Om de heftige discussie hier te verplaatsen naar hier :)

Is dus de stelling:
Tabellen dienen alleen voor data, niet voor layout

Ik ben het ermee eens. Met divides kan je perfect je pagina's indelen, dat hoeft dus niet met tabellen. Bovendien hebben bepaalde apparaten en browsers er ook problemen mee.
Willem-Jan schreef op 12.12.2005 20:16

Daar merkt een doorsnee internetter niets van, die kijken niet naar de bron ;)

Waarschijnlijk heeft hij het ook over het programmeren, dus dat het verzichtelijker is...

Je hebt gelijk, post te snel doorgelezen :) Maar dan nog, dan heeft er nog steeds maar 1 persoon problemen mee :P
Maar dat is nou juist de persoon waar het om draait in dit geval...
Willem-Jan schreef op 12.12.2005 20:24
Maar dat is nou juist de persoon waar het om draait in dit geval...

Hangt van je visie af. De ene vindt tabellen makkelijk werken, en de andere keurt dit grandioos af. Dus is niet de maker, maar de andere die er problemen met heeft... De maker zal zelf wel tamelijk goed zijn code kunnen volgen...
Inderdaad, en zijn punt ging erom dat HIJ het overzichtelijk vind... Dus was HIJ voor div's
Programmeren is een exacte bezigheid, niet? Wiskunde ook... Toch? Als je een komma teveel of te weinig zet, dan klopt de uitkomst niet. Bij programmeren hetzelfde.

Hoe kun je discussiëren over 3 + 2 = 5 .....
Je kunt niet gaan zeueren dat het 2 + 3 = 5 moet zijn. Komt op hetzelfde neer. Je hebt hetzelfde resultaat. En het is beide logisch.

Hoe kun je dan iets stellen over het programmeren?(wat te maken heeft met meningen meestal) .

Of ik nu iets in een tabel zet of en een div. Als mijn resultaat bereikt wordt interesseert het me eerlijk gezegd geen worst. Je zou wel kunnen stellen of tabellen beter zijn dan div's. Maar niet perminent dat je tabellen alleen moet gebruiken bij data en niet voor layout. Als je een kleur toevoegt in een <td> tag dan ben je toch ook bezig met lay-out? Moet je dan weer gelijik een div gebruiken?

Onzin, als je doel maar wordt bereikt.
Als je inderdaad heel dynamisch met je lay-out wilt zijn en snel kunnen aanpassen via css raadt ik je ook div's aan. Hoef je de mogelijkheden van snel kunnen passen endergelijke niet te hebben. Dan kun je toch ook je doel bereiken dmv tabellen.
Who gives a f*ck

Edit:
Waarom wil je persé mensen (bijna) opleggen iets te doen op een bepaalde manier terwijl een andere manier ook goed is. Ik waardeer elk commentaar, zolang ik daar uit leer is het mooi meegenomen. Op een forums en sites zoals deze vragen mensen om hulp. Je geeft ze een mogelijkheid, een ander geeft een andere mogelijkheid. Laat diegene zelf beslissen wat voor mogelijk ze kiezen. Adviseer hoog uit wat de beste manier (volgens jou) is.
Willem-Jan schreef op 12.12.2005 20:32
Inderdaad, en zijn punt ging erom dat HIJ het overzichtelijk vind... Dus was HIJ voor div's

En mijn mening is dat dat voor de gebruiker geen barst uitmaakt, want of het nu met frames, tabellen, divs, of weet ik veel wat opgebouwd is, als het doel bereikt is, maakt het niets meer uit...

't is hier toch een discussie voor iets...
Devoney schreef op 12.12.2005 20:38
Programmeren is een exacte bezigheid, niet? [...]
Hoe kun je discussiëren over 3 + 2 = 5 .....
Je kunt niet gaan zeueren dat het 2 + 3 = 5 moet zijn. Komt op hetzelfde neer. Je hebt hetzelfde resultaat. En het is beide logisch.
[...]
Of ik nu iets in een tabel zet of en een div. Als mijn resultaat bereikt wordt interesseert het me eerlijk gezegd geen worst.
[...]
Onzin, als je doel maar wordt bereikt.
[...]
Who gives a f*ck

Bij een exacte bezigheid maakt het juist wel uit hoe je eraan komt.
Zelfs in je wis/nat examens is de berekening belangrijker dan de uitkomst.
En hoe vaak denk je dat ik m'n PSP heb laten crashen door een verkeerde pointer, berekening of wijze?
De manier waarop je iets doet kan uitermate belangrijk zijn.

