Dat ik Engels woorden moet leren vind ik best, maar als het woorden zijn als: knoflook, waterpokken, BAARMOEDER of stijfsel... wanneer zal ik deze woorden nu gebruiken?
Leren jullie ook van die zinloze dingen als dit op school?
Ik heb nu alleen nog Latijn, heb grieks laten vallen, want dat is niet meer verplicht in de bovenbouw.
Hoewel ik het een kLut taal is, wil ik er wel mee doorgaan, alleen al omdat:
- ik er nu al 5 jaar mee bezig ben
- het goed van pas komt om worden te kunnen afleiden.
Er zijn verschrikkelijk veel woorden in verschrikkelijk veel talen die hun oorsprong vinden in het latijns.
En dan niet alleen woorden als CULINAIR en DEPONEREN maar ook worden als extra, expert, etcetera, enzooooooovooooooort...
Verder vindt ik het niet echt nuttig om worden te leren als beschermd vogelgebied (bird sanctuary), Dierenbescherming (RSPCA) en dergelijke
Woot ik ben dol op engels, ik heb namelijk 2-taligstroom gedaan (engels-nederlands) dus engels is mijn 2de taal. Misschien zelfs nog beter dan nederlands
Het was inderdaad iets om woorden toe te voegen aan de db, random woorden te vragen, bij te houden of ik hem al eens goed had (want dan werd hij niet nog eens gevraagd) en bij houden hoe vaak ik hem fout had (zodat ik een lijstje met alle blijkbaar moeilijke woorden achteraf kon maken). Verder zat er nog een 'hint' functie in, dat als ik een woord niet wist, ik op [hint] kon drukken, en kon kiezen uit 5 woorden, waarvan 1 de goede was (uiteraard allemaal random) en mocht ik hem dan toch nog goed geraden hebben, werd hij nog fout gerekend. Maar volgens mij leert het beter, dan heb je zo'n O ja!-ervaring.
Het gaat op de middelbare school niet zozeer om de dingen die je leert en wat je er aan hebt. Zie het zoals sport: je oefent en traint je lijf. Met leren is het net zo: je traint je hersenen in het onthouden en in het oplossen van problemen.