Ik ben bezig met een opdracht voor een startend bedrijf. Ben bezig met een complete cv/vacature database.
Dit is mijn eerste project, ik weet nog niet zo heel veel van php en mysql, maar het lukt me al aardig.
Nu weet ik alleen niet wat voor een vergoeding ik ervoor moet vragen. Omdat ik er dus nog niet zo in thuis ben lijkt het mij geen goed idee om er veel voor te vragen, maar zit nu ook weer niet te denken aan een minimum loon voor een 21 jarige.
Kan iemand mij hierbij helpen?
Weet niet of dit in het goede gedeelte van het forum staat. zo niet, hoor ik het wel.
maar meestal krijg je voor je vriendendienst, wel een leuk bedragje 50euro ofzow, dan is het krijgen en dat is niet illegaal!
Probleem is dus dat hij zijn diensten aanbied, en dan is het wel degelijk illegaal, en geen vriendendienst meer.
Hij mag er dus geen geld voor vragen, wat ik me kan voorstellen wat misschien nog legaal kan worden gepraat, is als je er geen geld voor vraagt, maar het wel krijgt. Maar hij heeft het duidelijk over geld vragen.
Maar laten we zoals Lissy zei, eerst even wachten of hij bij KvK is ingeschreven of niet..
ik hoef me voor 1 projectje toch niet helemaal aan te melden bij de kamer van koophandel en de belastingdienst en weet ik wat allemaal?
Misschien moet ik het anders zeggen. De persoon waar ik het voor doe is tevens een kennis van een vriend van me. Daarom heeft hij voor mij gekozen. Ik heb hem ook gemeld dat mijn kennis en vaardigheden waarschijnlijk niet rijkenvoor het uiteindelijk product. maar de globale opzet kan ik wel realiseren. (die is al voor 90% gerealiseerd). Heb er tot nu toe iets van 80 uur in zitten.
Dit is maar iets eenmaligs, tevens om te kijken of ik het leuk vind om later ook te doen.
maargoed, ik had niet verwacht dat er zo een grote discussie zou ontstaan :D
moet ik mij nu aanmelden bij de kamer van koophandel om dit project af te maken ofniet? ik zie het anders niet zitten om straks gezeik te krijgen met weet ik wat allemaal.
Dit is gewoon een vriendendienst en hij vraagt mij wat ik ervoor wil hebben. En dan moet ik natuurlijk realistisch blijven en aan mijn kennis en vaardigheden denken.
(hij weet dat mijn kennis beperkt is)
Zelf heb ik ooit ook overwogen om weer zelfstandige te worden en dan zit je ook weer met de vraag wanneer moet je jezelf inschrijven bij de KvK. Allemaal lastige vragen die dan komen :)
Ik vind het voor wat betreft een prijsstelling wel dat je niet onder de marktprijs mag gaan zitten want anders ben je in mijn ogen niets anders dan een marktverzieker!! Dit los van het feit of je al dan niet aansprakelijk bent of gesteld kan worden voor datgene wat je al dan niet levert of gaat leveren en of er aantoonbaar en verwijtbaar sprake is van nalatigheid van de maker. je kan dan ook de vraag stellen van in hoeverre is hiervan sprake als hierover geen kennis bij de maker aanwezig was en zou de opdrahtgever hierover dan zich zelf geinformeerd moeten hebben? Dit is natuurlijk allemaal goed geregeld wanneer je wel ingeschreven staat bij de KvK want wanneer het dan goed is heb je leveringsvoorwaarden waarin o.a. dit soort zaken goed beschreven en omschrevens staan zodat je niet voor gaas gaat (lees failliet).
Hoe kom ik aan deze wijsheid?
Kijk maar bij mijn site en dan bij de link voorstellen :)
En ja idd het is voor wat betreft de hoogte van de vergoeding tja.... wat de gek ervoor geeft :)