Dat ik Engels woorden moet leren vind ik best, maar als het woorden zijn als: knoflook, waterpokken, BAARMOEDER of stijfsel... wanneer zal ik deze woorden nu gebruiken?

Leren jullie ook van die zinloze dingen als dit op school?

p.s. Algemene ontwikkeling?
Gelukkig niet meer.... nu gelukkig HBO. Maar was altijd mijn minste vak engels. Geef mijn maar wiskunde en Natuurkunde. Ben een echte BETA
@Steffan

Engels is nog niet eens het ergste.

Ik heb ook (oud) Grieks en Latijn, waarvan ik Grieks nog wel de meest onzinnige vind. Want wat ik bij Latijn geleerd heb daar heb ik nog wat aan bij het leren van andere talen als Engels en Frans.

Ik heb nu ook net een PW Grieks zitten leren, het enige voordeel ten opzichte van Latijn van Grieks is dat het modern Grieks redelijk makkelijk te leren is vanuit het oud Grieks.
Grieks en Latijn zijn keuzevakken, die heb je dus zelf gekozen door voor de Gymnasium kant te kiezen.
Engels is hoe dan ook verplicht.

Ik heb er dus ook een hekel aan dat ik verplicht wordt dingen te leren waarvan ik het nut niet inzie en de docenten dat niet kunnen tegenspreken.
ikzelf zit op vmbo en vind nederlands moeilijker dan engels

keb er morgen trouwens een spreekbeurt mee en moet nog verslag maken over sherlock homes... van engels:(

GR. mebus!
Praat mij niet over school!

(nu moet ik toegeven dat ik laatst een simpel algoritme heb geschreven tijdens het leren van engelse woordjes voor het leren van engelse woordjes. En het werkte! Ik wist de woordtjes de dag daarna nog!)
hee ja ga zo een scriptje maken ja!

gewoon een random die woorden uit de db haalt en zo jij antwoord moet geven of het word goed is of niet:D

dankje GREAT IDEA!

mijn engels spelling is niet goed:p

GR. mebus!
(nu moet ik toegeven dat ik laatst een simpel algoritme heb geschreven tijdens het leren van engelse woordjes voor het leren van engelse woordjes. En het werkte! Ik wist de woordtjes de dag daarna nog!)

Script tijdens engels voor engels :). En waar moet ik dan aan denken?

gewoon een random die woorden uit de db haalt en zo jij antwoord moet geven of het word goed is of niet:D

Heb ik geen tijd meer voor, eerst woorden in database zetten->script schrijven..... Daar gebruik ik nu Teach2000 voor(tijdelijk).
gewoon bijvoorbeeld eerst voeg ik zelf alle woorden toe die ik van dat hoofdstuk heb

met nederlandse vertaling der bij

wel op de spelling letten natuurlijk...

en dan een pagina maken die random ze uit de db haalt:D

mischien ook wel handig voor met me nederlands:D

beetje vagu uitleg maar ja:D ben er helemaal waush van dus ga der morgen direct mee beginnen!

edit:
mischien haal ik zo dan me 3.1 voor nl op:p
Ik ben er bijna van af voor 1 jaar :)
Mitch schreef op 10.04.2006 21:37
Ik heb er dus ook een hekel aan dat ik verplicht wordt dingen te leren waarvan ik het nut niet inzie en de docenten dat niet kunnen tegenspreken.

Ik volg de Bachelor opleiding in Elektrotechnieken, een greep uit het onmogelijke:
- Waarom moet ik weten van hoe hoog ik een ijspegel moet laten vallen, zodat deze gesmolten is als deze de grond raakt?
- Waarom moet ik weten hoe warm 2 stoffen zijn als je ze mengt?
- Waarom moet ik bepaalde chemische stoffen gewoon vanbuiten kennen?
- Waarom leer ik met Word, Excel, en Powerpoint werken? (Oké, deze is niet erg ;))
- ... enz enz ...

Reageren