Hallo,

ik heb een webpagina gemaakt in PHP met daarachter een MYSQL database. Ik ben al zover dat ik een inlog deel heb waarin mensen kunnen inloggen, registreren en vergeten wachtwoorden ophalen.

Ik wil nu een deel maken dat wanneer mensen inloggen zij naar hun eigen 'site' op mijn site gaan. Waarin al hun persoonlijke gegevens staan.

Kan iemand me hierbij helpen?

Grt

Fleur
Oke ik ga even eea uitproberen, ik post mijn eindresultaten natuurlijk hier.

Thanx
Goed, wachten we af :-)

edit: typo
Oke de koppeling werkt!

Voordat ik gegevens uit kan lezen, wil ik eerst de database aanpassen zodat er per ID ruimte is voor de opslag van bijvoorbeeld het persoonlijk adresboek.

Heeft iemand tips/adviezen hoe ik MYSQL het beste aan kan passen?
Hoi Fleur,

dat moet je in verschillende tabellen doen.

Maak 1 tabel adresboek met daarin de velden

id
veld1
veld2
veld3
user_id

Je hebt denk ik een tabel users met

id
username
password_md5

Als je nu in de tabel adresboek zorgt dat de adressen die bij een bepaalde user horen het goede user_id krijgen dan heb je een goed uitgangspunt.
Ik was al zover om een adressenboek tabel aan te maken :-) en een user tabel had ik al gemaakt.

Ik weet echter niet hoe ik als ik in MYSQL een veld user_ID toevoeg aangeef dat deze gekoppeld moet zijn aan de ID van de tabel users :-S
Dat heeft natuurlijk te maken met hoe records aan het adresboek toegevoegd worden. Laten we veronderstellen dat een user zelf die records toevoegt. Het user_ID is bekend door de inlogprocedure. Die kun je dus meenemen in je insert-query.
Op de userpage wilde ik een welkom (nickname) maken.

Ergens gaat er iets fout ik krijg wel welkom maar niet de nickname:
<td class="pageName"><p><? echo 'Welkom ' . $_GET [ 'nickname' ] .'' ?> </p></td>

GET heb ik ook al eens vervangen door POST maar die werkte ook niet. Boven aan het script (nog boven de HTML code) heb ik het volgende geplaatst: <?php

session_name("login by F-IT");

session_start();

require("../cfg/mysql.php");

?>
je moet de username uit je session halen
Ik heb in de database ook gewerkt met nickname ipv username, dan is nickname toch goed?

Volgens mij wordt er geen sessie opgebouwd aangezien in de adresbalk geen SID of dergelijks zie staan na het inloggen

Reageren