Ik zit as usual weer eens te rommelen met CSS...Waarvan je zou denken "hoe meer ik ermee werk, hoe makkelijker het wordt'. Wat dus eigelijk best vies tegenvalt. Klinkt dit bekend by the way ?
Probleem:
In Safari (op mijn Mac) ziet alles eruit zoals ik wil, maar in Firefox, Netscape en Mozilla wijkt er weer van alles af. Ik heb het hier over layout kwesties. Pixelgeneuzel...Maar toch !
Is er een manier om in de stylesheet bv. te zeggen:
in Safari margin-left: 10px;
maar in Firefox e.d. margin-left: 4px;
Of moet je voor elke browser een apparte stylesheet schrijven ? Mozeskriebel !
Momenteel heb ik een redirect naar Internet Explorer of naar de overige rest...Dit zou toch afdoende moeten zijn ?
1 voor de overige (deze heb ik safari.css genoemd)
De stylesheet safari.css, die dus gebruikt wordt voor Firefox, Netscape, Mozilla, Safari and then some wijkt af. In Safari ziet het er uit zoals ik bedoel, maar in Firefox, Netscape en Mozilla heb je verschillen in margins.
Zou het moeten zijn...De 18px zien er in Safari uit zoals bedoeld, in Firefox, Mozilla en Netscape moet ik dit corrigeren met een -125px top margin ?!?!
Dit gebeurt op 2 pagina's die een verticale browser scrollbalk hebben, de rest van alle pagina's scrollen niet en die werken dus naar behoren.
Het zal iets zijn met de manier waarop ik de 'header' op deze 2 'scroll' pagina's heb 'vastgezet'. Alles scrolt, behalve de bovenkant van de website...Dit d.m.v. een zg. z-index:2;
Weetje Erick trek je niks aan van comentaar of wat dan ook :)
Doe lekker "je ding" en heb je hulp nodig of loop je vast gewoon lekker vragen :)
Mij zal je niet horen om een review of hoe dit ook heet geven ongevraagd over je site.
Opbouwende en constructieve opmerkingen zijn altijd bij mij welkom maar opmerkingen in de trant van ik vind dit niet mooi of dat tja..... smaken zijn verschillend en gelukkig persoonlijk :)
kunnen opnemen, uiteraard aangepast aan jouw css. Dit wordt niet gelezen door OsX Safari 1.x, maar wel door veel andere browsers (zie hier).
Met de link die ik al eerder gaf moet er wel uit te komen zijn, het is alleen wat uitzoekwerk. Eventueel kan je voor iedere browser een aparte stylesheet maken, dat zal qua bestandsgrootte niet zo heel veel schelen.