Door
Arjan Kapteijn
op 19-03-2006 15:39
gewijzigd op 19-03-2006 15:39
23 views
Sommigen weten dat ik bezig ben met een 'php handleiding', een document waardoor het voor iedereen mogelijk moet zijn om in een relatief korte tijd zelf een simpel gastenboek/contactform in elkaar te zetten (en belangrijker, kunnen begrijpen). Tevens moet je daarna een geavanceerder script kunnen lezen/uit elkaar trekken/bewerken/gebruikeren.
Opzich gaat het mij redelijk goed af, uitleg over wat php is, hoe het werkt, echo's, if/else, switch, simpele arrays is allemaal prima te doen.
Nu kom ik alleen op een moment dat er echt wat leuke voorbeeldjes in beeld komen. En nu moet ik een keuze maken...
'to OOP, or not to OOP'.
Er zijn weinig OOP voorbeelden op internet, de meeste zullen gewoon 'normaal' zijn. Echter... als je begint kan je het maar beter in één keer goed doen. Maar aan de andere kant is OOP wel moeilijker te begrijpen voor een beginneling omdat het een hele andere manier van denken is..
Ik heb enorm veel moeite met het eerste hoofdstuk... Dus ik dacht ik laat die alvast hier lezen.
Het leggen van een basis is eigenlijk best moeilijk, zodra die er eenmaal is word de rest een eitje (variabelen, hoe je dat netjes moet doen, sessies, arrays etc).
Programmeertaal denk ik meer aan een taal die echt een grafisch programma/applicatie oplevert
Scripttaal denk ik meer aan javascript/php die verwerkt worden in html.
Mijn taal zal ik zoiezo nog wel een keer doorlezen als hij af is, en waarschijnlijk gaat een lerares nederlands aan de hogeschool mij daarmee helpen :).