardstikke blij voor je :)

[edit]deze was gepost op een andere reply[/edit]

Natuurlijk zijn er argumenten. Dat van die blinden heb ik niet werkelijk eerder overnagedacht. Inhoeverre maken tabellen dit dan overbodig? En in hoeverre zijn andere grafische middelen als flash nog bruikbaar voor deze doelgroep?

Het maken van een blindenproof site is natuurlijk al een ander onderwerp dan het wel of niet gebruiken van tabellen voor je layout. Maar mijn onderzoek naar dit onderwerp is beperkt, en ook mijn kennis.

Het doet wat mij betreft niet af aan dat sites niet ontworpen met div's prima werken. Dat jij sneller met div's kan werken is prima. Dat je het sneller kan aanpassen is ook prima. Uiteindelijk mag je denk ik iedereen zn eigen methoden gunnen, ik vind het alleen kortzichtig om te stellen dat je het niet voor layouts moet gebruiken omdat een standaard dat zegt .

Ik blijf bij mijn gewoonlijke standpunt dat je sites voor doelgroepen en browsers moet optimaliseren, en dat de standaard een fictief walhalla is. Zelfs de meest standaard-compatible browsers ondersteunen niet de gehele w3c standaard.

Dit betekend niet dat ik er voor ben dat browserfabrikanten hun eigen standaarden gaan ontwerpen, maar dit is al een andere stelling
Mee eens, zoals Jorik ondervind, het is even wennen om de overstap te maken

Maar:
- het werkt heerlijk
- het is overzichtelijker
- makkelijker aan te passen
- en het punt blijft dat div's er zijn voor de layout en
tables niet...
Zoals de al machtige van alternatieve browsers. Er zijn apen die hun site een vaste breedte geven, en in een tabel zetten. Enig idee hoe kut dat kijkt op een scherm van 240x320 (ja, idd, 240 breedt)
Nog een goed argument (eigenlijk dus wat Jelmer zegt):

Met CSS en divs kun je beter inspelen op de verschillende media, dus voor weergave op scherm, bij afdrukken en op PDA.
PHPerik schreef op 12.12.2005 19:03

Voor de +/- 37 miljoen blinden op deze wereld

Jazeker. Alle kleine beetjes helpen. Als je dit namelijk als argument gebruikt, dan kun je ook de helft van het wetboek negeren, want als je de wet niet overtreedt, dan maakt het ook niet de wereld beter. Zo kan ik nog wel een paar miljoen voorbeelden bedenken.

Ik zeg overigens niet dat je geen tabellen moet of mag gebruiken, maar er zijn daadwerkelijk aardige argumenten om divs te gebruiken.

Je mag blij zijn als al die +- 37 miljoen blinden je site bezoeken. Waarschijnlijk hooguit een miljoen die op jouw site komt, frames of niet, tabellen of niet.
Enne, misschien dat je denk dat 37 miljoen veel is.
Hoeveel mensen wonen er totaal? 300 miljoen? ik heb gen idee, maar vast veel ;)

Reageren