EDIT, met het posten van dit bericht kreeg ik een fout in de site :S, ik drukte op quote bij het originele bericht, maar toen ik op plaatsen drukte bestond het onder werp niet meer, ook toen ik het een 2e keer probeerder , toen heb ik de quote met de hand getyped en dat werkte wel :)
IK gebruik crimson editor heel goede higlighting en het is ook gemakkelijk voor ongesloten tags te laten opzoeken
en het onderstuen deze progtalen:
html, c++, java, perl, pascal, fortran, php :D, jsp, asp, latex, matlab de helft ken ik wel niet :D
Ik gebruik gewoon simpelweg "Kladblok" :D
Ik hoef geen speciale editor ;)
Het is ook handig als ie een fout heeft, en als hij zegt op welke regel het is, dan kan je dat ook op "Kladblok" zien ;)
2 maanden geleden maakte ik nog gebruik van Dreamweaver MX04. Maar nadat iemand het op PHPfreakz.nl over Crimson Editor had, heb ik het ook maar eens gedownload.
Het beviel me opzich heel goed. In tegenstelling tot Dreamweaver springt Crimson naar iedere { een tab in. En hij zoekt de goeie { bij }. Mega handig dus.
Maar der is ook 1 minpuntje. Hij kijkt maar 1 regel ver dus wanneer je bijvoorbeeld de volgende code hebt:
<?Php
echo "hallo
mitchell";
?>
Dan herkent hij niet dat de string op de volgende regel verder gaat. En dan kan het zonder dat je het merkt al snel gebeuren, dat je een regel niet afsluit met een ; of "....
Ook een belangrijk voordeel voor mij is dat het programma lekker snel laadt.