Alleen gaat dat niet op voor tabellen vs divs.
Firefox zegt zich bijvoorbeeld aan de standaard te houden, maar ik kom weleens sites tegen die W3C valid gecheckt zijn, maar toch vernaggelt zijn.
Het zegt allemaal zo weinig, just do whatever you like :)

Edit: Voutjuhs :+
Om nog te reageren op vorige posts

ZO vaak zie je dat alle spaties en enters tussen html tags etc weggehaald zijn en dat alles achter elkaar is geplakt. Dit ontmoedigd een hacker ZOVEEL die ff iets wilt weten uit de source. Natuurlijk zijn daar zo programmaatjes voor geschreven ;). Naar mijn weten kun je die progjes alleen niet schrijven in php :P
Ravael scheef eerder
En met tabellen, kan je ook compatible gaan voor alle resoluties lijkt me... Waarom zou dit niet het geval zijn?
Op een scherm van 240 bij 320 heb ik toch liever het menu bovenaan de pagina dan ernaast. En zo verandert de situatie van een website wel eens. Tabellen lijken me ook niet lekker als je een normaal en een printer-only stylesheet maakt. Divs zijn makkelijk te verbergen, te verplaatsen en elkaar overlappend te maken. Een tabel is hier toch wel in het nadeel.

Devoney scheerf iets later
Waarom wil je persé mensen (bijna) opleggen iets te doen op een bepaalde manier terwijl een andere manier ook goed is. Ik waardeer elk commentaar, zolang ik daar uit leer is het mooi meegenomen. Op een forums en sites zoals deze vragen mensen om hulp. Je geeft ze een mogelijkheid, een ander geeft een andere mogelijkheid. Laat diegene zelf beslissen wat voor mogelijk ze kiezen. Adviseer hoog uit wat de beste manier (volgens jou) is.
Probeer het niet te zien als een groep Johova's die langs je deur komen, maar als een debat waar je vrijwillig aan wilt deelnemen. Zoals je zegt, het is een forum. Een forum werd altijd gebruikt voor discussies, business en entertainment. Je moet er plezier in hebben :-)

edit:
Devoney scheerf nog iets later dan mij zelfs
ZO vaak zie je dat alle spaties en enters tussen html tags etc weggehaald zijn en dat alles achter elkaar is geplakt. Dit ontmoedigd een hacker ZOVEEL die ff iets wilt weten uit de source. Natuurlijk zijn daar zo programmaatjes voor geschreven ;). Naar mijn weten kun je die progjes alleen niet schrijven in php :P
Je hebt mensen die klakkeloos dingetjes kopiëren voor het na-apen. Je hebt ook mensen die ervan willen leren, kijken hoe het in elkaar zit. Mensen leren ook door te imiteren met lopen, zwemmen, praten, schrijven en ga zo maar door. Dus waarom niet met programmeren?
De scriptlibs zijn lang niet even onuitputtelijk. Sommige dingen kan je er wel vinden, anderen niet.
Ik werkte altijd met tabellen, ja het begon met frontpage. Daarna ben ik html gaan leren. Sinds ik php ken heb ik CSS geleerd. (Thanks Mitch :P) Een site is bij mij sneller ontworpen en naar html en css omgezet dan html naar tabellen. Ook weegt bij mij de compactheid van CSS mee. Deze gebruik ik optimaal voor google. Zo kan ik de echte inhoud gebruiken direct na mijn body tag. (wat het dichtst bij de <body> tag staat is belangrijker dan wat er ver vanaf staat.)

Ook kan je af en toe gewoon niet om tabellen voor de opmaak. Maar dan gebruik ik kale tabellen met CSS voor de opmaak. Zo kan je een memberlist met veel dingen van de gebruiker niet zo snel doen met div's en span's.

Ik lees hier ook veel meningen van: ik vind tabellen lekker werken blablabla. Ja ik heb nog geen ervaring met CSS. Als je dat bij jou van toepassing is kan je niet oordelen wel of niet.

Dit zijn mijn 2 centen. Nu jullie weer :P

Reageren