Voorstel: Is het geen leuk idee om de script (en eventueel daarna de totorials database) uit te zoeken?

Er staan enorm veel items waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie. Veel items zijn sterk verouderd, of eigenlijk helemaal geen artikel waard (slechte code, geen nut, bestaat al een functie voor of is simpelweg maar 5 regeltjes...). Misschien is het ook mogelijk om items onder elkaar te plaatsen, zodat bijv. v2 van mijn nieuwsysteem gekoppeld is aan v1 als een soort revisie. Ipv dat ze er als 2 losse instaan.

Tevens wellicht een andere indeling?
Ja een big cleanup is welkom :-)
En forum kan ook wel eens een beurtje krijgen.
Maar goed wil best wel meehelpen maar kunnen we niet even wachten op die nieuwe versie van PHPHulp waar Bas mee bezig was?
CLean up is welkom idd. Hellaas kan alleen ik / bassie/ mitch het verwijderen..... Maar in alles testen gaat te veel tijd kosten... En dat weet iedereen...
100% mee eens. Zo wordt het mooi schoon. Ga zo door met goede ideen.
Maar er kan een begin worden gemaakt. En testen, ach... een foutje is niet zo erg. Maar een goed oog ziet in enkele seconden of het een goed script is ja of nee. Dat heeft te maken met netjes programmeren, foutafhandeling, mysql-injecties, controlleren van input.

Niet zozeer een foutloos script, het gaat mij om een goed script. Maar andere dingen (zoals het nut van een script, of dingen die je ook op php.net leest) kunnen er eigenlijk direct uit.

En wat betreft het forum... Laten we eerst de search maar eens afmaken want daardoor gaan mensen dubbele vragen stellen. Dan zal ik tegen die tijd ook eens kijken of ik niet een mooie faq uit de grond kan stampen. Of een php tutorial (zegmaar de php basis), want een vriend vroeg mij of ik hem php kan leren en dat zie ik opzich wel zitten.

En dubbelposts uitschakelen is misschien ook wel iets. Slecht toch heel veel posts op ten duur wat de kans op goede zoekresultaten verhoogt.
Overigens, ik kan mij voorstellen dat dit ook een gezamelijk project word. Als iemand mij een lijst kan geven met alle scripts die er zijn dan bouw ik mijn nieuwssysteem wel om.

Dan hebben we een lijst van alle script in mijn nieuwssysteem zitten en dan kan iedereen daar reacties geven (met een scrore 1 t/m 5) over waarom het wel of niet een goed script is, en of het wel of niet wat toevoegt. Linkje erbij en gaan. Over een maand kijken we dan welke scripts meer dan 5 reacties hebben en een lage score, een admin bekijkt de reacties en klik *weg met die zooi*.

Ik zie mogelijkheden, ook zulke dingen kunnen we aanpakken als community, dat hoeft niet alleen door de admin besloten worden.

Dan maken we vantevoren richtlijnen waar een script aan moet voldoen, dan kan iedereen meedenken.
Leuk idee? Ik ga er geen half uur insteken als niemand intresse heeft om hier aan mee te werken natuurlijk.
Ik wil best wel af en toe wat spare time verdoen met het beordelen van scripts, als ik maar resultaat zie. Dus het moet niet bij discussie blijven, er moet ook daadwerkelijk wat gebeuren.

Reageren