Hallo,

Ik heb weinig ervaring met PHP en ik wil een soort van interne mailbox maken, wat zo'n beetje werkt als een private message systeem van een forum. Op dit moment hebben we een database met een stuk van 500 gebruikers erin. En die dus via die interne mailbox elkaar berichten kunnen sturen.
Ik hoop dat jullie hier genoeg info aan hebben.

gr. Jasper
Ik heb niets onaardigs gezegt, en bovendien heerste er al een sfeertje voor mijn post!
ik zal je proberen te helpen met database opzet:
je maakt tabel pm
met daarin
-id
-van
-naar
-datum
-gelezen
-inbox
-uitbox
nu bij de laatste 3 plaats je standaard een 1
bij het lezen maak je een update query en zet je gelezen op 0 (zo kan je kijke wele nieuwe berichten zijn)
bij inbox en outbox updat je ook gewoon naar 0 bij verwijdering
(zo heb ik toch een systeem gemaakt)
Ja precies. Mja ik had wel al een tabel aangemaakt in de database. En ik was dus begonnen aan het script om berichten toe te voegen. Maar daar heb ik nog niet genoeg aan kunnen doen om hier te posten. En ik moet er ook zo vandoor want ik ziet hier op mijn stage en de tijd zit er bijna op.
Nou, stuur ons eens even wat je al hebt voor het toevoegen, vertel ons wat niet werkt en stuur de eventuele errors, dan is het probleem waarschijnlijk snel opgelost
Ahh dankje, ik denk dat ik daar erg veel aan heb. Maar ik kan morgen pas laten zien wat ik heb. Want ik ben nu alweer thuis. En al mijn werk staat bij mijn stage. Dus morgen laat ik zien wat ik heb.
Hallo, mijn mailbox werkt nu zo goed als. Maar ik heb een vreemd ander probleem.
Ik wil laten zien hoeveel berichten iemand in zijn inbox heeft.

$result = mysql_query("SELECT COUNT(*) AS rijen FROM pm");
$berichten = mysql_result($result,0,"rijen"):

dat werkt.. maar dat is niet genoeg. Want ik moet natuurlijk wel kijken hoeveel berichten 1 persoon in zijn inbox heeft. Maar zodra ik dus:

WHERE to = '$_SESSION[naam]'

achter

$result = mysql_query("SELECT COUNT(*) AS rijen FROM pm

zet dan krijg ik een mysl_result error.

Enig idee wat ik fout doe? En ja die $_SESSION[naam] gebeuren werkt gewoon. Want dat gebruik ik ook in een code die erboven staat.
$result = mysql_query("SELECT COUNT(*) AS rijen FROM pm WHERE to='".$_SESSION['naam']."'");

dit werkt beter denk ik
Nee dat werkt helaas ook niet.
Ik vind het echt erg vreemd. Ik heb van alles geprobeert. Ik ben ten einde raad. :)
dan kan je het zo doen: (ik ben niet zo bekend met count)

<?php
$query = mysql_query("SELECT * FROM pm WHERE to='".$_SESSION['naam']."'");

while($rij = mysql_fetch_assoc($query))
{
$teller++;
}
echo $teller.' berichten';
?>

Reageren