Ik heb weinig ervaring met PHP en ik wil een soort van interne mailbox maken, wat zo'n beetje werkt als een private message systeem van een forum. Op dit moment hebben we een database met een stuk van 500 gebruikers erin. En die dus via die interne mailbox elkaar berichten kunnen sturen.
Ik hoop dat jullie hier genoeg info aan hebben.
Tja... ik zie geen code, geen (uml) diagrammen en ik zie ook niet wat je eigenlijk wilt. Je snapt zelf hoop ik ook wel dat wij niet in een glazen bol kunnen zien hoe en wat.
Echt moeilijk is het niet...
Je maakt een tabel 'berichten' aan in je tabel. Met een 'berichtid', een 'ontvanger' en 'afzender' & 'bericht' (met eventueel een titel.
Bericht id is uniek, autonummer int. Ontvanger en afzender verwijst door (int) naar het gebruikersid in de tabel gebruikers.
@Arjan: Oke ik begrijp het. Maar ik heb weinig ervaring. Ik ga wel even een poging doen, want ik heb wel een idee hoe ik het aan ga pakken. Als ik er niet uitkom kom ik wel terug.
@SanThe: Graag gedaan. Maar je hebt wel gelijk. Maar ik zal dus wel een poging doen tot een begin.
@PurpleMadness: Tja, dat weet ik helaas. Maar het is meer een verplichting dat ik het moet maken anders haal ik die brakke studie niet. Het is niet echt dat het me interreseert.
@Burrug: Dat is niet echt wat ik vraag maar oke. Maar misschien een idee van hoe ik eraan moet beginnen. Maar ik ga nu wel een poging wagen.
ik heb heir wel een simpel systeem liggen maar ik ga het je niet zo direct doorsturen ik wil je wel helpen maar net zoals iedereen hier we gaan het niet voor je maken, je moet er zelf uit leren