Ik weet niet of er al zo'n topic is geweest, want de zoekfunctie ligt eruit, dus mods verwijder hem maar als dat nodig is ;-)

Maar welke virus(en/of anti-hacker)software gebruik je, en waarom/welke vind je de beste?

Ik heb zelf Kaspersky Security Suite waarin Kaspersky Antivirus, Kaspersky Ant-Hacker en Kaspersky Ant-Spam inzit. Ik heel erg tevreden erover want het is toch een best professionele software. (en veilig ook!) Mijn vader heeft Kaspersky voor 2 jaar gekocht, en het is een stuk goedkoper dan Symantec.
Antispam, firewall, virusscanner: Bitdefender.
En zit achter een router (:
Nadeel van alleen een router is dat je geen goed overzicht hebt welke programma's je toelaat verbinding te maken en welke niet. En je hebt slecht overzicht van verkeer dat naar buiten gaat.
Ik gebruik pc-cillin van trendmicro en ik moet zeggen zeer goede bescherming zonder je systeem veel te overloaden. Hun firewall heeft nog een leuke feature voor mensen met draadloos. En speciale feature voor netwerken lekker handig.

Dan gebruik ik ook nog microsoft antispyware, hitmanpro(zonder anti-virusspullen) en ccleaner om wat rommel op te ruimen.

Natuurlijk regelmatige naar scannen defragmenteren en backuppen.

Groeten,
Christian Bolster
AVG free edition. Gebruik hem al een jaar of twee en nog nooit problemen gehad. Gratis te downloaden

edit: en om rommel op te ruimen raad ik EasyCleaner aan. Heel handig en ook gratis. Hij kan:

- je register opschonen
- bestanden deinstalleren (sneller dan configuratiescherm)
- overbodige bestanden verwijderen (de eerste keer dat je dat doet pakt hij minstens 50 megs)
- en nog veel meer :-)
Wij hebben hier thuis ook Kaspersky.. draait wel lkkr,
ik merk er niet zo heel veel van alleen update hij (niet meer) automatisch
Antivir: Mc Afee
Spy ed: Hitman pro
rommel : Washandgo

en af toe (1X 3mnd)
regscrub
Jan Koehoorn schreef op 23.02.2006 19:35
AVG free edition. Gebruik hem al een jaar of twee en nog nooit problemen gehad.
Had ik voordat ik Kaspersky had. Helaas beschermt het niet zo super!
Pff, gebruik Linux, BSD, Solaris of een andere *NIX. Heb je al dat gezeik niet.

Trouwens, dat anti-hacker verhaal volg ik niet. Dat zie ik zelfs als een belediging.

linkje
Jan Koehoorn schreef op 23.02.2006 19:35
AVG free edition. Gebruik hem al een jaar of twee en nog nooit problemen gehad.

Sebastiaan schreef op 23.02.2006 20:09
Had ik voordat ik Kaspersky had. Helaas beschermt het niet zo super!

Hier wel, en de verhouding prijs/kwaliteit is echt oneindig :-)
Hier wel, en de verhouding prijs/kwaliteit is echt oneindig :-)

1 - 0 voor Jan

Reageren