Ik ben van plan om me pc wat sneller te maken. Maar ik heb die kast nog nooit open gemaakt. Iemand vertelde me dat je geheugen kaarten in sloten gepaard moet zetten. Ik heb volgens mij 4 sloten. Maar weer iemand anders vertelde me dat er een verschil zit tussen die 4. Kan iemand me hier meer over vertellen?
Dan wordt het eerst tijd om je kast open te schroeven..
je moet ze er inderdaad per paar in zetten, gewoon reep 1 en 2 samen, en reep 3 en 4 samen. Bij voorkeur allen van het zelfde merk. Beide reepjes in een setje (dus 1 en 2) moet volgens mij ook van hetzelfde format (512mb, je weet wel) zijn.

Ow, en 3 regeltjes bij het openen van je kast:
- stroom eraf, stekker eruit, dat soort zooi.
- raak eerst even het frame van de kast en de vloer tegelijkertijd aan, en ook even je schroevendraaier, zodat dezen niet electrisch geladen zijn.
- niet spugen. Niet te veel boven de kast hangen, niet niesen, geen spul laten vallen enz.
Ligt er aan of je mobo het ondersteund
Gepaard is iets wat bij rambus een vereiste is (tenzij je een pentium 3 machine hebt). Voor DDR kan het soms handig zijn om ze per twee te plaatsen, sommige processoren/chipsets ondersteunen namelijk Dual Channel waardoor die twee reepjes geheugen samen kunnen werken voor extra snelheid, maar dat is geen verplichting.
Oja, en als het er niet inpast, NIET doorgaan!
Want mijn TOA drukte geheugenreep door zodat hij erwel inpaste en toen hij zijn computer aanzette hoorde hij een piep en begon er een brandlucht de ruimte te vullen dus :-)
Veel stof aan de binnenkant zeg! :P

Eh.. okej.. ik heb um nu open. Waar moet ik op letten? Twee sloten zitten vol met 256 mb kaarten volgens mij. En nog 2 zijn er open. Maar wel in een andere kleur.

Maakt dat uit? Iemand zei namelijk dat je niet alle 4 de sloten kon gebruiken. Want de 2 anderen zouden voor nieuwere kaarten bedoelt zijn waar je met de kaart zelf moest gaan klooien.

Kan iemand mij daar mee over vertellen?
Hoe kom ik erachter wat mogelijk is met mijn pc?
Al bedankt voor de snelle reacties!
Moederbordnummer/merk/naam noteren, googlen, zoeken op site van producent, handleiding opvissen, en specs afgaan :)
Omdat? (bedankt) ;)
Dan weet je welke repen je moederbord lust. Mijn voorkeur gaat uit naar witte chocolade, die van mijn laptop naar PC2700 SO-DIMM 333MHz DDR2 ram :)
Steven Weijdt schreef op 15.03.2006 17:57
Veel stof aan de binnenkant zeg! :P
Regelmatig schoonmaken is van levensbelang, zeker als je computer op de grond staat en/of in een slaapkamer of woonkamer staat. Geloof me, je ventilators lopen uiteindelijk vast door het stof.

Mijn nVidia Geforce FX 5700 LE is erdoor kapot gegaan. Dus nu heb ik een tijdelijk kaartje (Geforce 6600) tot december wanneer ik een nieuwe computer ga kopen.

Reageren