Er is vast al een topic over, maar de zoekpagina is tijdelijk offline, daarom ff een nieuwe, want ik wil het ff weten:

Welke editor gebruiken jullie voor PHP? Ik gebruik een html-editor, maar ik wil eigenlijk ff overstappen naar eentje die ook PHP kan, dat lijk me wel makkelijker. Het liefst gratis natuurlijk :P

owjah, ff linkje: Stone's webwriter
Ook heel goed en gratis: jEdit

Ikzelf gebruik Dreamweaver.
PHPerik schreef op 25.02.2006 19:10
Ikzelf gebruik Dreamweaver.
Is dat geen WYSIWYG editor?
Jan Koehoorn schreef op 25.02.2006 16:52
@ Richard: 2006 bèta is ook al uit.

Gezien en ga nu downloaden.

Is deze beter dan?
@sebastiaan: Ook, maar er zit ook gewoon een highlighted code stukje in.
ik gebruik php designer, deze is best handig. Hij kan niet alleen php maar heel veel talen,
Sql, php html CSS, XML, Perl, JS, VB java, en C#.

Hij is ook handig met { want hij als je ervoor gaat staan maakt hij hem geel, en diegene die erbij hoort ook. Dit is handig om fouten met { en } sneller op te sproren in lange scripts :D
Jelmer schreef op 25.02.2006 19:24
@sebastiaan: Ook, maar er zit ook gewoon een highlighted code stukje in.
Doe mij maar Editplus. Alleen text en dan ben ik tevreden. Met de goede html entitities clipteksten, syntax files en XHTML toolbar ben ik blij. :-)
Dreamweaver, uiteraard gedow... ehm gekocht O:-)
Waarom hoor ik niemand over ZEND
Idd, Zend is de shit :D Sinds ik m'n macje heb gebruik ik Zend Studio Client. Op de PC werkt het niet zo lekker, btje traag, maar op de Mac echt prima :)

Vooral als je OOP programmeert, zou je eens naar Zend moeten kijken, onthoudt je methods, doet suggesties e.d. Vooral de Project functionaliteit vind ik heel sterk. Ook de FTP support vind ik erg handig, daarmee kan je via zend gewoon bestanden op een FTP server aanspreken, alsof ze lokaal staan.

Ook zit er MySQL support in, dus je kan via Zend gewoon je database beheren :) (ik gebruik het weinig btw).

Reageren