Ik ben van plan om me pc wat sneller te maken. Maar ik heb die kast nog nooit open gemaakt. Iemand vertelde me dat je geheugen kaarten in sloten gepaard moet zetten. Ik heb volgens mij 4 sloten. Maar weer iemand anders vertelde me dat er een verschil zit tussen die 4. Kan iemand me hier meer over vertellen?
Die 'vriend' kan je maar beter niet naar luisteren, denk denkt waarschijnlijk dat er maar één moederbord word geproduceerd en dat is zijn bord...

Installeer eens cpu-z. Een zeer klein programmatje wat jou, mij en iedereen hier alle informatie geeft die wij nodig hebben. Moederbord, geheugen, types en snelheid.
Steven Weijdt schreef op 15.03.2006 17:57

Eh.. okej.. ik heb um nu open.

Foei, computer open en toch aan :P

Heb ik ook altijd hoor, aan de kant die tegen de muur staat is ie open, want die plaat staat tussen mijn twee monitoren in, anders gaan ze storen :P
;) laptop en een pc ;). Dus wel open maar niet aan.

Trouwens.. dan zou dat (het stof) wel eens de reden kunnen zijn dat mijn video kaart nu minder draait dan daarvoor.

Ik heb net dit programma geïnstalleerd: AIDA32

Geeft ook informatie.
ik ben vrijdag naar de cebit in hannover geweest. daar stond de droompc van de eeuw:

5.4 GHZ

Nee dit kan idd niet, maar overklokken kan dus wel.

Ze hadden een p4 3.8GHZ opgevoerd tot 5.4 GHZ. voor de koeling gebruikten ze een diepvries pomp.

Mocht je een snellere pc willen en ook tijd hebben om eens wat te sleutelen: Er is vanalles te maken!
Oja, niet draaiende ventilatoren op de videokaart kan inderdaad in spellen als Need for Speed leiden tot muren op de meest vreemde plaatsen :)
Dit is alles onder Moederbordeigenschappen:

Moederbordeigenschappen
Moederbord ID 09/29/2003-Springdale-G-6A79AM4DC-00
Moederbordnaam MSI MS-7012 (Medion OEM)

Front Side Bus Eigenschappen
Bus Type Intel NetBurst
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 200 Mhz (QDR)
Effectieve kloksnelheid 800 Mhz
Bandbreedte 6400 MB/s

Geheugenbus-Eigenschappen
Bus Type Dual DDR SDRAM
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 200 Mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid 400 Mhz
Bandbreedte 6400 MB/s

Chipsetbus-Eigenschappen
Bus Type Intel Hub Interface
Bus Breedte 8 bit
Werkelijke kloksnelheid 67 Mhz (QDR)
Effectieve kloksnelheid 267 Mhz
Bandbreedte 267 MB/s

Moederbord Technische Informatie
CPU Sockets/Slots 1
Expansie Slots 3 PCI, 1 AGP
RAM Slots 4 DIMM
Geïntegreerde apparaten Audio, LAN
Groottefactor(Form Factor) Micro ATX
Moederbord Chipset i865PE

Moederbordfabrikant
Firmanaam Micro-Star International
Productinformatie http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_list.php
BIOS Download http://www.msi.com.tw/program/support/bios/bos/spt_bos_list.php
Ik hoef geen ledjes, koelertjes en pompjes... Ik heb een laptop van 2 kilo die 12 uur op de accu's doet, geen fans heeft en niet inlevert kwa snelheid (1 gb ram, centrino 1,4).
Jelmer schreef op 15.03.2006 18:18
Oja, niet draaiende ventilatoren op de videokaart kan inderdaad in spellen als Need for Speed leiden tot muren op de meest vreemde plaatsen :)

Ervaring mee? :p
Wat kan ik nou met deze informatie?
Hoe kan ik zien wat mijn pc lust?
Van jouw informatie is dit het meest interresante stuk:
Geheugenbus-Eigenschappen
Bus Type Dual DDR SDRAM
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 200 Mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid 400 Mhz
Bandbreedte 6400 MB/s

Nu hopen dat het programma het goed heeft :-)

Reageren