Ik weet niet of er al zo'n topic is geweest, want de zoekfunctie ligt eruit, dus mods verwijder hem maar als dat nodig is ;-)
Maar welke virus(en/of anti-hacker)software gebruik je, en waarom/welke vind je de beste?
Ik heb zelf Kaspersky Security Suite waarin Kaspersky Antivirus, Kaspersky Ant-Hacker en Kaspersky Ant-Spam inzit. Ik heel erg tevreden erover want het is toch een best professionele software. (en veilig ook!) Mijn vader heeft Kaspersky voor 2 jaar gekocht, en het is een stuk goedkoper dan Symantec.
Kaspersky is een goede virusscanner, zonder meer. Maar al die anti-spam en anti-hacker is een beetje onnodig. Een simpele router en je zit relatief 'veilig'. Spam heb ik geen last van bij xs4all, en hetzelfde geld voor virussen in de mail.
Combineer dat met een browser als firefox en een grote dosis gezond verstand en je komt een heel eind.
brower: FF
router: Jah (merk: level 1)
gezond verstand: tsjah, daar kom ik nogal te kort aan ;-)
?
Onbekende gebruiker
23-02-2006 16:32
Anti Hacker en Virusscan gebruik ik wel goed, want de router heeft wel hackerbescherming maar dit kan geen kwaad :-)
Anti-Spam kan ik niet gebruiken omdat het niet in Incredimail of Thunderbird werkt, bovendien heeft Incredimail al een goede Junkmail filter.
En als je dan nog Firefox hebt, tsja, dan zit je goed :-)
?
Onbekende gebruiker
23-02-2006 16:34
gewijzigd op 23-02-2006 16:35
McAfee Virus scan
Zone Alarm Pro
Thunderbird/Firefox
HitmanPro
LinkSys Modem/Router
?
Onbekende gebruiker
23-02-2006 16:36
Hitmanpro is niet zo goed hoor. Laat je systeem crashen.
En ik denk dat Kaspersky wel goed moet zijn, want hun zijn degenen die o.a het WMF lek hebben ontdekt.
?
Onbekende gebruiker
23-02-2006 16:47
HitMan pro is een tooltje dat 5 spyware scans aanstuurd. Je moet de virusscan functie uitzetten, die werkt namelijk erg slecht.
Ik gebruik ZoneAlarm van Zonelabs als firewall, als virusscanner gebruik ik Antivir (Guard). Verder het 'gebruikelijke', Ad-aware, Hijackthis en nog wat van zulk soort dingetjes...
Webmakerij schreef op 23.02.2006 16:34
...
HitmanPro
...
Oei, gooi dat maar van je systeem af. Het werkt niet echt goed... Ik had het ook eens geïnstalleerd, hele systeem ontregelt. Nog een gelukje dat ik net had gelezen wat de Veilige Modus was :). Bovendien gaat het eerst al die programmaatjes installeren, en daarna weer deínstalleren, gewoon allemaal handmatig doen =p
?
Onbekende gebruiker
23-02-2006 17:10
@Jip
Had ik de eerste keer ook, je moet goed kijken welke opties je aanzet en welke je uitzet.
Als je dat eenmaal gedaan hebt heb je nergens last van en werkt het perfect.