Ik zit as usual weer eens te rommelen met CSS...Waarvan je zou denken "hoe meer ik ermee werk, hoe makkelijker het wordt'. Wat dus eigelijk best vies tegenvalt. Klinkt dit bekend by the way ?

Probleem:
In Safari (op mijn Mac) ziet alles eruit zoals ik wil, maar in Firefox, Netscape en Mozilla wijkt er weer van alles af. Ik heb het hier over layout kwesties. Pixelgeneuzel...Maar toch !

Is er een manier om in de stylesheet bv. te zeggen:

in Safari margin-left: 10px;
maar in Firefox e.d. margin-left: 4px;

Of moet je voor elke browser een apparte stylesheet schrijven ? Mozeskriebel !

Momenteel heb ik een redirect naar Internet Explorer of naar de overige rest...Dit zou toch afdoende moeten zijn ?

Ik ga voor de externe style sheet domweg omdat dit je op langer termijn veel tijd gaat schelen bij bijv. wijzigingen e.d..
Pixel geneuzel is meestal wel op te lossen hoor, hangt van jouw opbouw af...
lissy schreef op 02.03.2006 11:57
Ik ga voor de externe style sheet domweg omdat dit je op langer termijn veel tijd gaat schelen bij bijv. wijzigingen e.d..

Dat maakt voor de vraagstelling verder niet uit; je blijft het probleem houden dat verschillende browsers verschillend reageren op stylesheets.
Ik maak gebruik van externe stylesheets...

Maar de grap is...Moet je voor elke browser een apparte stylesheet hebben ?

Zo ja: Weet iemand een daadkrachtig 'redirect' script ?

Zo nee: Hoe kom ik af van de verschillen in Safari, Firefox, Netsape en Mozilla (Opera...Snopera)...?
Maar Kasper...Een verspringing van 10px in de ene browser en in de andere niet...Kan ik dit in de stylesheet oplossen ?

Of dus toch...Voor elke browser een apparte stylesheet ?

Misschien heb je hier iets aan? Zoek anders eens op "CSS hacks" op Google, dan vindt je wel wat.
Dit is mogelijk

IE:
//

VB:
#id {
//margin-right: -7px;
}

Opera en FF:
!important

VB:
#id {
margin-left: 2px !important;
margin-left: 1px;
}

Nee, dat is niet nodig, er zijn soms wat aanpassingen nodig voor IE (IE hacks), maar voor de rest moet het volgens mij allemaal op te lossen zijn door correct CSS en HTML te gebruiken.
Ja das waar, eigelijk hoef je alleen // te gebruiken voor IE. Teminste dat is mijn ervaring.
Als je met js verschillende stylesheet gerelateerd aan de browser wilt maken. Misschien heb je hier

Reageren