Ik zit as usual weer eens te rommelen met CSS...Waarvan je zou denken "hoe meer ik ermee werk, hoe makkelijker het wordt'. Wat dus eigelijk best vies tegenvalt. Klinkt dit bekend by the way ?
Probleem:
In Safari (op mijn Mac) ziet alles eruit zoals ik wil, maar in Firefox, Netscape en Mozilla wijkt er weer van alles af. Ik heb het hier over layout kwesties. Pixelgeneuzel...Maar toch !
Is er een manier om in de stylesheet bv. te zeggen:
in Safari margin-left: 10px;
maar in Firefox e.d. margin-left: 4px;
Of moet je voor elke browser een apparte stylesheet schrijven ? Mozeskriebel !
Momenteel heb ik een redirect naar Internet Explorer of naar de overige rest...Dit zou toch afdoende moeten zijn ?
Kasper, is het niet zo dat je Hacks moet vermijden ? In verband met oplossingen in de toekomst juist voor deze Hacks...Dan zou je namelijk alles weer terug moeten Hacken...Heb ik ergens gelezen en aangenomen als waarheidje...
En voor elke browser een apparte stylesheet klinkt mij het best werkend in de oren maar ik kan geen leuk scriptje vinden dat een redirect uitvoert voor bv. 6 verschillende browsers...Jij ?
Kasper, is het niet zo dat je Hacks moet vermijden ? In verband met oplossingen in de toekomst juist voor deze Hacks...Dan zou je namelijk alles weer terug moeten Hacken...Heb ik ergens gelezen en aangenomen als waarheidje...
En voor elke browser een apparte stylesheet klinkt mij het best werkend in de oren maar ik kan geen leuk scriptje vinden dat een redirect uitvoert voor bv. 6 verschillende browsers...Jij ?
Als de hacks valideren, kun je ze wel gebruiken, staat ook op eerdergenoemde site.
Ook kan je op die site (en wel hier) een aanwijzing vinden hoe je browsers kan sniffen en vervolgens de juiste stylesheet kan inladen op de juiste browser.
Voor uitgebreider browser per stylesheet poste ik ook al wat over. En daarnaast zag ik geen probleem aan de site, maar kon het verschill ook niet zien, omdat ik safari niet heb.